Welke banden bij welk type ondergrond?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
roadkill
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: zo 24 augustus 2003, 20:50
Mijn mountainbike: Viper World cup team ht,En mijn Dracat Fully,HIJ IS KLAAR!!
Contacteer:

Ik rij nu ook een maand of 2 met Racing Ralphs,bevallen mij heel goed.Alleen in de modder ,tja maar dat is bekend daar doen ze het minder voor de rest TOPPERS!!!

Greetz Roadkill

Btw na Ritchey banden rijden houten wielen nog lekker,voor mij never meer Ritchey....
HANG LOOSE,RIDE FREE!!!!!!
Als ik nog beter zou zijn,moesten er tempels komen om mij te eren.....
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

IRC Mytos XC voor als het nat is, en anders de IRC Mythos XC slick. Maar eigenlijk rij ik bijna altijd op de slicks omdat ik geen zin heb om banden te verwisselen.

Op m'n nieuwe fiets zitten standaard Ritchet Z max (ofzo) die bevallen tot nu toe wel aardig, ik heb ook nog een tijdje met Michelin Jett S 's gereden, dat vind ik echt kut banden.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Niels schreef: ik heb ook nog een tijdje met Michelin Jett S 's gereden, dat vind ik echt kut banden.
hèhè, eindelijk een lotgenoot.
Dreezz
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 966
Lid geworden op: di 11 februari 2003, 19:47
Mijn mountainbike: C'dale fsi carbon 1 '15

'k kom net uit het bos, had nu het wat droger is m'n 2.35 kevlar fast freds er maar weer ondergelegd (2.5 bar). wat een heerlijke band is dat toch!

maja, bij het minste of geringste stukje modder in combi met een bochtje voel ik me wat minder veilig.

heb sinds kort ook een setje jimmy's for quality, die's iig een stuk zekerder in modder in combinatie met bochten. nadeel (of is dat toch verbeelding?) is dat ik ze minder soepel vind rollen.

wie heeft zowel ervaring met fredjes als de nieuwe ralphs?
overbrugt hij het gaatje tussen jimmy's en freds?
m.a.w. snel+safe voelend?
Wizard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 31 augustus 2003, 11:31
Mijn mountainbike: Cube AMS PRO

Die jimmy,s heb ik ook en zijn inderdaad in de modder geweldig, ze hebben wel een waardeloos stuurgedrag op de hardere wegen en paden!

Om deze reden heb ik nu gekozen voor de continental gravety 2.30 en kan alle ondergronden aan en kan ook op de weg fantastisch uit de voeten!!!

:evil: wizard :evil:
Jeffrey
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 874
Lid geworden op: di 2 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Storck Rebel Pro
Contacteer:

Dreezz schreef:wie heeft zowel ervaring met fredjes als de nieuwe ralphs?
overbrugt hij het gaatje tussen jimmy's en freds?
m.a.w. snel+safe voelend?
Ik heb de FF kevlar 2.0 en de RR 2.1 en eigenlijk zie ik weinig reden meer om de FF te gebruiken. In het terrein voelt het aan alsof de RR even weinig rolweerstand heeft. Op asfalt voelt de FF iets sneller aan (maarja wie rijdt er op asfalt). Daarentegen bieden de RR veel meer grip in de bochten en doen ze het veel beter als het een beetje nat wordt. In droog zand doen ze het ook heel goed.
Don't just train... train right.
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

En wat vinden jullie van de Hurricane GX double defence als zomerbandje? Ik zit nog te tweifelen tussen racing ralph en deze huricane GX.
Bullit
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 17 februari 2004, 23:32
Mijn mountainbike: van tuyl VT 250

Jeffrey schreef:
Dreezz schreef:wie heeft zowel ervaring met fredjes als de nieuwe ralphs?
overbrugt hij het gaatje tussen jimmy's en freds?
m.a.w. snel+safe voelend?
Ik heb de FF kevlar 2.0 en de RR 2.1 en eigenlijk zie ik weinig reden meer om de FF te gebruiken. In het terrein voelt het aan alsof de RR even weinig rolweerstand heeft. Op asfalt voelt de FF iets sneller aan (maarja wie rijdt er op asfalt). Daarentegen bieden de RR veel meer grip in de bochten en doen ze het veel beter als het een beetje nat wordt. In droog zand doen ze het ook heel goed.
Ik heb zelf ook de FF 2.0 kevlar en de RR 2.1 UST en heb er eigenlijk de zelfde mening over als Jeffrey allen heb ik het gevoel dat de RR iets meer rolweerstand hebben bij nat weer.
Ninko
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: do 27 februari 2003, 22:07
Mijn mountainbike: On One Scandal 29

Vind dat lijstje echt niet handig... Rijdt zelf nooit op deze manier en 2,5 bar vind ik nog een best hoge bandenspanning.

