Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

MarcoW1986 schreef: ma 24 januari 2022, 21:54
Ironhorse Erik schreef: ma 24 januari 2022, 21:36

Beter niet meer van dat soort aannames doen dan.
Just saying. :winkie:
Komt ook door opmerkingen zoals die van jou. Dat je wel even wil helpen door er op te gaan zitten. Klinkt natuurlijk als een grap, maar vaak met een serieuze ondertoon.

En ik heb ook genoeg filmpjes van dat zoontje van Yo-eddy voorbij zien komen op Facebook/Instagram op plekken in de Schoorlse bossen waar niet gefietst mag worden. Zoals vlakbij het bezoekerscentrum waar ze toen een springschans hadden gebouwd of op de trappen bij de klimduin.

En die worteldrop bij de berenkuil lang voordat dit een onderdeel was van de nieuwe lussen etc etc.

Ik heb er persoonlijk dan een beetje moeite mee dat diezelfde personen hier dan gaan lopen zeuren terwijl ze zelf het verkeerde voorbeeld geven.

Laat gewoon de mensen die probleemmakers aanpakken die daarvoor aangesteld zijn.

Just my €0,02
Zucht........

Moet ik naast die e-motor gaan rennen dan ? Gast, JIJ maakt er toch wel rare verhalen van.

NOGMAALS:
Beter niet meer van dat soort aannames doen dan.
Just saying. :winkie:

Daar stond en staat nog steeds een smiley achter.
Doe er wat mee, of niet, dat mag ook :winkie: (staat weer een smiley, ik denk ik zeg het maar ff)
Laatst gewijzigd door Ironhorse Erik op ma 24 januari 2022, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Mooie discussie weer, er is duidelijk een behoefte aan extra uitdaging in de route. Zelf vind ik dat de route ook wel wat meer uitdaging kan gebruiken.
Van de andere kant, overmoedige bwr die bij de kleinste features hard op hun muil gaan (zoals afgelopen zondag nog iemand bij het kneet dropje) maakt dat wel lastig, je zou zeggen eigen risico maar sommige mensen zien dat helaas anders.
Hopelijk ontstaan er door slijtage weer extra mogelijkheden op de nieuwe lussen.
MarcoW1986
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 24 januari 2022, 20:19

Goed dat je zo uitgebreid reageert hoor en snap je vreugde op je eigen kind dit te zien doen. Was niet mijn bedoeling om perse jou nu in een verkeerd daglicht te zetten, maar ik kon alleen maar aan voorbeelden denken van jouw zoon, waarvoor respect.

Ging mij er vooral om dat er leden hier zijn die net doen of ze alles netjes doen terwijl ze zelf geen haar beter zijn “waren”.

Je geeft het zelf ook aan dat je het soms doet, maar niet op een drukke zondag.. dat maakt het toch niet beter dan?

En stunten op de trappen. Leuk voor sommige, dan geloof ik direct maar er zullen ook genoeg mensen zijn die zich daar aan ergeren. Jij ziet alleen de positieve reacties en dat snap ik. Doe het gewoon niet of lekker als er toch niemand is. 👍🏼


Denk dat toen jullie de leeftijd hadden van die jongere gasten op die ebikes ook niet veel beter waren, ik niet in elk geval, maar wijsheid komt met de jaren.

Ik ga er verder ook niet te veel woorden aan vuil maken. Fietsen gewoon lekker op de paden die daarvoor bedoeld zijn en anders een boete riskeren. Lijkt mij prima.

Al zou ik dan wel pleiten om toch de illegale paadjes beter af te sluiten dan wat nu gebeurd. Het paadje voor de kneet is voor onbekende mtb’ers toch een uitnodiging om in te fietsen en die zijn zich van geen kwaad bewust denk ik.

Hoe kan je dan deze mensen dan gaan bekeuren denk ik.

