Route Horst (Meterik)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Nou dat gaat mij nog ff niet lukken...... Ik heb wat last van pap in de benen. Ik krijg er geen lekker tempo in.

1 uur 28 minuten.... :oops: Wel tijdens de route ergens 20 minuten stil gestaan om te kletsen. Zal een paar minuutjes schelen door de afkoeling maar dan is er nog steeds voldoende werk aan de winkel....

Edit.

Er klopt geen fluit van de data op Strava.... Via Garmin Edge 500 mijn hele route opgenomen, 33.64 km in 1.50.53, daarna het segment in Strava erop los gelaten en kom ik op 20.7 km in 1.48.13 waarbij de 20 minuten stilstand in de snelheid grafiek wel te zien is..... En daarbij heb ik dan ook nog eens 2.9 km extra route gereden tov de 1.09 tijd van Koenuhhh..

Grrr. De volgende rit dus alleen maar de route opnemen van start tot finish en het stuk van en naar huis dan maar niet tellen.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

De route staat inmiddels ook op mtbroutes: http://www.mtbroutes.nl/index.php/route/1119/Horst" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen in de lijst met routes kloppen de km en hm niet zie ik.
snelle trek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: do 27 januari 2011, 23:40
Mijn mountainbike: trek 8000

RalfHorst schreef:De route staat inmiddels ook op mtbroutes: http://www.mtbroutes.nl/index.php/route/1119/Horst" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen in de lijst met routes kloppen de km en hm niet zie ik.

Zo nu allemaal reageren zo dat de route snel in de top tien komt te staan.

tot zondag
________________________________________________________________________________________________________________________
[
Facebook ATB toertocht Melderslo
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

RalfHorst schreef:De route staat inmiddels ook op mtbroutes: http://www.mtbroutes.nl/index.php/route/1119/Horst" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen in de lijst met routes kloppen de km en hm niet zie ik.
De HM klopt bij bijna geen enkele route is me opgevallen dus dat is niet raar. Staat meestal veelste veel hm... :wink:

Nu staat er dat de route 38 km lang is, zo voelt die misschien wel. maar zo lang is die toch echt niet haha.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

RalfHorst schreef:De route staat inmiddels ook op mtbroutes: http://www.mtbroutes.nl/index.php/route/1119/Horst" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen in de lijst met routes kloppen de km en hm niet zie ik.
Lokatie klopt ook niet! Via dit linkje kom je uit bij een route tussen Sittard en Beek in... Iets te zuidelijk dus. Er moet dus het eea gecorrigeerd worden.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

aurelius schreef:
RalfHorst schreef:De route staat inmiddels ook op mtbroutes: http://www.mtbroutes.nl/index.php/route/1119/Horst" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen in de lijst met routes kloppen de km en hm niet zie ik.
Lokatie klopt ook niet! Via dit linkje kom je uit bij een route tussen Sittard en Beek in... Iets te zuidelijk dus. Er moet dus het eea gecorrigeerd worden.
Volgens mij is dat gps plaatje wat je ziet de Windraak route... :~

En die heeft wel ongeveer die afstand en veel meer HM dan Horst... Niet helemaal goed gegaan daar dus...
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Klopt, ze hadden het druk daarom had het lang geduurd. Maar lijkt inderdaad op half werk. De tekst van horst met afbeelding, km en hm van zuid limburg. Ik heb ze al een mail gestuurd al vrees ik dat de aanpassing wel weer even op zich zal laten wachten.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Zo te zien is het foute plaatje op mtbroutes.nl aangepast. :-q Alleen is de start en finish nog niet op de juist locatie.