Harde zandbodem: smal voor, smal achter, semi voor, semi achter, hoge spanning.
Zachte zandbodem: breed voor, breed achter, semi voor, semi achter, hoge spanning.
Los zand: smal voor, smal achter, nop voor, nop achter, hoge spanning.
" In Los zand zou ik met breed voor en breed achter zonder noppen (denk aan strandrace... Michelin beach slick..)
Modder: smal voor, smal achter, nop voor, nop achter, hoge spanning.
Bevroren zandpaden (sporen):breed voor, breed achter, semi voor, semi achter, lage spanning.
Waarom geen noppen... beetje grip is wel gewenst neem ik aan?

Verse sneeuw: breed voor, breed achter, semi voor, semi achter, lage spanning.
Ik zou in de sneeuw noppen pakken... die prikken meer door de sneeuw heen lijkt mij...
Geplette sneeuw:breed voor, breed achter, semi voor , semi achter, lage spanning.
Nat gras: smal voor, smal achter, nop voor, nop achter, lage spanning.
Rots/losse stenen: breed voor, breed achter, nop voor, nop achter, lage spanning.[/b]
29!!
guido_gorisse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1663
Lid geworden op: zo 16 november 2003, 19:34
Mijn mountainbike: Scott Scale 710
Contacteer:

Bevroren zandpaden (sporen):breed voor, breed achter, semi voor, semi achter, lage spanning.
Waarom geen noppen... beetje grip is wel gewenst neem ik aan?
Klopt grip is gewenst, maar als de paden echt bevroren zijn "prikken" de noppen dit in de bodem, dus heb je alleen de bovenkant van de noppen als raak oppervlak en heb je dus met noppen op een bevroren ondergrond veel minder grip dan op een semi-slick of een slick. Maarja hoevaak komt het voor dat de grond echt bevroren is in ons land. Meestal zijn het maar kleine stukjes en ik ga echt geen bandjes wisselen voor ieder stukje bevroren pad wat ik onderweg tegenkom :-{




Ik heb BTW nog geen antwoord op mijn vraagje over de schwalbe hurricane heeft er dan niemand ervaring mee??
Tibor
All rounder
All rounder
Berichten: 118
Lid geworden op: do 16 januari 2003, 20:57
Mijn mountainbike: heeft 2 wielen

ik zweer voor vóór echt voor michelin jet s, zijdelingse noppen zijn in mijn ogen de enige grip die je nodig hebt.....voor achter hangt t van t parcours af michelin wildgripper 1.75 of jet s..... :-D
Pizzaboy
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 954
Lid geworden op: wo 7 mei 2003, 12:51
Mijn mountainbike: = een 9.6 Bear longboard

street DMR Moto's / Maxxis Hookworms (lompe drops)
Skatepark/pool DMR Moto's
Dirt Primo's
Dual TIOGA DH

Allen 24 inch.
Yeah baby yeah
Kippendokter
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 19 januari 2004, 08:01
Mijn mountainbike: Viper World cup team ht
Contacteer:

Pizzaboy schreef:
Allen 24 inch.
wat heb je er dan aan op een mountainbike? :~
Ik vraag, jullie draaien!
Niels
Prutser
Prutser
Berichten: 1554
Lid geworden op: do 4 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Sensa, sensa, sensa, intersens.

Kippendokter schreef:
Pizzaboy schreef:
Allen 24 inch.
wat heb je er dan aan op een mountainbike? :~
24" wielen heb je ook hoor, mafkees.
Van wielrennen, via bos-wielrennen, mountainbiken, downhill mountainbiken (geen talent wel fun) en triatlon nu weer op de mountainbike. I.P.T. for life ;-)
Kippendokter
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: ma 19 januari 2004, 08:01
Mijn mountainbike: Viper World cup team ht
Contacteer:

Niels schreef:
Kippendokter schreef: wat heb je er dan aan op een mountainbike? :~
24" wielen heb je ook hoor, mafkees.
Heb ik toch nog nooit gezien, 24 inch wielen onder een xc bike, en noem me geen mafkees, flapdrol! :x
Ik vraag, jullie draaien!
Plaats reactie