NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

baron062 schreef: do 1 december 2022, 19:38 Een idee wat de donatieverhouding is Bouwpakket?
Geen idee. Maar onze bijdrage was substantieel volgens mij
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

bert l. schreef: do 1 december 2022, 16:16
Utrechts Landschap heeft vandaag het Harlanterrein bij Zeist aangekocht. Het perceel van 8 hectare ligt bij natuurgebied De Krakeling en maakt onderdeel uit van het Natuur Netwerk Nederland. De aankoop was mogelijk dankzij een extra bijdrage van ruim vierduizend donateurs van Utrechts Landschap en Stichting Mountainbike Utrechtse Heuvelrug.
https://www.utrechtslandschap.nl/nieuws ... -bij-zeist

Afbeelding
fotograaf: Dick Jeukens
Bijschrift: Met de aankoop van Harlan kan Utrechts Landschap meer natuur met elkaar verbinden


Een deel van de MTB-routes op de UHR loopt over terreinen van Utrechts Landschap, zoals rond de MTB-routes Zeist, Austerlitz en Breeveen bij Leersum.

Vanuit de opbrengsten van de vignetten hebben we Utrechts Landschap financieel kunnen ondersteunen bij de aankoop van het Harlan-terrein. Dit terrein ligt ter hoogte van de Krakeling en de KNVB tussen Zeist en Austerlitz. Het terrein was vroeger van TNO en tot ca. 20 jaar geleden stonden er bedrijfspanden. Utrechts Landschap heeft het terrein in eigendom verkregen om daarmee te waarborgen dat het voor áltijd natuur blijft.
Daar leveren wij graag een bijdrage aan. Want zonder bos geen bosfietsers en zonder terrein geen terreinfietsers.
:-q kijk , das positief nieuws , waarbij het toch iets mogelijk is tussen de MTB'ers en de natuur , mn vignetten waard !!!
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

baron062 schreef: do 1 december 2022, 19:29 Niet verbazend dat "De Gelderlander" Stichting Mountainbike Utrechtse Heuvelrug gewoon weg laat uit de berichtgeving.... :-{

https://www.gelderlander.nl/utrecht/utr ... ~aaf74cc8/
Zo'n persbericht gaat met 100 andere persberichten door de handen van een bureauredacteur van de website en die knipt er van alles af zonder daar bij na te denken en zet het op de site. (Taakje gedaan, volgende taakje, daarna koffie en een plas....)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Vraagje aan de routeboys: ik heb wel eens gehoord dat jullie gaten boren ter afwatering. Nu zag ik een tweetal gaten bij de kruising met een wandelpad bij de schaapskooi. Een uur later waren die gaten door gevuld door regen een klein nat rondje...
En gingen er meerdere mensen op hard op hun muil omdat ze struikelden in de gaten. Zijn die gaten door jullie gemaakt? Ik denk dat het gewaardeerd wordt door dit anders aan te pakken.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Je bedoelt een verticaal gat in het pad geboord? Ik weet niet exact wat ze in Zeist doen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit door de route crew gedaan is. Typisch leggen we gaten naast de route waar water in kan afvloeien. Maar daar struikel je bepaald niet in... Die zijn nogal wat groter.

Dit klinkt voor mij meer als een hoefafdruk qua maat?
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Ja het waren er 2 geloof ik, en echt diep: iemand stak er voor de zichtbaarheid een tak in, en die ging er dieper in dan ik denk dat een paardenhoef komt. Minstens 30 cm.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Bijzonder :o
Gebruikersavatar
rondjesrijder
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 14 juli 2018, 22:51
Mijn mountainbike: wordt goed gebruikt.

Spanend! Tijdens mijn rondje fietsen op de route gisteren viel mij niets op. Maar ik ga zo even kijken en neem mijn hark en bats mee.
Gebruikersavatar
rondjesrijder
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: za 14 juli 2018, 22:51
Mijn mountainbike: wordt goed gebruikt.

nomad030 schreef: zo 25 december 2022, 23:11 Vraagje aan de routeboys: ik heb wel eens gehoord dat jullie gaten boren ter afwatering. Nu zag ik een tweetal gaten bij de kruising met een wandelpad bij de schaapskooi. Een uur later waren die gaten door gevuld door regen een klein nat rondje...
En gingen er meerdere mensen op hard op hun muil omdat ze struikelden in de gaten. Zijn die gaten door jullie gemaakt? Ik denk dat het gewaardeerd wordt door dit anders aan te pakken.
Nou, ik ben geweest, heb gekeken en niks gedaan. Een collega-vrijwilliger was er ook al langs gelopen en tot die conclusie gekomen.
Aan de hand van de beschrijving leek het mij deze oversteek van het MTB pad met een druk wandelpad naar de Schaapskooi. Tussen paal 28 en 29.

Langs de route daar liggen putten, zoals overal, en die zijn al tijden prima met een nette oplopende kant. Op het wandelpad liggen twee grote maar niet diepe plassen en daar kon ik nu even gauw niks aan doen, dat zouden we een keer kunnen ophogen als het droog is.

Voor de duidelijkheid: gaten boren doen we ook in Zeist niet en diepe gaten in de route graven die gevaarlijk kunnen zijn natuurlijk ook niet.

Afbeelding

Afbeelding

Misschien bedoelt @nomad030 een andere plek? Zo ja dan horen we het graag. Wat dan erg helpt is een foto, een map-locatie of paalnummer.
nomad030
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 859
Lid geworden op: wo 16 augustus 2006, 16:07
Mijn mountainbike: Fatmodul SX01

Ja die kruising. In die plassen liggen denk ik de gaten die op het oog met een grondboor of zoiets gemaakt waren. Vreemd.
Er zijn vele paden naar de top van de berg, maar het uitzicht is altijd hetzelfde.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ik herkende het niet vandaag :roll:

:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Zelfs met kerst een responstijd van 8 kantooruren. Applaus voor de Trail Care Crew ZeisterlitZ.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

En dat is na diepgaand overleg per whatsapp, voorafgaand aan het werkbezoek.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3456
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

bert l. schreef: ma 26 december 2022, 19:05 Zelfs met kerst een responstijd van 8 kantooruren. Applaus voor de Trail Care Crew ZeisterlitZ.
A.K.A. vluchten voor de schoonfamilie :tong
Bicycle, bicycle, bicycle
emeel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: do 4 oktober 2018, 14:15
Mijn mountainbike: Giant Trance

Rondjesrijder heeft zelfs zijn kinderen opgeofferd om te kijken of het geen sinkholes waren....
Plaats reactie