Drop -> Angst overwinnen

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Blijft dat er te weinig oefenlocaties zijn om drops oefenen. Tot een halve meter kunnen we op meerdere plekken uit de voeten, en daarna is de koek op.

Dit hoort naast menig mtb route te liggen 8)
Afbeelding
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Menig mountainbikeschool heeft diverse maten drops in zijn lespakket. Tijd voor een lobby bij partiijen die willen participeren in zo'n oefenlocatie.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

corex schreef: zo 28 april 2019, 19:18 Menig mountainbikeschool heeft diverse maten drops in zijn lespakket. Tijd voor een lobby bij partiijen die willen participeren in zo'n oefenlocatie.
Als die drops er zijn bied ik ze aan :wink:

Lobby bij de gemeente Utrecht is gestart. Wachttijd minimaal 2 jaar...
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jurf schreef: di 23 april 2019, 14:58 Ik denk dat de meeste mensen dat realisme noemen en geen excuus.

Ik kon vroeger heel redelijk triathlons doen, dus ik weet echt wel wat trainen is, maar puur door fysieke grenzen zit er een meetbare max aan wat ik fysiek aankan. Er zijn mensen met meer fysieke aanleg/talent die met minder training en daadwerkelijk minder inspanning ze sneller kunnen dan ik.
Zelfs als ik stop met werken ga ik daar nooit bij in de buurt komen.
Hetzelfde met windsurfen, ik kon dat bovengemiddeld goed maar heb gasten gezien die een filmpje van een trucje zien en na 3x oefenen gewoon sticken waar ik na 2 jaar het nog steeds niet beheers.
Dat heeft niks met motivatie te maken, maar wel alles met lichaamsbeheersing, motoriek en snelheid van het reactievermogen. zaken die maar zeer beperkt trainbaar zijn. Doet niks af aan de inzet en lol, maar het ook niet reeel te verwachten dat ik alles kan wat die gasten kunnen (dat inzicht heeft aardig wat blesures en een grote stapel gesloopt materiaal gekost).

Ontopic: qua drops weet ik dat ik veel kan, maar ik durf ze gewoon niet.
Vorige week bij Winterberg ook, je hebt daar naast de Pinball een paar platformpjes voor drops an verschillende hoogtes met uitloop.
Aan de zijkant bezien stelt het geen fuck voor en zijn ze kleiner als wat ik al heb gedaan, maar als je aan komt rijden zie ik een afgrond en geen bodem en blokkeer ik. Rationeel weet dat ik er helemaal niks voor hoef te doen en met gewoon rechtdoor rijden het goed komt, maar emotioneel lukt dat nog niet terwijl ik bij de fourcross baan hoger spring (en land) als dat de drops zijn.
Ratio is een mooi ding, maar je over de emotie heen zetten (als je die daarbij hebt) is erg lastig.
Die 4 lage drops beneden gaan toch wel? :wink:
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 22 april 2019, 11:02
mtfuji schreef: ma 22 april 2019, 10:15 mountainbiken kan je ook beter mee stoppen, kijk maar wat er kan gebeuren:... :((

https://www.youtube.com/watch?v=ek4yFrMvjMo
Gehele filmpje met kippenvel bekeken. Zo lag ik er ongeveer ook bij 8 weken terug. Goed van die andere gasten ook, prima 1e hulp.
Mag ik zeggen dat die jump er wel erg ongelukkig bij ligt? Deze op bijv Zeist en je kan een ambulancepost ernaast zetten.
Terwijl het maar een kleine jump is. Hij rijd veels te langzaam helaas en zijn gewicht zit helemaal voor.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

MVMVML schreef: ma 29 april 2019, 15:19 Die 4 lage drops beneden gaan toch wel? :wink:
Beneden wel, hoewel ik door het aanrijden dan ook ff moet slikken.
Heeft niks met kunnen te maken want als ik het doe is het een eitje.
De Drops die ik bedoel zitten halverwege het park naast Pinball een paar van ongeveer dezelfde hoogte maar daar kom je aanrijden en zie je niks...ja boomtoppen op ooghoogte. :roll:
Ik WEET dat ik eraf kan en op plat landende ondergrond bij clinics van hoger af ben gegaan, maar mijn handen die de remmen bedienen heb ik er nog niet van kunnen overtuigen :roll:

Deze: (die beneden he!!)
Afbeelding
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurf schreef: ma 29 april 2019, 17:32 Beneden wel, hoewel ik door het aanrijden dan ook ff moet slikken.
Volgens mij is dat normaal, ook bij de laagste. Je kijkt daar toch een gat in, lijkt stukken dieper dan het is, maar ook bij mij moet iedere keer even die knop om. En ik kom tot de 'hoge' in Winterberg (nog niet de road gap, maar die hoge rechts naast die vier lagere).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Gehele filmpje met kippenvel bekeken. Zo lag ik er ongeveer ook bij 8 weken terug. Goed van die andere gasten ook, prima 1e hulp.
En deze vreselijke crash, vanaf 9:15 minuten https://www.youtube.com/watch?v=7076bSgB5EM . Lijkt wel of ze remt vlak voor het achterwiel omhoog moet gaan.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

janvangastel schreef: ma 29 april 2019, 18:43
Gehele filmpje met kippenvel bekeken. Zo lag ik er ongeveer ook bij 8 weken terug. Goed van die andere gasten ook, prima 1e hulp.
En deze vreselijke crash, vanaf 9:15 minuten https://www.youtube.com/watch?v=7076bSgB5EM . Lijkt wel of ze remt vlak voor het achterwiel omhoog moet gaan.
Als je de techniek niet beheerst dan moet je sowieso de snelheid wel maken en ze staat aan het einde bijna stil. Achterwiel blijft steken en ze gaat maximaal met neus naar beneden, erger kan je dit bijna niet doen lijkt me.

wel respect dat ze ervan af gaat, ze durft meer dan ik want zo laag vind ik hem niet
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ai, volgens mij wordt het nog eens enorm verergerd doordat haar chainring blijft hangen als haar voorwiel naar beneden duikt...
Waar woke is, is vuur
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

MVMVML schreef: ma 29 april 2019, 15:22
Giant-E schreef: ma 22 april 2019, 11:02

Gehele filmpje met kippenvel bekeken. Zo lag ik er ongeveer ook bij 8 weken terug. Goed van die andere gasten ook, prima 1e hulp.
Mag ik zeggen dat die jump er wel erg ongelukkig bij ligt? Deze op bijv Zeist en je kan een ambulancepost ernaast zetten.
Terwijl het maar een kleine jump is. Hij rijd veels te langzaam helaas en zijn gewicht zit helemaal voor.
Filmpje niet afgekeken, ik was overtuigd dat ie hard gecrashed was. Maar ik dwaal af.

De jump de schuld geven is echt onzin. Ken het terrein waarin je rijdt. Ken je dat niet, dan heb je de plicht om het terrein te verkennen! De enige manier om er voor te gaan zorgen dat beoefenaars beseffen dat mountainbiken een techniek en behendigheidssport is.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) IMHO moet je dan inderdaad vooral bij jezelf te rade gaan, je ziet in hetzelfde filmpje dat anderen er geen problem mee hebben dus kan het gewoon.
2) Hij ziet er beter uit dan een dozijn schansen in NL die veel te kort zijn voor Hun hoogte.

Zelfs als je te langzaam gaat om te springen en te snel om nog te kunnen rollen, kun je hem nog altijd gewoon achterover trekken zodat je impact vol op beide wielen hebt en Armen/benen om de klap te absorberen. Niet comfortabel wel effectief als je het verkeerd ingeschat hebt...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Jurf schreef: ma 29 april 2019, 17:32
MVMVML schreef: ma 29 april 2019, 15:19 Die 4 lage drops beneden gaan toch wel? :wink:
Beneden wel, hoewel ik door het aanrijden dan ook ff moet slikken.
Heeft niks met kunnen te maken want als ik het doe is het een eitje.
De Drops die ik bedoel zitten halverwege het park naast Pinball een paar van ongeveer dezelfde hoogte maar daar kom je aanrijden en zie je niks...ja boomtoppen op ooghoogte. :roll:
Ik WEET dat ik eraf kan en op plat landende ondergrond bij clinics van hoger af ben gegaan, maar mijn handen die de remmen bedienen heb ik er nog niet van kunnen overtuigen :roll:

Deze: (die beneden he!!)
Afbeelding
Ja daar. Dat is de SlopeStyle. Daar ging van een ander NLs groepje toen wij er waren de arm uit de kom van 1 gozer.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Jurriaan schreef: ma 29 april 2019, 21:50
MVMVML schreef: ma 29 april 2019, 15:22

Terwijl het maar een kleine jump is. Hij rijd veels te langzaam helaas en zijn gewicht zit helemaal voor.
Filmpje niet afgekeken, ik was overtuigd dat ie hard gecrashed was. Maar ik dwaal af.

De jump de schuld geven is echt onzin. Ken het terrein waarin je rijdt. Ken je dat niet, dan heb je de plicht om het terrein te verkennen! De enige manier om er voor te gaan zorgen dat beoefenaars beseffen dat mountainbiken een techniek en behendigheidssport is.
Hij zat echt niet lekker op zijn fiets daar, geen ideale houding. Als hij een beetje op had gelet had hij dit wel kunnen opvangen. Ook zonder trailkennis. Maar goed, het is altijd makkelijk praten vanaf het interwebs en je weet ook niet hoe vermoeid hij was etc...

De hoogste drop die ik gepakt heb zal niet hoger dan een meter zijn denk ik. Vanavond in Bikepark Spaarnwoude kijken of dat hoger kan. Wel het frame heel houden :tong :-q
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

janvangastel schreef: ma 29 april 2019, 18:43
Gehele filmpje met kippenvel bekeken. Zo lag ik er ongeveer ook bij 8 weken terug. Goed van die andere gasten ook, prima 1e hulp.
En deze vreselijke crash, vanaf 9:15 minuten https://www.youtube.com/watch?v=7076bSgB5EM . Lijkt wel of ze remt vlak voor het achterwiel omhoog moet gaan.
Of ze remt of ze maakt de fout te ver omlaag te gaan en d'r kont remt d'r achterwiel. Want an sich gaat ze snel genoeg en ze hangt ook flink naar achteren dus waarom dat voorwiel opeens omlaag gaat. Ik denk het laatste.
Plaats reactie