Indien je de route gereden hebt, laat dan even een beoordeling en omschrijving achter op: mtbroutes.nl

In mijn omschrijving heb ik de voorspelling gedaan dat er bij de volgende tussenstand een top 5 notering mogelijk zal zijn. Al is dit wel een beetje afhankelijk wanneer deze wordt gepubliceerd.... :winkie:
R_Jacobs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: do 3 juni 2010, 12:09
Mijn mountainbike: 's zijn linkspoten.
Contacteer:

Ben heel benieuwd naar de route!
Zijn morgen toch in Limburg dus gaan dan ook maar eens de route verkennen en kijken op wat voor tijd we uit kunnen komen.

Lijkt wel een beetje op Dorst zo met al die bochten, alleen ontbreken de combochten een beetje op de video te zien.
Toptijden op: MTB-Dorst.nl
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Veel plezier morgen Ruud. Er is besloten om eerst de route zich te laten vormen doordat er veel mensen overheen gaan voordat er verder aanpassingen gedaan worden zoals kombochten, matten etc.

De toptijden die ik de afgelopen weken gehoord heb zitten allemaal iets boven het uur.
jonjon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1572
Lid geworden op: za 17 januari 2009, 16:50
Mijn mountainbike: commencal VIP nuts5
Contacteer:

Ook vandaag gereden. Nog nooit zo blij geweest met de hoosbui die ik gratis erbij kreeg :lol:
Als je aan de route zelf 'geschoffeld' hebt, denk je ...gaat een leuke route worden :-q . Als je hem dan gaat rijden, denk je.... goh wat zwaaaaar. :o

Wat me opviel, was dat het 'probleemstuk' na de gusseweg, er zo'n beetje het best bijlag (super, dat dit nog extra is afgegraven)
Er zullen (zeker na Zondag) wel wat aandachtspunten komen. Een paar klimmen (die met dat grijs/mul zand) waren echt moeilijk te rijden. Vrees dat die er ook niet beter op gaan worden.
Even verwarring rondom die blauwe routepijlen. Kan iemand mij hier duidelijkheid over geven?? Waren er twee, die kwamen ook niet meer terug.

Maar verder..... dit gaat een toproute worden. Als je deze onder het uur gaat rijden, weet je zeker dat het goed zit met je conditie 8)
Ook nog voor het uitzicht/natuurbeleving: heel benieuwd hoe deze eruit ziet als alles groen is :-q
- What goes Up, Must come Down -
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

De blauwe pijlen is voor de afkorting/beginners stuk.
Nadere info komt op het zondag te onthullen informatiepaneeltje. Dit zal ook nog op de website komen.
R_Jacobs
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: do 3 juni 2010, 12:09
Mijn mountainbike: 's zijn linkspoten.
Contacteer:

Vandaag vanuit de camping in Roggel naar Horst gereden om de route te verkennen.

Wat een mooie aanwinst voor de omgeving! Het was weer eens ouderwets stampen en vierkant door de bochten. Erg goed gebruik gemaakt van de omgeving en lekker technisch. Vond het wel meer een veldrij parcours met al die bochten en kort klim werk. Maar hebben ons erg vermaakt!
Moet denk nog wel beter ingereden worden om al binnen een paar weken in de top 10 te kunnen komen maar de potentie is er zeer zeker!

Wat betreft de tijd hadden we er inclusief een stukje terug rijden (omdat we ergens een chicken run te pakken hadden) uit op 63.41 en 19.41km. Voor mij was dat wel redelijk voluit voor vandaag maar het wiel voor mee heeft best veel moeten wachten. Onder het uur is zeker te doen.

Heb ook nog wat gefilmd die compileer ik deze week wel even!

Kortom hier gaan we zeker nog vaker komen deze zomer!
Toptijden op: MTB-Dorst.nl
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Leuk bericht, filmpjes zijn altijd leuk. Kan ook mooi op de website erbij voor de nieuwsgierige mensen.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Jij bent verwendt in Dorst ruud ,haha.Maar succes morgen Ralf,wordt een mooie route maar de natuur en de berijders moeten het nu gaan vormen met wat vrijwiligers hulp en dan komt het helemaal goed !!

GR robke onderhoudsman Dorst
Plaats reactie