@ironpaard. Smiley noted.😁
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

frank82 schreef: ma 24 januari 2022, 23:23 Hopelijk ontstaan er door slijtage weer extra mogelijkheden op de nieuwe lussen.
Maak je daar maar niet druk om :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vandaag een dame van een MTB team toch wel heel blij gemaakt. Ik was ergens bezig met paaltjes (zie ik mijn fiets nog wel eens? :tong ) Kwam een jonge dame vragen of een bepaald paadje legaal was. (sleeppad links bij MTB-113 https://www.trailforks.com/trails/sleeppad/ ) Nadat ik dit kon bevestigen was haar reactie. "mooi dat is goed voor de intervalletjes met al die klimmetjes" (heel rondje "halfje Schoorl" Ze was uiteraard ook benieuwd naar de nieuwe route. Na het beeld geschetst te hebben hoe dat aan het worden is was haar reactie. "dus dan hoef ik niet meer naar Amerongen?" Uitdaging genoeg dus zou ik zeggen. Als het goed genoeg is voor serieuze XC racers... :bier:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Tijgerhaai schreef: ma 24 januari 2022, 23:38 Vandaag een dame van een MTB team toch wel heel blij gemaakt. Ik was ergens bezig met paaltjes (zie ik mijn fiets nog wel eens? :tong ) Kwam een jonge dame vragen of een bepaald paadje legaal was. (sleeppad links bij MTB-113 https://www.trailforks.com/trails/sleeppad/ ) Nadat ik dit kon bevestigen was haar reactie. "mooi dat is goed voor de intervalletjes met al die klimmetjes" (heel rondje "halfje Schoorl" Ze was uiteraard ook benieuwd naar de nieuwe route. Na het beeld geschetst te hebben hoe dat aan het worden is was haar reactie. "dus dan hoef ik niet meer naar Amerongen?" Uitdaging genoeg dus zou ik zeggen. Als het goed genoeg is voor serieuze XC racers... :bier:
Behalve dat de nieuwe route een “lange” afdaling mist.(+1minuut) Daarvoor moet toch nog steeds voor naar de heuvelrug.
Wel jammer want in de eerste opzet zaten er wel wat meer/langere afdalingen in.
Maar ook met deze versie blijven en genoeg leuke stukken over.
Ik kan de nieuwe route dromen, nu nog een keer in het echt rijden. Wanneer mogen we 😜?
Have fun!
Rinse.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Voor de kerst, nu nog niet duidelijk? :kiss:

Lekkere lange afdalingen vind je op Rijk van Nijmegen. :bier: (verandering van spijs doet eten) Al vind ik zelf de Nok en Koninginneduin toch wel erg lekker. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Dat zeker, laatste was oorspronkelijk een stukje langer dan wat hij nu is.
Maar zoals gezegd, blijft genoeg leuks over.
Have fun!
Rinse.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MarcoW1986 schreef: ma 24 januari 2022, 23:34 Ging mij er vooral om dat er leden hier zijn die net doen of ze alles netjes doen terwijl ze zelf geen haar beter zijn “waren”.
Je geeft het zelf ook aan dat je het soms doet, maar niet op een drukke zondag.. dat maakt het toch niet beter dan?
Ik ben de laatste om te zeggen dat ik alles beter doe, alleen kaart ik hier wel vaker de nuance aan door op een maandag middag op weg vd route naar huis een (illegaal) doorsteekje te nemen of er op een drukke zondag met E-bikes te gaan lopen "sessionen" ..... voor de wet is het hetzelfde en mochten sommigen het verschil niet zien dan verschillen we gewoon van mening en dat mag
MarcoW1986 schreef: ma 24 januari 2022, 23:34 En stunten op de trappen. Leuk voor sommige, dan geloof ik direct maar er zullen ook genoeg mensen zijn die zich daar aan ergeren. Jij ziet alleen de positieve reacties en dat snap ik. Doe het gewoon niet of lekker als er toch niemand is. 👍🏼
Sorry, maar zo spelen kids, wordt ernstig moe van mensen die hier over klagen. Dat zijn de zelfde mensen die mopperen "de jeugd zit alleen nog maar achter een scherm" ..... we zijn nu ruim 10 jaar bezig met Schoorl 3.0 en 4 jaar met een pumptrack in Schoorl ...... en die koters zijn maar 1 keer jong, dus mijn zegen hebben ze 100%

MarcoW1986 schreef: ma 24 januari 2022, 23:34 Denk dat toen jullie de leeftijd hadden van die jongere gasten op die ebikes ook niet veel beter waren, ik niet in elk geval, maar wijsheid komt met de jaren.
Die gasten op de E-bikes zijn niet zo jong.
Toen wij jong waren waren er geen E-bikes
Toen wij jong waren was het ongelooflijk veel rustiger in ONS bos :bier:
MarcoW1986 schreef: ma 24 januari 2022, 23:34 Ik ga er verder ook niet te veel woorden aan vuil maken. Fietsen gewoon lekker op de paden die daarvoor bedoeld zijn en anders een boete riskeren. Lijkt mij prima.
Eensch :-q ...... en dit is een forum hè, daar is het de bedoeling dat je heel veel woorden vuil maakt aan kleine dingen :winkie: :winkie:
MarcoW1986 schreef: ma 24 januari 2022, 23:34 Al zou ik dan wel pleiten om toch de illegale paadjes beter af te sluiten dan wat nu gebeurd. Het paadje voor de kneet is voor onbekende mtb’ers toch een uitnodiging om in te fietsen en die zijn zich van geen kwaad bewust denk ik.

Hoe kan je dan deze mensen dan gaan bekeuren denk ik.
Tsja, er staan geen MTB route bordjes, dat moet toch een signaal zijn........ :wink:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Singletrack Sundays schreef: ma 24 januari 2022, 23:54 Dat zeker, laatste was oorspronkelijk een stukje langer dan wat hij nu is.
Maar zoals gezegd, blijft genoeg leuks over.
ah wel ja, en ook lekker door het land toeren. Schoorl is nu ook weer niet Mekka. En zijn nog meer erg toffe routes. Rijk van Nijmegen, Hellendoorn, UHR, regio Ede, Regio Arnhem, enz.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

yo-eddy schreef: ma 24 januari 2022, 23:55
Tsja, er staan geen MTB route bordjes, dat moet toch een signaal zijn........ :wink:
Inderdaad. Nogmaals tip van mij, als je geen route bordjes tegenkomt zit je zwaar verkeerd. Maar dan ook echt verkeerd. Blijf gewoon op de route en of fietspaden, daar wordt iedereen vrolijker van. :-q (inclusief je zelf)
◼︎ Go round the outside.
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 783
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Tijgerhaai schreef: di 25 januari 2022, 00:11
yo-eddy schreef: ma 24 januari 2022, 23:55
Tsja, er staan geen MTB route bordjes, dat moet toch een signaal zijn........ :wink:
Inderdaad. Nogmaals tip van mij, als je geen route bordjes tegenkomt zit je zwaar verkeerd. Maar dan ook echt verkeerd. Blijf gewoon op de route en of fietspaden, daar wordt iedereen vrolijker van. :-q (inclusief je zelf)
Een paar strategisch gedumpte Takkenbergen zoals onderaan de worteldrops, is het enige dat enigszins werkt.
Die zijn her en der helaas nog wel noodzakelijk. Komt goed.
MarcoW1986
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 24 januari 2022, 20:19

yo-eddy schreef: ma 24 januari 2022, 23:55
MarcoW1986 schreef: ma 24 januari 2022, 23:34
Ik ben de laatste om te zeggen dat ik alles beter doe, alleen kaart ik hier wel vaker de nuance aan door op een maandag middag op weg vd route naar huis een (illegaal) doorsteekje te nemen of er op een drukke zondag met E-bikes te gaan lopen "sessionen" ..... voor de wet is het hetzelfde en mochten sommigen het verschil niet zien dan verschillen we gewoon van mening en dat mag

Daar verschillen wij dan wel van mening, immers was er toch discussie dat je gewoon op de paden moet blijven en juist niet illegale paadjes moet gebruiken, door dit toch te doen op rustige tijden hou je zelf dat paadje ook in stand.

En dat verhaal van die E-bikes is mij niet geheel duidelijk, althans wat ik er van moet begrijpen is dat deze groep ergens een stuk heeft gereden op een illegaal paadje of iemand op een minder nette manier heeft ingehaald Is dat dan al een reden om iemand tussen 6 plankjes te wensen zoals er werd gemeld? Was het werkelijk zo'n boeiende situatie, is er iemand gewond geraakt daardoor of was het misschien niet heel netjes.

Voor hetzelfde geld zaten die jongens al een hele tijd achter die fietser en liet hij hun niet passeren of zagen ze een kans om dit op een niet zo een nette manier te doen. Zonder de andere kant te horen vind ik dat sommige forumleden wel heel erg uitgesproken zijn in hun mening.

Ik wordt ook vaak door legio Ebikers ingehaald, van groepen tot individuele fietsers, jong en oud en ook wel eens naast het parcours. Ik heb daar werkelijk geen moeite mee en probeer altijd netjes en tijdig aan de kant te gaan, ook omdat ik het gewoon niet fijn vind om het idee te hebben dat ik iemand ophoudt.
MarcoW1986 schreef: ma 24 januari 2022, 23:34 En stunten op de trappen. Leuk voor sommige, dan geloof ik direct maar er zullen ook genoeg mensen zijn die zich daar aan ergeren. Jij ziet alleen de positieve reacties en dat snap ik. Doe het gewoon niet of lekker als er toch niemand is. 👍🏼
Sorry, maar zo spelen kids, wordt ernstig moe van mensen die hier over klagen. Dat zijn de zelfde mensen die mopperen "de jeugd zit alleen nog maar achter een scherm" ..... we zijn nu ruim 10 jaar bezig met Schoorl 3.0 en 4 jaar met een pumptrack in Schoorl ...... en die koters zijn maar 1 keer jong, dus mijn zegen hebben ze 100%

Dit snap ik heel goed, maar die mensen die mopperen geven jou dus hetzelfde gevoel als die (e)bikers die je inhalen, dan wel niet naast het parcours, het is niet goed, maar laat het lekker gebeuren.

MarcoW1986 schreef: ma 24 januari 2022, 23:34 Denk dat toen jullie de leeftijd hadden van die jongere gasten op die ebikes ook niet veel beter waren, ik niet in elk geval, maar wijsheid komt met de jaren.
Die gasten op de E-bikes zijn niet zo jong.
Toen wij jong waren waren er geen E-bikes
Toen wij jong waren was het ongelooflijk veel rustiger in ONS bos :bier:

Ik ben niet oud genoeg om daar over mee te praten denk ik hahaha
MarcoW1986 schreef: ma 24 januari 2022, 23:34 Ik ga er verder ook niet te veel woorden aan vuil maken. Fietsen gewoon lekker op de paden die daarvoor bedoeld zijn en anders een boete riskeren. Lijkt mij prima.
Eensch :-q ...... en dit is een forum hè, daar is het de bedoeling dat je heel veel woorden vuil maakt aan kleine dingen :winkie: :winkie:
MarcoW1986 schreef: ma 24 januari 2022, 23:34 Al zou ik dan wel pleiten om toch de illegale paadjes beter af te sluiten dan wat nu gebeurd. Het paadje voor de kneet is voor onbekende mtb’ers toch een uitnodiging om in te fietsen en die zijn zich van geen kwaad bewust denk ik.

Hoe kan je dan deze mensen dan gaan bekeuren denk ik.
Tsja, er staan geen MTB route bordjes, dat moet toch een signaal zijn........ :wink:
Voor mensen die vaker fietsen wel, maar ik zie toch wel groepen met huurfietsen etc die naar mijn weten geen idee hebben. Ik weet ook niet of er ergens duidelijk wordt gemeld dat je niet buiten de paden mag fietsen? Heb werkelijk nog nooit dat bord gelezen bij de start :o

Wel valt mij op dat door Corona de lontjes bij iedereen wat korter zijn, hoe vaak je wel niet mensen hoort schelden in het bos tegen elkaar, of als je even snel iemand op een breder stuk inhaalt, dan krijg je meteen een grote bek, Ik hou dan vaak mijn mond en fiets wel gewoon door, maar maakt de sport er niet leuker op.

Laatst was er zelfs een hele groep ebikers van 60 plus (schat ik zo in) die gewoon belachelijk werden gemaakt, puur omdat ze op een Ebike reden. Sorry, maar op die manier ga je wel krijgen dat deze groepen straks totaal geen respect meer hebben voor elkaar.

Zonder een ebike hadden die mannen misschien helemaal niet meer kunnen genieten van mountainbiken, dan is dat toch een mooie uitvinding voor hun.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

MarcoW1986 schreef: di 25 januari 2022, 00:25
Voor mensen die vaker fietsen wel, maar ik zie toch wel groepen met huurfietsen etc die naar mijn weten geen idee hebben. Ik weet ook niet of er ergens duidelijk wordt gemeld dat je niet buiten de paden mag fietsen? Heb werkelijk nog nooit dat bord gelezen bij de start :o

Bij elke ingang van het bos staat in het geval van Schoorl een donker oranje bord van SBB met de spelregels. Toch eens lezen dan. :bier: Bij de verhuurders hangen posters met de 11 geboden.
◼︎ Go round the outside.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 268
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

yo-eddy schreef: ma 24 januari 2022, 22:16
De kleine man die deze maand voor het eerst de worteldrops reed (een shortcut op de nieuwe middenlus, waar ik heel hard voor heb gelobbyd heb om die in de route te krijgen) vond ik toch een mooi moment, ruim 30 jaar na papa :-q
Dit soort opties in de route zullen het aantal "freeride" lijntjes zeker verminderen...... ook deze discussie voer ik al tientallen jaren.

Afbeelding
over deze fameuze drops zijn volgens mij inmiddels al een paar pagina's op dit forum "dedicated", maar de conclusie was toch juist dat er op de nieuwe route een pad langs komt vanwege veiligheid/erosie of whatever? M.a.w. hier mogen we niet overheen? Of haal ik nou weer alles door elkaar.
Plaats reactie