MTB Route Lunteren

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5232
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

MVMVML schreef: za 19 juni 2021, 09:04
hanjovdberg schreef: za 19 juni 2021, 08:07Ik stel voor dat we hier een keer een forummeeting doen dan komt er vast meer begrip en waardering voor elkaar :-q
Vind ik een uitstekend plan :-q
Inderdaad een goed idee :-q (ken beide heren een beetje en dat gaat vast goed komen).

Ik snap mvmvml wel, het is daar erg leuk spelen. Hanjovandenberg snap ik ook.

Zelf woon ik ook in de regio en kom daar al 15 jaar. Ken één van de beheerders ook vrij goed (heel vaak daar het stukje van de "Hel Ede/Wageningen in overleg met hem uitgepijld). Die is heel MTB vriendelijk. Maar heeft heen hekel aan bewust slopen van de natuur.

In het filmpje zie je iemand bewust met vol ingeknepen achterrem een draai maken (op 6.24 of zo). Heel stoer, maar daar zijn de beheerders dus allergisch voor.

Als ze dat vaak zien zullen ze nog meer af gaan sluiten. Er is al een deel afgesloten door overlast/erosie. Met een beetje geluk mogen we dan nog wel op de vast route rijden. Met een beetje pech sluiten ze alles af.

Voor de bezoekers: lekker belangrijk, die gaan dan gewoon naar een andere route. Maar de locals zijn dan de pineut.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4642
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Gezien de aanstaande vakantie lijkt me het lastig te plannen voor de zomer.

Dus op zoek naar een geschikte datum kom ik al snel op eind augustus/september.

Dus voorstel;

Startpunt bij restaurant Goudsberg

Zaterdag 28 augustus 10:00 of
Zaterdag 11 september 10:00

Middag mag natuurlijk ook maar ik denk dat de meesten voorkeur hebben voor een ochtend.

Ik heb na afgelopen week wel leuk contact met de eigenaar van restaurant Goudsberg dus als er interesse is zouden we daar kunnen beginnen of eindigen met wat eten en drinken.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3793
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

28e heeft mijn persoonlijke voorkeur
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3233
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik heb de 28e met potlood in de agenda :-q
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5559
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Jan the Man schreef: zo 20 juni 2021, 18:27
Voor de bezoekers: lekker belangrijk, die gaan dan gewoon naar een andere route. Maar de locals zijn dan de pineut.

Ciao,
Jan
Dit dus en dat is heel erg zuur. (Nee ik ben geen local maar kom graag naar de Veluwe om te genieten van de prachtige natuur)

Wat ik in deze video zie (en wat andere video's van deze gebruiker) komt op mij over als een soort van "haantjesgedrag".
Elkaar een beetje lopen opjutten en zelfs gaan lachen als iemand valt.
Not my cup of tea zegmaar.

Jullie zullen ongetwijfeld fijne kerels zijn irl, maar van deze video's krijg ik altijd een beetje de kriebels :wink:
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Nou laten we niet al te moeilijk doen jongens. Ik kon al vanaf m'n tienerjaren in het zandgat en die afdalingen in het zandgat die slijten nou eenmaal. Deden ze ook al voor er filmpjes van werden gemaakt. En ik zie ook geen haantjes, maar gewoon een groep gasten die schik met elkaar hebben. Laten we het niet al te groot maken, trails slijten en zeker in een zandgat. De steile handmade afdaling waar we uren op geploeterd hebben was ook in een paar weken kapot geremd. Dat zuigt, maar ja.....zandgat. Repareren dus. En de afdalingen in de eerste helft van de video betreft voornamelijk 2 afdalingen die naast de route liggen en niet erop. Persoonlijk vindt ik het nogal een storm in een glas water, ik vindt het juist leuk om te zien dat er nog meer mensen zijn die genieten van de trails in het zandgat die we bewust niet hebben opgenomen in de route. Maar Hanjo bedoelt het goed, die heeft ook heel wat uurtjes in de trails zitten, net als velen anderen dus de bedoelingen zijn goed. En idd zo'n forummeeting lijkt me een goed idee kunnen overige juweeltjes die nog niet gevonden worden met zo min mogelijk slijtage keihard geknalt worden :D
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
Smithy
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 december 2017, 16:07
Mijn mountainbike: Smithy Serotone, Salsa Spearfish, Ragley Piglet, On-one Inbred, Genesis High latitude

Laat ze dan slijten door er met veel schik vanaf te rijden, niet door ze kapot te lopen of te remmen. Dat is het punt.
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

Misterelmo schreef: di 22 juni 2021, 14:23 Nou laten we niet al te moeilijk doen jongens. Ik kon al vanaf m'n tienerjaren in het zandgat en die afdalingen in het zandgat die slijten nou eenmaal. Deden ze ook al voor er filmpjes van werden gemaakt. En ik zie ook geen haantjes, maar gewoon een groep gasten die schik met elkaar hebben. Laten we het niet al te groot maken, trails slijten en zeker in een zandgat. De steile handmade afdaling waar we uren op geploeterd hebben was ook in een paar weken kapot geremd. Dat zuigt, maar ja.....zandgat. Repareren dus. En de afdalingen in de eerste helft van de video betreft voornamelijk 2 afdalingen die naast de route liggen en niet erop. Persoonlijk vindt ik het nogal een storm in een glas water, ik vindt het juist leuk om te zien dat er nog meer mensen zijn die genieten van de trails in het zandgat die we bewust niet hebben opgenomen in de route. Maar Hanjo bedoelt het goed, die heeft ook heel wat uurtjes in de trails zitten, net als velen anderen dus de bedoelingen zijn goed. En idd zo'n forummeeting lijkt me een goed idee kunnen overige juweeltjes die nog niet gevonden worden met zo min mogelijk slijtage keihard geknalt worden :D
Gewoon een aantal enthousiaste bikers die lol hebben. Beetje uitproberen, leren, veel bikers herkennen dat wel denk ik. Gebeurd inderdaad ook al jaren daar op de Goudsberg. Tips en wat feedback geven is prima, het is ook wel een beetje de manier waarop.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4642
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Precies. Als jij je nu ook aan die gedragscode houdt blijven je reacties ook netjes en niet op de man :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
ParttimeLocal
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 20 juli 2021, 22:02

Hi allemaal,

Mooi om deze thread te lezen en dan vooral ook de passie die eruit blijkt. :-q

Ik lees veel over 'omploegen' en oorzaken van erosie van de trails.

Als parttime local in het bos, kan ik jullie melden dat er helaas ook nog veel gecrosst wordt op de paden. Zo ook vanavond weer vanaf ca. 21u. Hele hordes komen hier dan de natuur ernstig verstoren met bijzonder veel lawaai en alle gevolgen voor de gebaande paden.

Ik ben het eens met veel van wat hierboven geschreven is (en ja, zoek elkaar ook vooral op op 28 aug 😇), maar vlak dus ook de (illegale?) cross niet uit als oorzaak van de achteruitgang van de trails.

P.S.: Ik heb net rondgekeken op de Facebook pagina van MTB Zuid-Veluwe en er gaat een wereld voor me open. Hulde aan alle vrijwilligers en de organisatie! 😎👍
83Firestorm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 1 september 2011, 19:16
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2021) / Cube LTD Pro (2011)

Afgelopen maandag was er ook zo'n onbenul met meer geld dan hersens bezig om z'n G-klasse vast te rijden onderin het gat :((
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4642
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Bedoel je het schietgat? Daar loopt de route niet en wordt door de 'eigenaar' wel eens wat geprobeerd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
83Firestorm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 1 september 2011, 19:16
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2021) / Cube LTD Pro (2011)

*slingert maps aan...*
't Schietgat idd, volgens mij hetzelfde stuk als waar bovenstaande filmpjesdiscussie over ging. Als dat de eigenaar is is het goede voorbeeld geven ook wel een ding(of de discussie hier niet relevant)
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4642
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Filmpjes discussie ging over een ander deel dan schietgat :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MickeyMetz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 25 maart 2015, 20:59
Mijn mountainbike: Cube Stereo 160 Hpa Custom
Contacteer:

Jan the Man schreef: zo 20 juni 2021, 18:27
MVMVML schreef: za 19 juni 2021, 09:04
Vind ik een uitstekend plan :-q
Inderdaad een goed idee :-q (ken beide heren een beetje en dat gaat vast goed komen).

Ik snap mvmvml wel, het is daar erg leuk spelen. Hanjovandenberg snap ik ook.

Zelf woon ik ook in de regio en kom daar al 15 jaar. Ken één van de beheerders ook vrij goed (heel vaak daar het stukje van de "Hel Ede/Wageningen in overleg met hem uitgepijld). Die is heel MTB vriendelijk. Maar heeft heen hekel aan bewust slopen van de natuur.

In het filmpje zie je iemand bewust met vol ingeknepen achterrem een draai maken (op 6.24 of zo). Heel stoer, maar daar zijn de beheerders dus allergisch voor.

Als ze dat vaak zien zullen ze nog meer af gaan sluiten. Er is al een deel afgesloten door overlast/erosie. Met een beetje geluk mogen we dan nog wel op de vast route rijden. Met een beetje pech sluiten ze alles af.

Voor de bezoekers: lekker belangrijk, die gaan dan gewoon naar een andere route. Maar de locals zijn dan de pineut.

Ciao,
Jan
Serieus? Opeen groot open veld even slippen.

Ik kan er echt alleen maar heel hartelijk om lachen.

Ja, dat was ik inderdaad :D
Mijn Video's : https://www.youtube.com/channel/UCiRJiY ... LtQ/videos
Subscribers worden uiteraard gewaardeerd!! :D
Plaats reactie