" nieuwe route " bakelse bossen?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Dankjewel Whocares.
Is duidelijk.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

reaction 67 schreef:Dankjewel Whocares.
Is duidelijk.
Het is geen officiële verbindingsroute , maar wel de meest offroad . Of je zou over het strand willen biken. Voor sommige paadjes moet je wel de ingang vinden .
it ain't what you do it's the way that you do it
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Er is nog geen verbindingsroute neem ik aan, zoals de verbindingen tussen Vlierden, Deurne en Liessel bijvoorbeeld?
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

reaction 67 schreef:Er is nog geen verbindingsroute neem ik aan, zoals de verbindingen tussen Vlierden, Deurne en Liessel bijvoorbeeld?
Niet dat ik weet . De simpelste weg is gewoon : http://www.gpsies.com/map.do?fileId=ziyinskaumezzdcb , bestaat uit vanaf Zandbos gezien : Asfaltweg , overgaand in een fietspad op het laatste linksaf en door tunneltje..
it ain't what you do it's the way that you do it
raassie
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 08:35
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si alloy 1

Laatste weken weer af en toe een rondje gemaakt op het parcours. Het is en blijft een leuk rondje, maar kan de opmerking van sommige mensen dat het iets teveel van het goede wel voorstellen. Er zit werkelijk bijna geen enkel stukje in dat je een beetje op snelheid kunt rijden. Wel het idote plan opgevat om eens te kijken in mijn vakantie hoeveel rondjes ik achter elkaar volhoudt hier ;-) Gok zelf dat ik bij een een rondje of 8 wel aardig uitgepiert ben....
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Mensen die zeuren over de bochtigheid van het parcours, moeten eerst maar leren sturen, voordat ze mogen klagen :D
Ik vind het zelf een prachtig rondje! De bochten krijgen vanzelf wel een beetje opstaande randen, maar tot die tijd moet je gewoon goed insturen/kantelen... dan komt de flow vanzelf!
Gerald
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 5 april 2013, 19:29
Mijn mountainbike: 26" MINI-PANZER en een 29"dinges

Ben wel nieuwsgierig naar de mensen die hier 4 of 5 keer non stop rond gaan
kom zelf nu aan de 2.35 uur op 5 rondjes.
Blijft voor mij ondanks het vele sturen een super rondje al ben ik met 100 kg en 1.92 niet echt een van de meest wendbare rijders.
raassie
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 08:35
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si alloy 1

Ik wil binnenkort proberen een flink aantal rondjes te maken, maar ik denk niet dat ik aan 2.35 kom in 5 rondjes. Ik ben tot nu toe nog niet sneller geweest dan rond de 31,5 min voor 1 rondje, kan me voorstellen dat ik dat tempo dan geen 5 rondjes ga vast houden. Zal eerder rond de 2.45 uitkomen denk ik....
raassie
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 08:35
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si alloy 1

Even een vraagje over een twijfel in de route. Er is op een gegeven moment een punt (vlak bij het fietspad ongeveer halverwege waar je bijna het bos uitrijdt en er dan 2 pijltjes staan. Degene naar rechts het bos lijkt me de juiste, is degene naar links het fietspad over een verbindingsbordje? Zijn beide zwart....
mtbfool
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1399
Lid geworden op: zo 18 maart 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Superior XC 829 en Corratec TZ 100 mm fully 650B
Contacteer:

Die naar links is een verbindings stuk wat je naar de aarden wallen leid langs de weg die daar loopt en vandaar naar het Zandbos of Vlierden.
Rechtsaf ga je uiteraard met de route mee :-)

Mtbfool
260 KM vaste route rondom helmond is dat genoeg????
Corratec TZ 650B fully op alle fronten beter dan me oude fully.
Superior XC 829 custom als streetrace bike en race bike.
jvandijk1962@gmail.com
https://www.offroadbikers.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
raassie
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 08:35
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si alloy 1

@mtbfool
Bedankt, ik had al zo'n vermoeden☺
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

Ik merkte gisteren een nieuw verbindingsbordje met 'Bakelse Bossen' op bij de (rode) route van Lierop ter hoogte van het oude wasbord wat nu ontoegankelijk is geworden; binnenkort eens checken!
Gaat het nu weer over het fietsen?
raassie
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 08:35
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si alloy 1

Ik ben gisteren bij elkaar 6 keer rond gereden. Ik had me voorgenomen om minstens 7 keer te halen. Maar de hevige regen en onweer tijdens ronde 5 die het parcours behoorlijk glad maakte en ervoor zorgde dat ik totaal geen grip meer had, in combinatie met de lage temperatuur lieten me afhaken. Het gebrek aan duurconditie hielp ook niet;-) Eenmaal thuis bleek dat mijn voorvork ook geen lucht meer had en dus niet meer werkte. Dat verklaarde wel de pijn in de polsen de laatste 2 rondes.......
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Wat in de vakantie niet is gelukt, heb ik vandaag wel gedaan. De route gereden. :-D
Wat een mooi rondje, ik heb me hier goed vermaakt. Omdat ik nog meer routes wilde rijden is het bij 1 rondje gebleven, maar de volgende keer rijdt ik hem vaker rond en dan weer terug naar Zandbos en naar huis.
Vandaag was het plan om Walsberg, Zandbos, verbinding Bakkelse bossen, Bakelsebossen, verbinding terug Zandbos en rechtsaf naar de route de Bikkels, verbinding Liessel en Liessel tot de Liesselseweg? de verbindingsroute naar de Walsberg opgepikt naar de Zeilberg. Effe gestopt bij het Klarinet in mijn oude dorpke.
Vandaar terug naar Limburg.
Nog een dikke :-q voor de routebouwers van de Bakelse bossen, de route ligt er geweldig bij.
Er was recentelijk nog onderhoud gepleegd. Hier kunnen de routebouwers van de Walsberg nog iets van leren, wat een bende. 2 keer omgedraaid omdat de route vol lag met hout.
Al met al 78.5 km op de teller.
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

reaction 67 schreef:....... opgepikt naar de Zeilberg. Effe gestopt bij het Klarinet in mijn oude dorpke.
Hopelijk ken je dit dan niet : http://youtu.be/gTvE44vXi-M
it ain't what you do it's the way that you do it
Plaats reactie