Route Horst (Meterik)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

De route is inderdaad in TOP conditie. :-q

Zojuist samen met Rapid Roy een tijd onder het uur neergezet. :D

Van 1.01.00 (na kleine correctie van Segment "Gusseweg total" 1.01.13) naar 59.53 voor mij en 59.59 :lol: voor Rapid Roy. Hij reed het 1e stuk voor en ik het laatste, theoretisch heb ik hem dus ingehaald. Een verbetering van 01.07 wat mij toch wel een beetje verbaast heeft.

Wat mij ook verbaasde is dat hij trackte via Strava op android en ik op een Garmin Edge 500 en dat de registraties toch zo dicht op elkaar lagen.

Nb. Mochten er dus mensen verbaasd naar hun veranderde tijd op het segment Gusseweg total kijken. Ik heb deze iom (de beheerder van) mtbdeschaak.nl op Strava iets verlengd.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Afgelopen dagen zijn er erg veel snelle tijden/PR's gereden heb al meer mensen die er zo ineens 1(+) minuut af hebben gereden. Daar zitten toch ook mensen bij die hem wekelijks tot maandelijks rijden dus zoals je aangeeft ligt (lag gisteren en eergisteren) de route er erg goed/snel bij. Dat was ook te zien aan de drukte op de route beide avonden.
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Ik heb hem vanavond na het werk ook nog gereden, geen PR na gejaagd maar lekker sturen en genieten. Er zat ook niet veel in de benen vandaag om dit te doen. De matten is wel fijn, zeker een verbetering.
Het begint nu wel los te worden.
GSAP
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 20:52
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29

Gisteren namiddag voor de eerste keer gereden, wat een heerlijke route met genoeg uitdaging.
Bochtenwerk is prima te oefenen, ook de 'hobbeligheid' is een uitdaging hier en daar. Alles goed onderhouden en bewijzering duidelijk (wel 1x wat te ver gereden op P-plaats ergens in het midden van de route).
Eén keer door mul zand onderuit gegaan in afdaling. Voor herhaling vatbaar.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Als je hem wat vaker zal rijden weet je ook meteen de plekjes te vinden waar je iets moet sparen of juist met de flow mee moet gaan. Maakt de route dan alleen nog maar leuker ;-)
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Voor de liefhebber staat het artikel van Mountainbike Plus op de Facebookpagina van de route. Dit is ook te bekijken voor mensen zonder Facebook.
https://www.facebook.com/#!/mtbroute.schadijksebossen" onclick="window.open(this.href);return false;
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Vanavond lekker anderhalve ronde gedaan, ergens bij paaltje 11 eraf gegaan.
Het ligt er nu geweldig goed bij. 1 fietser ingehaald,en bij het verlaten van de route nog effe een praatje gemaakt met 2 fietsers uit Wanssum? kleding Mudhunters4duchenne 2010.
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Vanmorgen maar een een uurtje gereden om deze route te gaan doen. Prachtig aangelegde route, vrij technisch met korte heuveltjes en vele bochtjes (misschien wel iets teveel, maar dat is smaak). Je kan zien dat er in deze route veel werk gestopt word. Echt heel veel afwateringsgaten. In km 14 kwam ik iemand tegen die met onderhoud bezig was. Die vroeg mij of ik veel hout op het pad had zien liggen. En inderdaad, vooral in de eerste helft lagen er aardig wat half dode takken. Maar dit had de boswachter dus al aan de onderhoudsploeg doorgegeven. Hij had ook doorgegeven dat veel van de afwateringsgaten al best vol waren. Met het droge weer en de flinke buien erna van de afgelopen tijd, vond ik het nog wel meevallen. Maar inderdaad wel een paar plassen of stukjes blubber. Achteraf was mijn fiets wel nog redelijk schoon dus zo erg is het niet. Ik heb wel gemeld dat er enkele afdalinkjes wat hobbelig zijn door erosie, vond ik zelf een tikkie tricky.

Van origine was ik van plan twee rondjes te gaan doen, maar ik liep er weer tegen aan dat ik een hekel heb om iets dubbel te rijden. Dat is mijn probleem, want het is zeker een leuke route. Ik heb mn rondje ook maar geflimd.
efish
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 5 mei 2013, 22:10

Route ligt er super bij. Geen modderplekje te vinden, dit belooft hopelijk veel goeds voor de natte winterperiode.
Hulde aan de segmentbeheerders, en overige vrijwilligers!!!
reaction 67
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1893
Lid geworden op: ma 18 mei 2009, 19:57
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6
Contacteer:

Bergbike schreef:Vanmorgen maar een een uurtje gereden om deze route te gaan doen. Prachtig aangelegde route, vrij technisch met korte heuveltjes en vele bochtjes (misschien wel iets teveel, maar dat is smaak). Je kan zien dat er in deze route veel werk gestopt word. Echt heel veel afwateringsgaten. In km 14 kwam ik iemand tegen die met onderhoud bezig was. Die vroeg mij of ik veel hout op het pad had zien liggen. En inderdaad, vooral in de eerste helft lagen er aardig wat half dode takken. Maar dit had de boswachter dus al aan de onderhoudsploeg doorgegeven. Hij had ook doorgegeven dat veel van de afwateringsgaten al best vol waren. Met het droge weer en de flinke buien erna van de afgelopen tijd, vond ik het nog wel meevallen. Maar inderdaad wel een paar plassen of stukjes blubber. Achteraf was mijn fiets wel nog redelijk schoon dus zo erg is het niet. Ik heb wel gemeld dat er enkele afdalinkjes wat hobbelig zijn door erosie, vond ik zelf een tikkie tricky.

