Goois Natuurreservaat (GNR)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Als ik alles op moet schrijven wat je kunt vinden in het GNR gebied :-D aan technische stukken, dan heb ik waarschijnlijk deze hele pagina nodig :D en dat is allemaal zonder één schep in de grond te steken :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

Stunning schreef: do 7 juli 2022, 07:45 Het zit niet bij die camping, het betreft echt een heuvel of eigenlijk een flinke richel die meteen rechts op de tennisbanen uitkijkt. Gaat flink stijl naar beneden naar de tennisbaan, terwijl het pad daar langsloopt, met een paar flinke drops, inclusief wat heerlijke boomwortels :wink:
Bedoel je dit gezien vanaf de crailoseweg? Ik ken wel dat smalle paadje op de rand. Waar begint dat paadje wat jij bedoelt?
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

The Grim Ripper schreef: do 7 juli 2022, 09:49
Stunning schreef: do 7 juli 2022, 07:45 Het zit niet bij die camping, het betreft echt een heuvel of eigenlijk een flinke richel die meteen rechts op de tennisbanen uitkijkt. Gaat flink stijl naar beneden naar de tennisbaan, terwijl het pad daar langsloopt, met een paar flinke drops, inclusief wat heerlijke boomwortels :wink:
Bedoel je dit gezien vanaf de crailoseweg? Ik ken wel dat smalle paadje op de rand. Waar begint dat paadje wat jij bedoelt?
Ja, het betreft het smalle paadje op de rand inderdaad, vanaf de parkeerplaats aan de Crailoseweg. Dat zijn de pareltjes van het GNR.

@Mario070 - ja, lekker toch, puur natuur ! Zonder schep of bladblazers idd :lol:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jullie hebben mij zo lekker gemaakt :D dat ik vanmorgen criss cross en dus ook langs de tennisbaan ben gereden richting UHR :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Morgen tussen de regenbuien door.....rondje door de achtertuin :D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Mario070 schreef: zo 27 november 2022, 00:08 Morgen tussen de regenbuien door.....rondje door de achtertuin :D :-q
Ja, is op maandag misschien nog wel het beste te doen zelfs :-q

Ga eerdaags ook maar weer eens doordeweeks.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Vanmiddag is het gelukkig droog gebleven :-q maar ik ben niet echt offroad en bospaden opgegaan ivm de ondergrond :-{
Gravel en zand was erg goed te doen :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Gister ook nog rondje GNR gedaan, blijft leuk rijden daar en ontdek toch elke keer weer nieuwe trails :)
Bult bij Anna’s hoeve is helaas wel verleden tijd.
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jep...voor de hardcore is Anna's Hoeve verleden tijd :-{ maar voor zo'n bijna bejaarde mtb'er als ik :(( zit er nog een mooie klimlijn in :-D en naar beneden is er nog een soort van flowline naar de achterkant :-q
Ik pak alleen Anna's Hoeve mee....op een rondje UHR en dan moet ik niet verder Austerlitz/Zeist gereden hebben :D anders is de peut op :-{ om te klimmen en fatsoenlijk te kunnen dalen :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ook dat gaat bijna niet meer, liggen veel bomen over de paden ook over de lange klim/afdaling aan de kant van HV.
Sommige omgewaaid maar ook gezaagd en neergelegd als blokkade

Gelukkig is de technische steile afdaling nog te rijden, is alleen momenteel erg lastig vanwege al het blad wat er ligt.
Have fun!
Rinse.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Ja, vooral daar aan de kant van het spoor bij Anna's Hoeve is het behoorlijk ruig geworden zeg maar :-q

Verder idd veel blokkades door bomen die daar zijn neergelegd.

Maar wat je zegt, er valt genoeg te ontdekken daar. Voor mij vooral nog aan de westkant Zuiderheide.

Eerdaags ook weer eens een keer het Voetstappenpad rijden, heb je die wel eens gedaan ?
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Stunning schreef: ma 28 november 2022, 00:31 Ja, vooral daar aan de kant van het spoor bij Anna's Hoeve is het behoorlijk ruig geworden zeg maar :-q

Verder idd veel blokkades door bomen die daar zijn neergelegd.

Maar wat je zegt, er valt genoeg te ontdekken daar. Voor mij vooral nog aan de westkant Zuiderheide.

Eerdaags ook weer eens een keer het Voetstappenpad rijden, heb je die wel eens gedaan ?
Westkant Zuiderheide is leuk gebiedje, zitten twee kuilen met kleine technische klimmen en afdalingen.
Voetstapenpad nog nooit in zijn geheel gereden maar pak soms wel een stukje mee. Lijkt me leuk om een keertje helemaal te rijden maar dan wel op een rustig moment (slecht weer of door de weeks)
Have fun!
Rinse.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Zijn jullie al eens bij de Woensberg geweest? Daar liggen leukere afdalingen dan bij anna's hoeve.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

De trappenberg heeft ook twee behoorlijke technische afdalingen :-q maar niet voor deze meneer :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Mario070 schreef: ma 28 november 2022, 14:40 De trappenberg heeft ook twee behoorlijke technische afdalingen :-q maar niet voor deze meneer :D :wink:
Het bos daaromheen is ook een mooi stuk om te fietsen vind ik. Liggen her en der nog wat omgewaaide bomen waar je lekker overheen kan bunny-hoppen.
Plaats reactie