warmste winterschoenen

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Hilco schreef:zou hiermee te fietsen zijn? voorkomt wel inwateren van de schoen via scheenbeen......

Afbeelding

Uit ervaring weet ik dat dat prima werkt......

dusssssss©
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Geweldig, ik heb ze weken geleden gekocht om te wandelen , maar die gaan dus lekker mee op de fiets :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
eiri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1032
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 00:49
Mijn mountainbike: Turner 5.Spot
Contacteer:

bert l. schreef:het ultieme verhaal over winterschoenen: http://www.bike-magazin.de/?p=3501 incl. een Duits Degelijke test en een bewaardownload voor je thuis PC.
Heb net binnen de Northwave Cesius Arctic binnen. Is zelfs nog iets warmer dan de normale Celicius. Schoen voelt erg goed aan en voor het soort schoen ook erg licht. Ben benieuwd als het echt koud wordt. Hiervoor de Specialized Defroster gehad, maar hoewel erg waterproof, niet erg lang warm bij -5 of lager, zelfs niet met Sealskinz sokken. De Celcius lijkt een iets betere voering te hebben en is in tegenstelling tot bovenstaande test zelfs iets lichter dan de Specialized (althans de Arctic). Nadeel van Arctic vind ik de iets te stijve zool. Dat mag van mij wat minder, zeker voor all-mountain gebruik, waar je af en toe moet afstappen.

Wat me het nadeel lijkt van de bescherming van Hilco is dat de kou bij mij meestal begint bij de tenen (vooral als de overschoen weer eens vooraan losschiet). Bij echt koud weer koelt dat (bij mij) het snelst af. Waarschijnlijk inderdaad wel goede vocht bescherming, maar dat kan je ook oplossen met een hoge schoen.
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1328
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Die bescherming van Hilco heten Gamaschen en helpen idd tegen de kou maar vooral tegen water.
Uiteraard gebruik je deze icm met winterschoenen en is het verhaal van koude tenen nvt.

De Gamaschen komen tot net onder de knie en bieden dus veel meer bescherming dan hoge schoenen, in mijn geval ben ik tot onder de knie waterdicht, als het echt heftig is combineer ik de Gamaschen nog met een Vaude Spray pants short
Wat overigens de beste investering ooit geweest is......

dussssssss©
joostie338
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 330
Lid geworden op: do 22 april 2010, 20:22
Mijn mountainbike: MR, RnR x2 Grandone & ARTi

He, die gamaschen heb ik ook nog ergens liggen, daar had ik dus nog niet aan gedacht.
Dus ik ga ze op zoeken en proberen...
moretel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 22 mei 2006, 15:10
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp; Woon -Werk fiets : Focus Wasgo
Contacteer:

Ik heb sinds enige weken de North Wave Arctics in bezit.
Nu na 1 1/2 uur fietsen blijf ik wat last houden van de kou op mijn voeten.
Alhoewel ze nu wel beter aanvoelen, niet door en door koud.
Als het dadelijk 5 graden is moet dat wel langer kunnen hoop ik.
Ze zijn lekker waterdicht, ik fiets veel door drassige weilanden en dan zijn ze perfect.
Zij die gaan fietsen groeten u
rubenv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 26 augustus 2010, 10:08
Mijn mountainbike: santa cruz tallboy cc/ santa cruz nomad v4cc

Ik heb nu ongeveer 4 jaar northwave celsius schoenen, en heb nooit koude voeten gehad tot een paar weken geleden 1 keer Maar het viel nog mee. De week erna mijn snowboard kousen aangedaan en het was weer goed :-D Ook nog maar 1 keer natte voeten gehad, en toen waren er plassen waar ik tot in mijn naven en het water zat. Dus het water kwam er langst boven in na het rijden door zo een plas
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

houbi schreef:
Hilco schreef:zou hiermee te fietsen zijn? voorkomt wel inwateren van de schoen via scheenbeen......

Afbeelding
Waar krijg je die, bij de decathlon??
Die schoenen zijn van Meindl en zijn her en der wel verkrijgbaar.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
funnnbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 15 november 2008, 20:12
Mijn mountainbike: Epic Marathon

Ik heb al zes jaren de Gaerne Polar schoen tot volle tevredenheid in gebruik, voor in de winter. Ik weet niet of ze nog in de handel zijn.
stefmans
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 4 januari 2011, 14:21
Mijn mountainbike: X-trail XT mud 6.0 2011

gewoon dikke fietssokken aan in je zomerschoenen en een paar goede overschoenen eroveraan.

als je geen zomerschoenen hebt moet je die nu aanschaffen nou vaak afgeprijsd
trappen en niet omkijken
Xtrail mud 6.0
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Stefmans, het gaat hier over winterschoenen. Zo'n beetje iedereen heeft al zomerschoenen... er zit écht wel een verschil in winterschoenen en zomerschoenen met dikke sokken.

Ik geloof best dat zomerschoenen nu afgeprijsd zijn, dus dat is wel een nuttige tip.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
jurjen van emden
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 19 december 2010, 17:51
Mijn mountainbike: trek 6300 + trek 1400
Contacteer:

Gebruik nu al een tijdje de MW80's van Shimano.
Dagelijks ritje naar mijn werk en daarlangs met de racefiets en mtb.
De schoenen zijn wind en waterdicht.

Ondanks de hoge gesloten hals toch een paar keer natte voeten door inwateren maar ook dan nog steeds warme voeten.

Ik ben er erg tevreden mee.
Wat niet in het hoofd zit moet uit de armen en benen komen
Skin
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 7 november 2010, 20:09

Shimano Transalp schoenen kopen met Goretex. Wel paar maten groter nemen dan gebruikelijk. Ze vallen erg klein.
Flip
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: ma 21 september 2009, 15:25
Mijn mountainbike: Scott Scale 980 XXL
Contacteer:

Zie hier mijn zoektocht naar goede winterschoenen. Bij mij was het probleem ook meer de grote maat, uiteindelijk voor de Lake MX140 gegaan. Bij Rose in Bocholt (D) gekocht. Vanuit Nijmegen prima te doen voor jou denk ik.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =8&t=72270" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie