Route Horst (Meterik)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
nivulhaor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 26 september 2021, 18:13

Vanochtend een rondje met de benenwagen gemaakt door de Schaak. Alhoewel de wandelpaden hier en daar modderig waren, leek dit op de route minder te zijn.

Bij vertrek stond de parkeerplaats aan de Lorbaan vol met auto's met fietsendragers, ook onderweg een aantal MTB'ers gezien (waaronder eentje op een unicycle mtb), toen ik echter rond het middaguur terugkwam was het gros alweer verdwenen.
Gebruikersavatar
rene-uni
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 16:37
Mijn mountainbike: Heeft maar eenwiel
Contacteer:

nivulhaor schreef: di 4 januari 2022, 23:21 Bij vertrek stond de parkeerplaats aan de Lorbaan vol met auto's met fietsendragers, ook onderweg een aantal MTB'ers gezien (waaronder eentje op een unicycle mtb), toen ik echter rond het middaguur terugkwam was het gros alweer verdwenen.
Die persoon met de mountain unicycle dat ben ik geweest.
Ik was ook nog al verbaast hoe droog deze route was.
Zag ook nog 2 personen takken weg halen leek wel of ze bezig waren met extra stukje voor de route.
nivulhaor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 26 september 2021, 18:13

Het was alweer even geleden, maar vandaag de Schaak weer eens bezocht. De route lag er goed bij, geen bramen/brandnetels over de track en korte broek ging prima. Her en der wat mul zand, maar dat zal op andere routes niet anders zijn. Verbeterpuntje voor de volgende keer: m'n conditie
Tijntje
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: do 3 september 2009, 17:50

Hoe is de route op het moment?
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik kom er nooit. Maar alle routes liggen er nagenoeg perfect bij dus dat is daar niet anders
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik ben eind augustus voor het laatst geweest, toen waren er wat minimale stukjes uitgesleten.

Gezien de uitstekende onderhoudsploeg en het milde weer denk ik dat het er nu fantastisch bij zal liggen.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Don Bjorn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 28 augustus 2021, 18:49
Mijn mountainbike: Canyon lux trail

Afgelopen zaterdag nog geweest. Ligt er lekker bij. Wel lag er een boom op de route rond km 9/10, weet niet of deze al is opgeruimd.
Bassie1979
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 22:19

Gisteren hier weer eens geweest. De laatste keer was alweer ruim 2 jaar geleden. Ik woon zo’n 30 km van de route vandaan. Dat is eigenlijk te ver om ‘even’ langs te gaan, maar gisteren een lange tocht gereden.

De route lag er uitstekend bij. Hier en daar wat stukjes die nog iets losser liggen en er was 1 bocht nog echt mul. Daar gleed ik ook meteen even weg, want die had ik niet aan zien komen :-D

Ik was het weer vergeten, maar vind het toch een mooie route. Deze lijkt mij wat ondergewaardeerd op bv mtbroutes.nl. Misschien is het vanwege het ietwat bochtige parcours en dat hij niet overal glad gestreken is. Vind dit zelf persoonlijk een mooie combinatie. Maar goed, smaken verschillen.
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Bassie1979 schreef: do 13 oktober 2022, 17:28 Ik was het weer vergeten, maar vind het toch een mooie route. Deze lijkt mij wat ondergewaardeerd op bv mtbroutes.nl. Misschien is het vanwege het ietwat bochtige parcours en dat hij niet overal glad gestreken is. Vind dit zelf persoonlijk een mooie combinatie. Maar goed, smaken verschillen.
Ik heb een weekendje centre parcs achter de rug, vlakbij route Horst. Die heb ik dan ook twee keer gedaan. :-q
Uit eerdere reacties begreep ik dat sommige die-hards dit geen echte mtb route vinden, "knikkerbaan", dat soort opmerkingen.
Maar ik vind het echt héérlijk. Ik zat helemaal in de flow. Eerste keer dat ik de route reed zelfs mensen ingehaald, bij één meneer was dat duidelijk met tegenzin, dat 'ie me voorbij liet, hihi. :winkie:
Fabrizio Barbazza
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 11 november 2022, 17:07
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.8

Deze route vorige week gedaan. Thuisbasis voor mij is het gebied ten zuiden van Nijmegen dus de lat ligt hoog.
Viel me niet tegen. Is deze route zwaar? Nee. Zit er een leuke flow in? Jazeker. Daarnaast ook minder aanleg tot modder tov Nijmegen e.o.
Ik vind m leuker dan Overloon dat min of meer in dezelfde streek ligt.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik ben dinsdag nog geweest.

Nagenoeg altijd droog en uitstekend onderhouden :-q
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Tarwetijger schreef: di 18 oktober 2022, 10:08
Bassie1979 schreef: do 13 oktober 2022, 17:28 Ik was het weer vergeten, maar vind het toch een mooie route. Deze lijkt mij wat ondergewaardeerd op bv mtbroutes.nl. Misschien is het vanwege het ietwat bochtige parcours en dat hij niet overal glad gestreken is. Vind dit zelf persoonlijk een mooie combinatie. Maar goed, smaken verschillen.
Ik heb een weekendje centre parcs achter de rug, vlakbij route Horst. Die heb ik dan ook twee keer gedaan. :-q
Uit eerdere reacties begreep ik dat sommige die-hards dit geen echte mtb route vinden, "knikkerbaan", dat soort opmerkingen.
Maar ik vind het echt héérlijk. Ik zat helemaal in de flow. Eerste keer dat ik de route reed zelfs mensen ingehaald, bij één meneer was dat duidelijk met tegenzin, dat 'ie me voorbij liet, hihi. :winkie:
Je had eerst Horst, en daarna kwamen de UHR routes.
Ik vind ze hetzelfde flowy draai-karakter hebben, Horst heeft alleen wat minder de hoogteverschillen.
Maar de verschillen die er zijn zijn zeker prima benut, wallen tot 2-3m hoog etc.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Nee je had eerst Dorst...daarna Horst......enz....😂😂😂😂
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2814
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Het zal me een Worst....... :winkie:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Onderhoudsman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: za 25 december 2010, 15:28

Ook lekker....met dit weer !
Plaats reactie