Van origine was ik van plan twee rondjes te gaan doen, maar ik liep er weer tegen aan dat ik een hekel heb om iets dubbel te rijden. Dat is mijn probleem, want het is zeker een leuke route. Ik heb mn rondje ook maar geflimd.
Ik heb hem afgelopen week bijna dubbel gefietst, (en ja ook ik ben er geen fan van) is de route ook dan nog steeds leuk.
Je ziet dan andere dingen in de route, aansnijden van bochten, het nemen van de klimmetjes en zo meer.
Van de week weer. :-q
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Bergbike schreef:Vanmorgen maar een een uurtje gereden om deze route te gaan doen. Prachtig aangelegde route, vrij technisch met korte heuveltjes en vele bochtjes (misschien wel iets teveel, maar dat is smaak). Je kan zien dat er in deze route veel werk gestopt word. Echt heel veel afwateringsgaten. In km 14 kwam ik iemand tegen die met onderhoud bezig was. Die vroeg mij of ik veel hout op het pad had zien liggen. En inderdaad, vooral in de eerste helft lagen er aardig wat half dode takken. Maar dit had de boswachter dus al aan de onderhoudsploeg doorgegeven. Hij had ook doorgegeven dat veel van de afwateringsgaten al best vol waren. Met het droge weer en de flinke buien erna van de afgelopen tijd, vond ik het nog wel meevallen. Maar inderdaad wel een paar plassen of stukjes blubber. Achteraf was mijn fiets wel nog redelijk schoon dus zo erg is het niet. Ik heb wel gemeld dat er enkele afdalinkjes wat hobbelig zijn door erosie, vond ik zelf een tikkie tricky.

Van origine was ik van plan twee rondjes te gaan doen, maar ik liep er weer tegen aan dat ik een hekel heb om iets dubbel te rijden. Dat is mijn probleem, want het is zeker een leuke route. Ik heb mn rondje ook maar geflimd.
Aan de beelden te zien doet de route het nu erg goed na veel regen. 1 of 2 dagen droog en het is alweer goed te doen! De onderhoudsmensen zijn goed bezig. :-q
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Koenuhhh schreef:Aan de beelden te zien doet de route het nu erg goed na veel regen. 1 of 2 dagen droog en het is alweer goed te doen! De onderhoudsmensen zijn goed bezig. :-q
Op facebook las ik na mijn post dat er op dins/woens/donderdag echt heel veel regen is gevallen. Lang niet zoveel als aan de route af te zien. Goede regenbestendigheid!
whocares
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 23 oktober 2004, 15:44
Mijn mountainbike: Giant Anthem X 29'er 2

reaction 67 schreef:
Bergbike schreef:Vanmorgen maar een een uurtje gereden om deze route te gaan doen. Prachtig aangelegde route, vrij technisch met korte heuveltjes en vele bochtjes (misschien wel iets teveel, maar dat is smaak). Je kan zien dat er in deze route veel werk gestopt word. Echt heel veel afwateringsgaten. In km 14 kwam ik iemand tegen die met onderhoud bezig was. Die vroeg mij of ik veel hout op het pad had zien liggen. En inderdaad, vooral in de eerste helft lagen er aardig wat half dode takken. Maar dit had de boswachter dus al aan de onderhoudsploeg doorgegeven. Hij had ook doorgegeven dat veel van de afwateringsgaten al best vol waren. Met het droge weer en de flinke buien erna van de afgelopen tijd, vond ik het nog wel meevallen. Maar inderdaad wel een paar plassen of stukjes blubber. Achteraf was mijn fiets wel nog redelijk schoon dus zo erg is het niet. Ik heb wel gemeld dat er enkele afdalinkjes wat hobbelig zijn door erosie, vond ik zelf een tikkie tricky.

Van origine was ik van plan twee rondjes te gaan doen, maar ik liep er weer tegen aan dat ik een hekel heb om iets dubbel te rijden. Dat is mijn probleem, want het is zeker een leuke route. Ik heb mn rondje ook maar geflimd.
Ik heb hem afgelopen week bijna dubbel gefietst, (en ja ook ik ben er geen fan van) is de route ook dan nog steeds leuk.
Je ziet dan andere dingen in de route, aansnijden van bochten, het nemen van de klimmetjes en zo meer.
Van de week weer. :-q
Als ik een route 2 keer doe , is de 1e keer een inspectierondje .
it ain't what you do it's the way that you do it
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Als ik een route 2 keer doe , is de 1e keer een inspectierondje .

_________________
it ain't what you do it's the way that you do it
lachen… ;-)
Ik zou dan eerst een inspectierondje doen … en 2 dagen later knallen.
Op deze route wordt andersom erg lastig op 1 dag. Ofwel… als je wilt knallen op deze route is dat wellicht wat lastig in ronde 2. ;-)
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Leuk zo een filmpje Bergbike!
Afgelopen week is op enkele plekken onderhoud aan de route gedaan (los van het snoeiwerk).
Zo loopt er nu een proef met enkele proefstroken waar zwarte zand aangebracht is op/door de gele zand om te kijken of het dan beter te fietsen zal worden.
Plaats reactie