Route Horst (Meterik)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
jonjon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1572
Lid geworden op: za 17 januari 2009, 16:50
Mijn mountainbike: commencal VIP nuts5
Contacteer:

Koenuhhh schreef:
NatteKrant schreef: PS. Ook ik ben die losse zand klim niet fietsend bovengekomen. De eerste die ik het zie doen krijgt een kratje van zijn favo merk :-)
haha... :-q
Ws. dat je het niet zo snel zult zien, maar ik heb het al wel gezien (helaas niet zelf). De kunst is om de afdaling ervoor optimaal te gebruiken en mee te trappen (zelfs buitenblad erop). Dan kom je eigenlijk vrij gemakkelijk boven (althans zo zag het er bij betrefende persoon anders wel uit :winkie: )

Voor dat gebump is maar 1 oplossing..... veel gaan rijden :-q
- What goes Up, Must come Down -
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

jonjon schreef: Ws. dat je het niet zo snel zult zien, maar ik heb het al wel gezien (helaas niet zelf). De kunst is om de afdaling ervoor optimaal te gebruiken en mee te trappen (zelfs buitenblad erop). Dan kom je eigenlijk vrij gemakkelijk boven (althans zo zag het er bij betrefende persoon anders wel uit :winkie: )

Voor dat gebump is maar 1 oplossing..... veel gaan rijden :-q
Dat deed ik vandaag dus maar je moet wel die kracht kunnen zetten op de pedalen anders is een iets lichter verzet misschien beter. Ik heb zo een gevoel dat het me de volgende keer gaat lukken, scheelde echt niets nu. Zoals je idd al aangeeft, de afdaling ervoor goed benutten en daar flink vaart maken dan moet het kunnen. Goede uitdaging in ieder geval. :D
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

Ik zal wel melden wanneer ik weer een rondje ga doen....

Dan heb je misschien een extra motivator... :bier:
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Misschien kan je dan jezelf belonen met een krantje bier NatteKrant ;-)
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Dat zijn hele mooie tijden Koenuhhh!

@Nattekrant, jij bedoelt die zandklim waar je langs dat kale stuk omhoog fietst? Op het filmje van Koenuhhh zou dat op +/- 3.50 voorbij komen? Hij zet m net ervoor naar een volgende scene.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Zaterdag zijn er (minimaal) 35 MTB-ers op de route geweest en zondag (minimaal) 64.
Totaal dit weekend komt dus minimaal op 99.

Weer wat meer t.o.v. de meting van 2 weken geleden.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Hoe hou je de rijders aantallen bij? Staat er ergens een webcam ofzo?
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Door een sensor te plaatsen op de route. Daarmee proberen we zo nu en dan te kijken hoeveel mensen gebruik maken van de route.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

@Bowiex

Dankje kerel. :-q

Vind de route al leuker als die in Overloon, dus ga hier zeker vaker gas geven, dus die tijden gaan waarschijnlijk nog wel verbeterd worden (Hopelijk) haha.
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

RalfHorst schreef:Misschien kan je dan jezelf belonen met een krantje bier NatteKrant ;-)
Mijn forumnaam is een passende omschrijving van mijn rijstijl. Ik ben bang dat ik nog ff de bob ben :roll:
Roedie
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: za 20 december 2008, 16:42
Mijn mountainbike: Fisher X-Caliber, Niner Jet9

Ik had de route nog niet gefietst naar de opening, en ondanks dat ik een week niet gefietst had onder het uur gekomen met 59:04. Dat wil vooral zeggen dat de route minstens 3 minuten sneller is geworden. Ik heb vooral nog wat lef nodig om minder te remmen voor de bochten, want er is grip zat, en ze beginnen erg mooi te liggen.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Mooie prestatie Ruud!
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Als eerste de complimenten voor het bouwen van deze route. Wat is me dat een werk geweest! Erg mooi gedaan! Ik ben alleen wel benieuwd hoe de route er bij gaat liggen als het lange tijd droog is geweest of als er veel regen is gevallen. Vandaag lag hij er in ieder geval erg goed bij. Ben alleen die mulle klim twee keer niet boven gekomen.
Mr. Punch schreef:Yep, de route gaat onder het uur; vandaag de snelle wielen gestoken en flink afgezien.
Resultaat: 53 min en 2 sec. en behoorlijk last van de onderrug. De ronde was qua grip perfect, dus met de furious fred prima te doen.


Maar ik heb vandaag dus de route twee keer gereden. De eerste keer rustig en ondertussen een filmpje gemaakt 01:07:03 en de tweede keer aardig volle bak. Ik was rond in 59:21. Het rondje fietsen in 53 minuten lijkt me bijna onmogelijk. Als je dat wel lukt, dan behoor je volgens mij wel bij de top van Nederland. Volgens mij fiets je hem dan met 21,5 gemiddeld. Echt knap als je dat kan! Gaat mij in ieder geval niet lukken.

Als het me lukt zet ik het fimpje vanavond nog online.
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Het daadwerkelijke aanleggen van de route heeft ongeveer 6 maanden in beslag genomen.
Gezien het gebied ontstaan is door het stuiven van het zand fiets je grotendeels over stuifduinen. Dit zal naar alle verwachting inhouden dat in hele droge periodes er los zand (lokaal) kan ontstaan en in de natte periodes op de meeste plekken het water (vrij) snel weg zal zijn.

2 rondes rijden met die rondetijden is ook erg netjes!
Ik ben vandaag ook nog 3x een MTB-er tegen gekomen op de route.
Filmpjes zijn altijd leuk, kunnen hem dan ook mooi linken vanaf de website.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

dadionysos schreef:Als eerste de complimenten voor het bouwen van deze route. Wat is me dat een werk geweest! Erg mooi gedaan! Ik ben alleen wel benieuwd hoe de route er bij gaat liggen als het lange tijd droog is geweest of als er veel regen is gevallen. Vandaag lag hij er in ieder geval erg goed bij. Ben alleen die mulle klim twee keer niet boven gekomen.


Maar ik heb vandaag dus de route twee keer gereden. De eerste keer rustig en ondertussen een filmpje gemaakt 01:07:03 en de tweede keer aardig volle bak. Ik was rond in 59:21. Het rondje fietsen in 53 minuten lijkt me bijna onmogelijk. Als je dat wel lukt, dan behoor je volgens mij wel bij de top van Nederland. Volgens mij fiets je hem dan met 21,5 gemiddeld. Echt knap als je dat kan! Gaat mij in ieder geval niet lukken.

Als het me lukt zet ik het fimpje vanavond nog online.
Is een mooie tijd heb je mijn KOM op Strava mee afgepakt haha. :-q (Precies 3 min sneller was je).

Die mulle klim daar hebben meer mensen last van, die is gewoon erg lastig. :o
Plaats reactie