Route Horst (Meterik)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2209
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Nu maar hopen dat de snelle mannen niet overal afkortingen gaan verzinnen net zoals dat bij elke route gebeurt waar wat veel bochten in zitten... Ik ga binnenkort ook eens kijken op deze route.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Het is de bedoeling dat ook d.m.v. controle en onderhoud de route ook echt de route blijft en niet op plekken meerdere paden ontstaan. Veel plezier voor later op de route en post gerust je bevindingen/suggesties.
Mr. Punch
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 23:28
Mijn mountainbike: Scott Spark RC

Yep, de route gaat onder het uur; vandaag de snelle wielen gestoken en flink afgezien.
Resultaat: 53 min en 2 sec. en behoorlijk last van de onderrug. De ronde was qua grip perfect, dus met de furious fred prima te doen.
Cycling Team Limburg
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Super Peter! Al zal overal fietsend boven komen niet gelukt zijn gok ik gezien ik na zondag toch wat open gelopen heuvels zag.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

53 min en 2 sec. :o respect :-q ik heb hem net gefiets, 1 keer gevallen, 3 keer moeten lopen (klim) verkeerde versnelling en niet vooruit gekeken :oops: . En ik was blij met mijn tijd van 1 uur en 4 min.
Ik hoop hem voor de winter onder het uur te kunnnen rijden.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Mr. Punch schreef:Yep, de route gaat onder het uur; vandaag de snelle wielen gestoken en flink afgezien.
Resultaat: 53 min en 2 sec. en behoorlijk last van de onderrug. De ronde was qua grip perfect, dus met de furious fred prima te doen.
petje af! :-q

Onder het uur moet mij ook nog wel gaan lukken in de toekomst, maar in 53 min nee...
Mr. Punch
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: vr 13 maart 2009, 23:28
Mijn mountainbike: Scott Spark RC

Hey Ralf, de ronde wordt steeds beter, alle klimmetjes zijn goed te rijden. Je kan steeds net naast de loopsporen rijden, wel goed vorruit kijken!
Door de combinatie van zon af en toe een beetje regen en veel fietsen ontstaat er al een harde ideale lijn.
Als het nu nog plaatselijk minder hobbelig wordt, dan is hij super te rijden!
Cycling Team Limburg
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Ik hoor al veel mensen die onder een uur toch wel zien als een grote mijlpaal. Daarbij zie ik ook veel tijden tussen de 1u 2min en 1u en 10min. Een week of 2 geleden was dit nog een stuk hoger. Dus door de betere omstandigheden komt het ''vanzelf'' dichterbij :-)

Dinsdag had ik inderdaad al gezien dat de combi van de eerdere droogte met de regenval van vorige week en dan zondag 300+ mensen er over heen. Lokaal zie hij er erg hard en snel uit.
De verbeterpunten komen ook snel in beeld.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Net voor de 2e keer hier gereden.

Kwam nu uit op een 1.02. Werd nog ergens een stuk opgehouden door een andere biker, maar goed zoveel single-track dan is inhalen zowat onmogelijk! Denk dat ik daar nog wel een dikke minuut verloren heb. Verder kwam ik die losse zand klim NET NIET boven scheelde niets. Dit koste ook wat tijd. Kortom onder het uur is voor mij ook mogelijk!

De staat van de route: Je merkt idd dat hij langzaam beter begint te worden, op bepaalde plekken zit er nu een heerlijke flow in waar je van links naar rechts gestuurd wordt en lekker doorheen kan glijden. Maar er zijn ook nog gedeeltes bij waar je compleet door elkaar geschud wordt. Persoonlijk hoop ik dat dit laatste nog iets verbeterd want op die stukken vind ik het heel lastig om een goed ritme te vinden. Maar goed dit is persoonlijk natuurlijk, er zullen er ook genoeg zijn die hier een positieve uitdaging in zien.

Ik zie me dit rondje niet snel 2 keer achter elkaar rijden, mede door dat gehobbel. Maar ik ga hem denk ik maar als een leuk trainings/race rondje regelmatig rijden. Want leuk is die absoluut!
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Leuk dat je alweer zo snel teruggekeerd bent.
Kan je toevallig ook aangeven welk deel nog minder liep?
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

RalfHorst schreef:Leuk dat je alweer zo snel teruggekeerd bent.
Kan je toevallig ook aangeven welk deel nog minder liep?
Lastig... Ben weer gestart op de kruising van de Lorbaan en de Naaldhoutweg. Het 1e gedeelte gaat prima, dan kom je bij dat rechte stuk over het gras waar rechts ernaast de hoofdweg ligt zeg maar. Vlak daarna krijg je een gedeelte wat ik persoonlijk niet lekker vind lopen.

Het gedeelte met de hoogteverschillen vond ik persoonlijk erg soepel lopen, alleen die losse zandklim blijft pittig maar is te doen denk ik.

De andere gedeeltes vind ik lastig om aan te geven, aangezien ik die omgeving niet van buiten ken. Maar nogmaals, het is maar een mening misschien zien andere in dat gehobbel wel een uitdaging en vinden ze dit dus wel leuk.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Het zal inderdaad ook deels persoonlijks zijn. Maar nemen alle input mee naar de evaluaties/onderhoud.

@All
Er is vandaag door een oplettende biker een sleutelbos gevonden op de route. Mogelijk van een forumgebruiker?

@All2
De foto's van de opening staan (grotendeels) online. Het zijn er een kleine 300 dus als je geweest bent een aardige kans dat je er op staat.
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

Vandaag de route voor het eerst gereden.

Allereerst natuurlijk thumbs up voor alle vrijwilligers die de noeste arbeid hebben geleverd. Daarnaast moet ik het punt van (opbouwende) kritiek van Koenuhhh delen. Op sommige stukken is het aardig hotse knotsen waardoor de de snelheid en flow er helemaal uit gaat. Jammer, want buiten het soms extreme gehobbel is het een leuke route!

PS. Ook ik ben die losse zand klim niet fietsend bovengekomen. De eerste die ik het zie doen krijgt een kratje van zijn favo merk :-)
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

NatteKrant schreef: PS. Ook ik ben die losse zand klim niet fietsend bovengekomen. De eerste die ik het zie doen krijgt een kratje van zijn favo merk :-)
haha... :-q
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Zoals Mr. Punch enkele posts boven je schrijft Nattekrant is het toch mogelijk ;-).
Al is dat waarschijnlijk ook wel een van de beste/snelste rijders uit de streek.

Overigens de hobbels in het jonge dennenbos vrij in het begin van de route (start Lorbaan/Naaldhoutweg) is door de routebedenkers een bewuste keuze geweest de route daar door te leggen. Zoals ook op andere plekken in het bosje te zien liggen daar van oudsher slootjes. Dit gebruikte men vroeger vaker in bosgebieden voor afwatering.
Plaats reactie