Drop -> Angst overwinnen

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Flow&Co schreef: di 30 april 2019, 08:38 De hoogste drop die ik gepakt heb zal niet hoger dan een meter zijn denk ik. Vanavond in Bikepark Spaarnwoude kijken of dat hoger kan. Wel het frame heel houden :tong :-q
Er is niet veel te droppen in Spaarnwoude toch?... Dat skiliftje is wel een hele leuke drop. Die moet ik nog een keertje gaan doen :D
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

MVMVML schreef: di 30 april 2019, 08:33 Ja daar. Dat is de SlopeStyle. Daar ging van een ander NLs groepje toen wij er waren de arm uit de kom van 1 gozer.
Nee dat zijn bemoedigende woorden :lol:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

MVMVML schreef: di 30 april 2019, 08:40
janvangastel schreef: ma 29 april 2019, 18:43
En deze vreselijke crash, vanaf 9:15 minuten https://www.youtube.com/watch?v=7076bSgB5EM . Lijkt wel of ze remt vlak voor het achterwiel omhoog moet gaan.
Of ze remt of ze maakt de fout te ver omlaag te gaan en d'r kont remt d'r achterwiel. Want an sich gaat ze snel genoeg en ze hangt ook flink naar achteren dus waarom dat voorwiel opeens omlaag gaat. Ik denk het laatste.
Het lijkt alsof ze net iets te laat de beweging naar achteren inzet. Armen zijn nog gebogen als het voorwiel over de rand gaat. Ze staat dan net op het punt naar achteren te bewegen en in plaats van het stuur naar voren te duwen valt de ondergrond al weg en duwt ze haar wiel naar beneden.
Mark-V schreef: di 30 april 2019, 10:03
Flow&Co schreef: di 30 april 2019, 08:38 De hoogste drop die ik gepakt heb zal niet hoger dan een meter zijn denk ik. Vanavond in Bikepark Spaarnwoude kijken of dat hoger kan. Wel het frame heel houden :tong :-q
Er is niet veel te droppen in Spaarnwoude toch?... Dat skiliftje is wel een hele leuke drop. Die moet ik nog een keertje gaan doen :D
Ik kom er niet heel vaak, maar ik weet dat er bijna onderaan een paar dropjes van hout zijn. Die ga ik gebruiken om in te komen denk ik. De skilift is uiteindelijk het doel. Ik heb er nooit op of naast gestaan, maar toch staat hij als redelijk intimiderend in mijn geheugen. Hij is in ieder geval hoger dan alles wat ik hiervoor gereden heb.
We gaan het zien vanavond, misschien is de nieuwe lijn aan de andere kant van het gebouw wel zo leuk dat ik die hele drops vergeet. :tong
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Ik kan me geen dropjes onderaan herinneren. In de Red banana trail zitten wel een paar dropjes, maar om dropjes te oefenen zijn die niet echt geschikt.:)

In Roosendaal liggen 2 dropjes die je kunt oefenen (ik weet niet waar je uit de buurt komt).Mocht je hier in de buurt komen, dan ken ik er ook nog wel een paar.
Makkelijkst blijf ik toch wel vinden om drops op straat te doen. Zoveel verschillende muurtjes, trapjes, e.d. dat je alle verschillende hoogtes kunt oefenen ;)
In Waspik ligt ook een leuk blok, allerlei verschillende hoogtes en landing naar flat, op gras.
Maximale hoogte is 1,20 of zo.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Aan de andere kant van de uitkijkheuvel zijn twee features gebouwd. Een dropje van 40 cm met een licht aflopende landing. En een ding dat nog in de feestverpakking zit. Waarschijnlijk nog niet goedgekeurd? Die ziet er wat hoger uit. Dat compacte dropje ligt wel leuk tussen wat slingerende bochtjes en een kombocht in.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jurf schreef: di 30 april 2019, 10:14
MVMVML schreef: di 30 april 2019, 08:33 Ja daar. Dat is de SlopeStyle. Daar ging van een ander NLs groepje toen wij er waren de arm uit de kom van 1 gozer.
Nee dat zijn bemoedigende woorden :lol:
Ik heb wel een stuk of 4 ambulances het terrein op zien komen in 2 dagen tijd vorige week :-?
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Vanaf de flow line en de jump line kom je die drops niet tegen geloof ik. Onderaan is het ook een wir war aan lijnen die je kunt pakken, maar die drops die ik bedoel waren er in 2017 in ieder geval wel.

Dit is een foto van 2017, de eerste keer dat ik daar was, de eerste keer dat ik überhaupt een drop pakte volgens mij. Op de Liteville 601 van Baron062.
Afbeelding

Vanavond wordt pas de 4e keer dus ik ben er echt niet bekend. Ben wel heel erg benieuwd naar die bananentrail.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

MVMVML schreef: di 30 april 2019, 08:33 Ja daar. Dat is de SlopeStyle. Daar ging van een ander NLs groepje toen wij er waren de arm uit de kom van 1 gozer.
Dat is de slopestyle niet, die zit hoger. Deze drops vind je als je pinball volgt en dan de roadgap afslag neemt. Ze hebben verder niet echt een reden, het zijn chickenroutes van de roadgap. Deze drop neem ik wel, is ook eigenlijk risicoloos.

Ik heb dat filmpje van dat meisje nog een paar keer op slow-motion bekeken en het is echt geen gewichtsding. De beuk voorover (die haar ook al de fiets af slingert) komt eigenlijk ineens nadat haar bottom bracket al over de rand heen is. Daarvoor zat ze ietswat ver naar voren maar nog totaal niet problematisch gezie de aflopende landing. Het is dus echt veroorzaakt doordat haar kont de achterband raakt en ineens stil stond.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Makkelijk schreef: di 30 april 2019, 12:13
MVMVML schreef: di 30 april 2019, 08:33 Ja daar. Dat is de SlopeStyle. Daar ging van een ander NLs groepje toen wij er waren de arm uit de kom van 1 gozer.
Dat is de slopestyle niet hoor, die zit hoger. Deze drops vind je als je pinball volgt en dan de roadgap afslag neemt. Ze hebben verder niet echt een reden, het zijn chickenroutes van de roadgap. Deze drop neem ik wel, is ook eigenlijk risicoloos.

Ik heb dat filmpje van dat meisje nog een paar keer op slow-motion bekeken en het is echt geen gewichtsding. De beuk voorover (die haar ook al de fiets af slingert) komt eigenlijk ineens nadat haar bottom bracket al over de rand heen is. Daarvoor zat ze ietswat ver naar voren maar nog totaal niet problematisch gezie de aflopende landing. Het is dus echt veroorzaakt doordat haar kont de achterband raakt en ineens stil stond.
Ja als je de pinball volgt kom je hier toch uit:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Nee dat is Slope-style ;)
Het leren zit hem ook niet zozeer in de technische handeling als wel hoe ga je om met de angst.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

MVMVML schreef: di 30 april 2019, 12:40 Ja als je de pinball volgt kom je hier toch uit:
Afbeelding
Nee, om bij de slopestyle te komen moet je de fourcross volgen of de weg naar beneden achter het panorama-restaurant nemen. De pinball komt niet langs de slopestyle maar na de slopestyle kom je wel op de tweede helft van pinball. Los daarvan is de road gap met de 3 dropjes er naast, waarop ik reageerde, niet bij de slopestyle maar onderaan de pinball..
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Makkelijk schreef: di 30 april 2019, 13:00
MVMVML schreef: di 30 april 2019, 12:40 Ja als je de pinball volgt kom je hier toch uit:
Afbeelding
Nee, om bij de slopestyle te komen moet je de fourcross volgen of de weg naar beneden achter het panorama-restaurant nemen. De pinball komt niet langs de slopestyle maar na de slopestyle kom je wel op de tweede helft van pinball. Los daarvan is de road gap met de 3 dropjes er naast, waarop ik reageerde, niet bij de slopestyle maar onderaan de pinball..
Ah ok. Ja wij hadden boven de 'pumptrack' die ook langs de trap ging gevolgd en toen kwamen we hier uit. En toen we hier voorbij waren zaten we ineens weer op de pinball dus vandaar dat ik het dacht.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Makkelijk schreef: di 30 april 2019, 12:13 [...]

Ik heb dat filmpje van dat meisje nog een paar keer op slow-motion bekeken en het is echt geen gewichtsding. De beuk voorover (die haar ook al de fiets af slingert) komt eigenlijk ineens nadat haar bottom bracket al over de rand heen is. Daarvoor zat ze ietswat ver naar voren maar nog totaal niet problematisch gezie de aflopende landing. Het is dus echt veroorzaakt doordat haar kont de achterband raakt en ineens stil stond.
Ik heb hem nog eens bekeken en ik denk dat je gelijk heb ja.
*noted: niet met kont op band.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Flow&Co schreef: di 30 april 2019, 15:11 Ik heb hem nog eens bekeken en ik denk dat je gelijk heb ja.
*noted: niet met kont op band.
Ik heb hem ook nog eens bekeken en het zou toch ook gewoon de achterrem inknijpen kunnen zijn (kunnen we niet zien). Dat kan best een natuurlijke reactie op de schrik van de band kunnen zijn...
MVMVML schreef: di 30 april 2019, 14:59
Makkelijk schreef: di 30 april 2019, 13:00

Nee, om bij de slopestyle te komen moet je de fourcross volgen of de weg naar beneden achter het panorama-restaurant nemen. De pinball komt niet langs de slopestyle maar na de slopestyle kom je wel op de tweede helft van pinball. Los daarvan is de road gap met de 3 dropjes er naast, waarop ik reageerde, niet bij de slopestyle maar onderaan de pinball..
Ah ok. Ja wij hadden boven de 'pumptrack' die ook langs de trap ging gevolgd en toen kwamen we hier uit. En toen we hier voorbij waren zaten we ineens weer op de pinball dus vandaar dat ik het dacht.
Het is een beetje verwarrend nu omdat het begin van pinball dicht was toen je er was, volgens mij was dit toen ook de enige manier om op pinball te komen. Die four cross vind ik nog het gevaarlijkste baantje van Winterberg. Als je hard gaat is pompen en voorkomen dat je bovenop een double land best lastig. Goed genoeg springen om die doubles te nemen kan ik ook niet dus nu is het gewoon overleven en een hoop vork-compressie...
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
TitaTovenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 30 januari 2019, 17:00
Mijn mountainbike: Limburg BE

Niet dit hele topic afgegaan, maar heeft er hier iemand zelf eens een kleine schans gemaakt om ergens te leggen zodat je beetje voor een drop kan oefenen?
Mijn zoontje moet de 'klik' nog maken.. Op wedstrijdjes kan ik hem dat moeilijk leren, maar als ik zelf iets kon maken dat helpt..
De snelheid heeft hij en 'schrik' niet
Plaats reactie