Aan een 36T zat ik inderdaad al te denken. Bedankt voor de bevestiging iig! Ik sleutel pas sinds kort aan m'n eigen mountainbike dus wat dat betreft zijn sommige dingen nog een beetje abstract voor mij. Nu maar even opzoek gaan naar een voorblad.christiaan25 schreef:Cassette vervangen gaat je niet helpen om zwaarder te trappen. Kleiner dan 11t lukt niet (m.u.z. van XX1).
Het is helemaal afhankelijk van je eigen kunnen en wensen, maar ik zou het eens proberen met een 36t blad (indien 26"). Indien je lichtste verzet (36*32) dan te zwaar wordt kun je nog een 11-34 cassette monteren.
1x9 drivetrain
-
- