Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

yo-eddy schreef: wo 8 december 2021, 13:59
chrisscross schreef: wo 8 december 2021, 13:46 Net een rondje Schoorl 1.0 gedaan. Heel veel (diepe) plassen en bagger.
blijf dan ff lekker op GMA :evil: ........... :winkie: :winkie: :winkie: :winkie: :kiss:
Ik wou eigenlijk een rondje Privé BMX baan maar de poort zat op slot. :tong
Gebruikersavatar
Dennis Ebert
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: di 23 december 2008, 13:35

Ik zou nog ergens op terugkomen maar dat is ineens 20 berichten terug 😂
frank82 schreef: di 7 december 2021, 21:45
Dennis Ebert schreef: di 7 december 2021, 13:37

Mag ik vragen wat je bedoelt met speelfietsen? Ik kan er een voorstelling bij maken en in dat geval heb ik mogelijk een afwijkende mening. Maar laat ik eerst eens kijken of ik de juiste speelfiets voor me zie  :)


Fietsen die niet gericht zijn op zo snel mogelijk alle leuke features ontwijken maar vooral om deze te gebruiken 😅. Ofwel, slacker, meer vering en bandjes met grip.
Verder inderdaad ook een leuk stukje nog een keer doen. Ik rij zelf altijd de afgekorte route omdat daar alle leuke afdalingen in zitten, het duingebied vind ik zelf wel mooi qua natuur maar verder qua fietsen behoorlijk saai.


Cool, precies wat ik dacht. Mountainbiken op zijn leukst. Alleen hou ik het daarom vooralsnog bij m'n xc hardtail met semislicks omdat je dan minder geholpen wordt door het materiaal en meer zelf moet oplossen. Daarnaast ligt de bochtensnelheid op de trapstukken daarmee wat hoger.
frank82 schreef: di 7 december 2021, 22:13

Huh, zijn er dingen op schoorl die te moelijk zijn? Het enige wat ik kan bedenken is de drop van groen naar rood maar dat is dan ook geen officiële route 😂, voor de echte strava held wel de snelste optie.


Groen-rood is geen probleem, maar ik moet bekennen dat ik me nog niet tot de beruchte drop na de Zigzagklim heb kunnen zetten. Ik heb graag zo snel mogelijk m'n wielen weer aan de grond en die smalle afrit zo lang buiten zicht vind ik redelijk spannend. Ik heb het idee dat je daardoor meteen vrij ver moet springen. Gewoon naar beneden vallen zoals dat op groen-rood kan lijkt me niet genoeg?

Misschien toch eens de tijd nemen om goed te kijken als ik er niet alleen ben. Al vrees dat ik het dan alsnog niet aandurf. In ieder geval niet zonder speelfiets 😅
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Als je m eenmaal gedaan hebt valt ie wel mee.
Hij loopt een stuk beter dan je zou verwachten.
Tenminste, dat is mijn mening.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Vanmiddag weer een mooi rondje gelopen door de mooie bossen van Schoorl.
Viel me op dat er allemaal nieuwe route palen zijn geïnstalleerd, ook op de toekomstige nieuwe route.
Zag ook al een groepje van 5 man rijden op de nieuwe route.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Rayb81 schreef: wo 8 december 2021, 19:07 Vanmiddag weer een mooi rondje gelopen door de mooie bossen van Schoorl.
Viel me op dat er allemaal nieuwe route palen zijn geïnstalleerd, ook op de toekomstige nieuwe route.
Zag ook al een groepje van 5 man rijden op de nieuwe route.
er wordt inderdaad aardig doorgewerkt door de vrijwilligers, kinderarbeid wordt daar niet bij geschuwd :bier: :winkie:

Afbeelding

Afbeelding
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hé, die gast met de Conimex techniek ken ik. Is dat een zware crimineel of zo? :D
◼︎ Go round the outside.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tijgerhaai schreef: wo 8 december 2021, 20:12 Hé, die gast met de Conimex techniek ken ik. Is dat een zware crimineel of zo? :D
Ja, vd reclassering mocht ik z’n foto niet plaatsen (voor mijn eigen veiligheid) 😂😂😂
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

:lol: Als hij voor elke minuut film of foto waar hij op staat een tientje krijgt hoeft hij deze maand niet te werken. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Dennis Ebert schreef: wo 8 december 2021, 14:50 Ik zou nog ergens op terugkomen maar dat is ineens 20 berichten terug 😂
frank82 schreef: di 7 december 2021, 21:45

Fietsen die niet gericht zijn op zo snel mogelijk alle leuke features ontwijken maar vooral om deze te gebruiken 😅. Ofwel, slacker, meer vering en bandjes met grip.
Verder inderdaad ook een leuk stukje nog een keer doen. Ik rij zelf altijd de afgekorte route omdat daar alle leuke afdalingen in zitten, het duingebied vind ik zelf wel mooi qua natuur maar verder qua fietsen behoorlijk saai.


Cool, precies wat ik dacht. Mountainbiken op zijn leukst. Alleen hou ik het daarom vooralsnog bij m'n xc hardtail met semislicks omdat je dan minder geholpen wordt door het materiaal en meer zelf moet oplossen. Daarnaast ligt de bochtensnelheid op de trapstukken daarmee wat hoger.
frank82 schreef: di 7 december 2021, 22:13

Huh, zijn er dingen op schoorl die te moelijk zijn? Het enige wat ik kan bedenken is de drop van groen naar rood maar dat is dan ook geen officiële route 😂, voor de echte strava held wel de snelste optie.


Groen-rood is geen probleem, maar ik moet bekennen dat ik me nog niet tot de beruchte drop na de Zigzagklim heb kunnen zetten. Ik heb graag zo snel mogelijk m'n wielen weer aan de grond en die smalle afrit zo lang buiten zicht vind ik redelijk spannend. Ik heb het idee dat je daardoor meteen vrij ver moet springen. Gewoon naar beneden vallen zoals dat op groen-rood kan lijkt me niet genoeg?

Misschien toch eens de tijd nemen om goed te kijken als ik er niet alleen ben. Al vrees dat ik het dan alsnog niet aandurf. In ieder geval niet zonder speelfiets 😅
Ah ja, het kan ook met een xc fiets maar ik hou niet zo van mijzelf pijnigen 🤣

De drop van groen naar rood land je downhill, de drop na de zigzag klim flat wanneer je wat verder land, dan is wat meer demping wel fijn.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Ik zag op de instagram story van MTB Noordwest dat er gisteravond (het was iig donker op de foto) aardig wat boetes zijn uitgedeeld aan mtb-ers. Er werd specifiek "fietsen op het voetpad" genoemd, dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling.
Echter, hoe zit het 's avonds nou met fietsen op het parcours? Formeel mag je niet tussen zonsondergang en -opgang op het parcours fietsen? Of wordt dat gedoogd?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

boldrides schreef: do 9 december 2021, 11:36 Ik zag op de instagram story van MTB Noordwest dat er gisteravond (het was iig donker op de foto) aardig wat boetes zijn uitgedeeld aan mtb-ers. Er werd specifiek "fietsen op het voetpad" genoemd, dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling.
Echter, hoe zit het 's avonds nou met fietsen op het parcours? Formeel mag je niet tussen zonsondergang en -opgang op het parcours fietsen? Of wordt dat gedoogd?
Het is niet expliciet verboden bij SBB, of het prettig is voor de dieren is wat anders. Helaas nog steeds grote groepen “night bikers” die dat werkelijk geen r#k interesseert. Fietsen op wandelpaden is 24/7 verboden en daar wordt gelukkig eindelijk stevig op gehandhaafd.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Dubbel
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1302
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

boldrides schreef: do 9 december 2021, 11:36 Ik zag op de instagram story van MTB Noordwest dat er gisteravond (het was iig donker op de foto) aardig wat boetes zijn uitgedeeld aan mtb-ers. Er werd specifiek "fietsen op het voetpad" genoemd, dat lijkt me inderdaad niet de bedoeling.
Echter, hoe zit het 's avonds nou met fietsen op het parcours? Formeel mag je niet tussen zonsondergang en -opgang op het parcours fietsen? Of wordt dat gedoogd?
Officieel mag je 's nachts op de huidige route fietsen. Niet op de wandelpaden of andere paden. Of het verstandig is betwijfel ik; qua imago helpt het zeker niet->'Mountainbikers verstoren de natuur met felle lampen'. Je zult het vast wel ergens gelezen hebben ooit. En dat is natuurlijk een waarheid als een koe! Je zult maar uil of vleermuis zijn en lekker rondvliegen met irissen als pannenkoeken of op je sonar en vervolgens komt er 6000lumen achter een boom vandaan. s 'Nachts rusten of jagen de dieren.
Daarnaast is het natuurlijk ook een stuk riskanter dan overdag, je ziet toch minder. En de vrijwilligers van de reddingsbrigade zijn toppers, maar slapen s' nachts ook liever. Daarnaast is het s'nachts lastiger om iemand te lokaliseren.

Met de huidige activiteiten en de recente PV's vrees ik dat het niet lang meer zal duren voordat de nachttoegang ook in Schoorl verboden zal worden. En eigenlijk is dat prima als je het nuchter zonder MTB bril bekijkt.

dussssss©
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Amen 🙏 Op de twee bovenstaande posts.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Je kunt ook 's avonds in het donker rijden.
Dat hoeft niet perse in de nacht.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie