Wat was je hoogste snelheid ooit en waar?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.

Moderator: Rogier

Plaats reactie
allardn
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: BMC Fourstroke FS02

di 21 augustus 2012, 13:46

themaniac schreef:Opvallend die snelheden die sommige mensen in Limburg halen. Je rijdt nl niet zo maar meer dan 60 per uur in Nederland. Iemand die hier zegt 90+ offroad gereden te hebben op een MTB lol....
Zo hoog zijn die snelheden nou ook weer niet. 60 halen is op het vlakke met de racer een peulenschilletje, zeker als het sprintje door iemand wordt aangetrokken. Ik heb een keer in mijn eentje met een windkracht 5 in de rug 73 gehaald(op 2 tellers, beide met gps gekalibreerd) op het vlakke, dus op een enigszins rechte afdaling is dat prima te halen.

Op de ATB weet ik mijn max niet precies, maar dat zal ook rond de 70-75 hebben gelegen op een schotterpad.
Beklad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp 2010 (inclusief RockShox SID Race)
Contacteer:

di 21 augustus 2012, 18:02

64,3 km/h over kiezeltjes in de Ardennen (in de buurt van Malmedy)
als ik wat meer gewicht had zou ik waarschijnlijk nog wat sneller kunnen, of dat verantwoord is is een andere vraag
Work In Progress
RonD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Scott
Contacteer:

za 25 augustus 2012, 09:42

Ongelofelijk (ik heb er zelf ook moeite mee, alhoewel, waarom niet)...maar in Graubunden , Zwitserland op een heel lange asfalt afdaling met ATB durfde ik bij 75km/h niet meer op de teller te kijken. Onderaan de berg stond er als max 112 km/h op mijn fietscomputer :o
Mijn remschijven waren blauw en er kwam rook uit de remklauwen :winkie:

Ik heb overigens ook wel eens 74 km/h gehaald tijdens een marathon in België waarbij de afdaling over een skipiste was en ik verloren tijd van de klim wilde bijhalen.
http://www.mtbtilburg.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
HaRdCoRe-WeZ
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Beone Pearl

za 25 augustus 2012, 13:42

112!!!! Dat kan haast niet anders als onstabiel hebben aangevoeld.
RonD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

za 25 augustus 2012, 14:28

Ik weet het eigenlijk niet zo goed meer. Het was in 2004 of 2005 en ik zat in een flow. Bij 74 dacht ik nog zo iets van "niet vallen, NIET vallen"maar daarna heb ik niet veel meer gedacht geloof ik :winkie:
http://www.mtbtilburg.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

za 25 augustus 2012, 16:53

HaRdCoRe-WeZ schreef:112!!!! Dat kan haast niet anders als onstabiel hebben aangevoeld.
En toen ging de wekker.....

(ik geloof best veel maar 112Km/h is beetje teveel van het goede; ik ben geen ster in natuurkunde maar volgens mij heb je dan een heel lange kaarsrechte afdaling nodig (uiteraard zonder verkeer). In de tour de france heb ik nog niet vaak (nooit?!) gezien dat ze boven de 100Km/h uitkomen). Rokende en stinkende remmen heb ik overigens al vanaf (ongeveer) 70 pu na een langere afdaling.
StAlTiCa
RonD
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

za 25 augustus 2012, 18:14

Ja, ik wist dat er vraagtekens bij gezet zouden worden maar het stond toch echt op de teller. Misschien had ik het niet moeten posten.

Die teller geeft wel eens een rare uitslag bij een spoorweg overgang maar die was er niet. Het het was inderdaad een heel lange brede asfalt weg. Er waren 7 man bij en minstens 3 ervan hebben de teller gezien, ik was ook als eerste beneden en op afstand. Wat meer kan ik zeggen?

Ik heb het trouwens met skiën ook wel eens gehaald, waarom zou het niet op de fiets kunnen! Ik heb er lang over gedacht of ik de teller geloofde en ik heb eigenlijk geen reden om dat niet te doen.
Mattijn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: KTM Ultra Flite (2012)
Contacteer:

za 25 augustus 2012, 20:14

Ik denk dat op een lange, rechte afdaling over asfalt het best mogelijk is. De renners in de tour de france gaan in sommige afdalingen ook wel tegen de 100, of soms er wel over de 100 volgens mij hoor. Verkijk je daar niet op. Maar goed, als ik zou zien dat ik zo hard zou gaan zou ik wel de rem inknijpen :winkie:
KTM fan
Prutser
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Bulls Bushmaster 1 Disc 2013

zo 26 augustus 2012, 00:49

themaniac schreef: Opvallend die snelheden die sommige mensen in Limburg halen. Je rijdt nl niet zo maar meer dan 60 per uur in Nederland. Iemand die hier zegt 90+ offroad gereden te hebben op een MTB lol....
90+ klinkt een beetje overkill voor offroad, maar er zijn genoeg plekken in Nederland waar je ook offroad makkelijk 60 kunt halen. In de buurt van Venlo, in Tegelen, heb je al vrij dicht aan de bosrand een breed goed pad liggen. Neem daar een aanloop en trap ff flink bij omlaag, dan haal je die 60 zo. Op een smalle singletrack 60+ halen lijkt me dan wel weer een stuk lastiger hier..

Max snelheid offroad zal voor mij ergens tussen de 60 en 65 liggen. Op de weg weet ik het zo even niet. Van wat ik gemeten heb zal het ook rond de koers van 60-65 liggen. Ben ooit een keer afgedaald over het asfalt met een mountainbike van de rettenbachgletscher en dat ging heel hard, veel lange rechte stukken, de mogelijkheid om heel ver vooruit te kijken, waarschijnlijk 70+. Had alleen geen teller op die fiets zitten daar, dus een precieze snelheid weet ik niet.
leov
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

zo 26 augustus 2012, 09:26

RonD,

ook eens rond de 100 gereden, asfalt en de pas was afgezet voor een skateboarder, motor erachter, en ben toen maar gevolgd. Mooi als je weet dat er geen verkeer aankomt. Volgens de begeleidende motorrijder ruim over de 100. Volgens mijn gps, 150. Dat krijg je bij hellingen, kan een gps niet bijbenen. Dus geloof in gps snelheden heb ik niet.
Dus 100 plus op een goede dag is mogelijk, en nee het voelde niet gevaarlijk.
npostma
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Sensa sella Comp special 2012

zo 26 augustus 2012, 11:44

65 km/h afslag van de motieweg in holten. Kon ruim bijzetten, vind 65km/h met de fiets hard zat!
Bike: Sensa Sella Comp 29er (Standaard)
Activiteiten: http://runkeeper.com/user/npostma/activity/" onclick="window.open(this.href);return false;
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: is van hout

zo 26 augustus 2012, 17:25

op de hybride 62 km/h vlakke weg windkracht 2 in de rug, op de mtb 64 km/h over een hobbelige duinen weggetje (het liep niet af naar beneden) het waaide toen wel windkracht 8 dus op de terugweg ging het wat minder :lol:
26'er rulezz !!
lenf
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: My bike is Fly!

zo 26 augustus 2012, 18:53

71km/u afgelopen weekend tijdens de Sauerland marathon in Grafshaft, tijdens de rit niet gezien waar, dus ga ik er ook maar vanuit dat het op het asfalt was. Als het op het schrotter was, wil ik dat liever niet weten.
Dieser Weg wird kein leichter sein, Dieser Weg wird steinig und schwer...
RC-Roy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Scott Genius 10

zo 26 augustus 2012, 19:14

Hier op een van mijn vaste lussen altijd tegen de 60 km/h de onverharde Trichterweg naar beneden (Beertsenhoven, bij Wijlre). Laatst een afdaling in de buurt van Wahlwiller was net tegen de 40km/h, waarvan een stukje zelfs zonder fiets :-{ .

Hier dan ook een titanium verstevigde pols aan over gehouden, voortaan maar iets langzamer....... :-? als ik weer op fiets mag over een paar weken
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: On-One Inbred

zo 26 augustus 2012, 19:50

Vroegah....zo vaak 60/70+ gehaald.Gewoon aan een snelle brommer hangen :oops:
Mijn hoogste snelheid ooit was toen we van brommers naar motors gingen.....
Aangezien 120 hier al niet geloofd wordt zal ik dan maar niet zeggen dat ik de 140 heb gehaald.
Dat werd mij achteraf verteld dat dat de teller van een honda-vfr aangaf.

Tegenwoordig heb ik meer verstand en doe het alleen nog maar op eigen kracht.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Plaats reactie