Paarse route Hellendoorn-Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

MTBSjoerd schreef: ma 24 oktober 2022, 15:02 op mtb routes staat bij Hellendoorn:
De moeilijkheidsgraad van deze route is blauw (gemiddeld).
De route heeft 2x een parallel lus met de moeilijkheidsgraad: rood (moeilijk).

Welke lussen worden hier bedoeld?
Dat is een hele goede vraag..... Je hebt op de rechtdoor afdaling parallel aan luttenbergerweg 7 (of zoiets) 2 keuzes, waarvan de linker 2 minidropjes heeft. Dat zou de 1e kunnen zijn. En de 2e ben ik over aan het denken, maar kan echt niets bedenken (wat een extra lus is).
Foutje op mtbroutes.nl??
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

drpaul schreef: ma 24 oktober 2022, 15:25 Dat is een hele goede vraag..... Je hebt op de rechtdoor afdaling parallel aan luttenbergerweg 7 (of zoiets) 2 keuzes, waarvan de linker 2 minidropjes heeft. Dat zou de 1e kunnen zijn. En de 2e ben ik over aan het denken, maar kan echt niets bedenken (wat een extra lus is).
Foutje op mtbroutes.nl??
Zal wel een foutje zijn dan denk ik, laatst nog even gereden en rondje op video gezet
https://www.youtube.com/watch?v=lNVc-t5A-EQ
geen extra lussen kunnen ontdekken :bier:
MTBSjoerd
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: za 26 september 2020, 12:33
Mijn mountainbike: Cube
Contacteer:

MTBSjoerd schreef: do 17 november 2022, 14:05
drpaul schreef: ma 24 oktober 2022, 15:25 Dat is een hele goede vraag..... Je hebt op de rechtdoor afdaling parallel aan luttenbergerweg 7 (of zoiets) 2 keuzes, waarvan de linker 2 minidropjes heeft. Dat zou de 1e kunnen zijn. En de 2e ben ik over aan het denken, maar kan echt niets bedenken (wat een extra lus is).
Foutje op mtbroutes.nl??
Zal wel een foutje zijn dan denk ik, laatst nog even gereden en rondje op video gezet
https://www.youtube.com/watch?v=lNVc-t5A-EQ
geen extra lussen kunnen ontdekken :bier:
Ah er zijn inmiddels nieuwe paaltjes geplaatst.

De tweede klim (en bijbehorende afdaling), na de Luttenbergerweg-klim, is over te slaan
https://www.facebook.com/photo/?fbid=55 ... 0083468751

De afdaling voor het goudzoekerspad is tevens rood geworden
https://www.facebook.com/photo?fbid=553 ... 0083468751
Dennis W.
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 24 september 2006, 20:54

MTBSjoerd schreef: di 29 november 2022, 17:06 Ah er zijn inmiddels nieuwe paaltjes geplaatst.

De tweede klim (en bijbehorende afdaling), na de Luttenbergerweg-klim, is over te slaan
https://www.facebook.com/photo/?fbid=55 ... 0083468751
Hebben ze dan wel de goede bebording gebruikt?
De driehoek zonder kleur staat voor afkorting, terwijl juist rechtdoor als afkorting gezien zou moeten worden?

Of zit ik er naast?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Dennis W.
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 24 september 2006, 20:54

Mario070 schreef: vr 2 december 2022, 10:29 De pijl zonder kleur staat voor van alles dan de "normale" route te volgen :-q dus een verbinding, startpunt, route inkorten, route verlengen, moeilijke stukken, van de route af :-q Ben ik er nog één vergeten :D hoor ik het graag :wink:
Bedankt voor de toelichting!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Toch leuk hoe consequent de Bebording van een MTB route in de praktijk wordt omgezet. Zou toch leuk zijn als ze dat als leidraad zouden nemen ipv Marios het kan van alles zijn (waarmee het nutteloos wordt)...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op do 27 juli 2023, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Oei gauw weer eens naar Hellendoorn. Is gevaarlijk geworden begrijp ik :-q :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Dennis W.
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 24 september 2006, 20:54

cheeta schreef: vr 2 december 2022, 14:35 Toch leuk hoe consequent de Bebording van een MTB route in de praktijk wordt omgezet. Zou toch leuk zijn als ze dat als leidraad zouden nemen ipv Marios het kan van alles zijn (waarmee het nutteloos wordt)...
Ik heb van het weekend Hellendoorn gefietst, niet bij de betreffende plek stil gestaan maar volgens mij hebben ze het al aangepast als hierboven vernoemd.

Gewoon normale pijlen met makkelijk en moeilijk.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Nog een paar nachtjes slapen en dan kom ik weer een weekendje naar Hellendoorn :lol:
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Nou, Hellendoorn ligt er mooi bij! Route heeft een extra lusje gekregen, afdaling Rakhorst (waar groen weer terug gaat richting Nijverdal) met de kombochtjes zit er extra in, en dan weer de lange zandklim (kan bij droogte aardig mul worden) helemaal naar boven. Maar liep gisteren heerlijk.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vanmorgen het rondje Hellendoorn gereden vanaf Landal de Hellendoornse Berg. Sjongejongejonge, wat is dit toch een prachtig parcours! Het miezerde een beetje, maar dat mocht de pret niet drukken. De tracks liggen er fantastisch bij. Ik kwam nog iemand van de onderhoudscrew tegen. Jullie doen geweldig werk. Dank hiervoor!

Morgen een tweede ronde :D
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

En vanmorgen dus het tweede rondje eruit geknald. Door de stevige regenbuien van afgelopen nacht kwam ik een stuk minder schoon het bos uit dan gisteren, maar nog altijd met een grote grijns op mijn snavel.

Hellendoorn bedankt, het was weer een heerlijk weekend! In oktober kom ik weer een paar dagen op bezoek.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Plaats reactie