Nieuwe route Wierden "Het Lageveld"

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
wesp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 15 juli 2014, 12:33

Forau schreef:Volgens mij iets met crossmotoren en paarden. Op de laatste foto is het poortje wel te nemen zo te zien, met een beetje behendigheid ;-)
Dat is dan gelijk de meest "technical trail feature" van de route!
zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Gewoon even een wheelie doen net met stuur erboven, kom op man :wink:
AAW
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 19:33

Inderdaad heeft de laatste foto te maken met het voorkomen van paarden en motoren op de track. Tevens is deze voor de veiligheid, om de voorkomen dat zomaar de weg op wordt gereden. De poort bij de Meierinksberg (Schietbaanweg) is een oud schietgat. Daar terplaatse was vroeger een schietbaan voor de Duitsers. Aan het eind van het verdiepte gedeelte zit nog een kogelvanger. Door de poort van bielzen moest gericht worden geschoten.
wesp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 15 juli 2014, 12:33

AAW, dank je voor de info. Zo leer ik elke tocht weer wat nieuws. Ik hoop dat er indertijd geen levende doelen zijn gebruikt...
AAW
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 19:33

Er zijn destijds geen levende doelen gebruikt, het was een oefenschietbaan.
De track hebben we niet tot aan het eind gelegd om het lood, wat nu nog in de grond zit bij de kogelvanger, niet te roeren.
AAW
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 19:33

De Annefleur Kalvenhaartrack (op Het Lageveld) is afgesloten op 14 februari en 14 maart.
Als de singletrack is afgesloten kun je bij de Vlierdijk gewoon doorrijden totdat je weer op de route komt.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

1 maart is er de Argo RBR op het Lageveld en die kruist ook de route. Ik verwacht dan dat de route tm 1400 dicht is.

Rondje Wierden lag er vanmiddag weer prima bij. Afkortroute zeker een aanrader en die leuke stukken langs talud A35.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Route ligt er echt top bij. Alle slechte stukken zijn aangepakt. Vorige week ook geholpen met het onderhoud.
Alle stukken die zo slecht waren in de winter liggen er goed bij.
Nieuwe stukken nu meerdere keren gefietst en ga denk ik niet snel meer de lange lus pakken, de kortere is stukken mooier.
Voor mijn gevoel is de route nu wel redelijk af.
Als er ooit nog nieuwe singletracks gebouwd gaan worden hoop ik dat die ergens hier gebouwd gaan worden al zijn er wel weinig mogelijkheden voor:
Afbeelding
AAW
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 19:33

Vandaag hebben wij onderstaande klacht ontvangen van Dhr. Evert Dijk van Landschapoverijssel:

** Er word na zonsondergang gereden in de bossen en dit is tot last van de bronstijd van reeën.

Meneer Dijk deelt mede dat wij (rijders ATB) de wet in acht moet nemen dat er van
zonsondergang tot zonsopgang niet in de bossen gereden mag worden in de Lente,
Dit is volgens de wet en staat bij alle bossen vermeld.


Landschapoverijssel, bewoners en de boswachter gaan controleren of wij ons aan deze regels houden,
zo niet dan zullen er maatregelen getroffen worden (denk aan bekeuringen etc.)

Dus beste MTB-ers hou je aan de regels.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Logisch hoor!
Voor Wierden zit ik mij wel af te vragen of er daadwerkelijk stukken zijn waar reeën zitten? De singletracks door de 'bossen' zijn beperkt en niet zo heel lang.
Zou deze waarschuwing niet eerder voor Sallandse Heuvelrug gelden?
JE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 20 november 2004, 18:32

Notter zit vol met reeën.
AAW
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: ma 3 februari 2014, 19:33

Juist in het Janninksbosje komen reeën voor, daar zijn we er ook op aangesproken. En mogelijk zitten er ook reeën op Het Lageveld. In het bosje 100 meter ten noorden van Het Lageveld zitten zeker 6 reeën (zelf gezien).
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 670
Lid geworden op: ma 22 april 2013, 11:31

Route heeft geloof ik weer het nodige onderhoud gehad, ligt er iig top bij.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Vandaag weer eens de lange route gereden. Lag er prima bij. Werd op de geluidswal bij De Weuste nog ingehaald door twee motorcrossers. Je doet er niets aan, maar het is toch jammer, want die gasten trekken hier en daar een aardig spoor. Kon ze aan de hand van de sporen tot aan (Stravasegment) Bruin en Hoop nog volgen....

Bij Ypeloweg zijn ze bezig met sanering van een asbeststrook, die uiteindelijk uitkomt bij de onderdoorgang A35. Ik ken het daar wel, dus kwestie van even naar rechts rijden over de verharde weg en daarna linksaf langs het water. Ik zag verder geen 'omleiding' voor bikers die daar minder bekend zijn.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

Gisteren voor het eerst de volledige route gefietst. Lag er mooi bij, beetje mul hier en daar.
Niet overal even uitdagend, maar je kunt toch flink je energie kwijt op de route. Bij Ypelo waren ze nog wel met de weg bezig, maar je kan wel tussen de borden door.
Niet veel fietsers gezien, wat op zich positief is. En degene die ik tegen ben gekomen waren allemaal zeer vriendelijk :-q
Plaats reactie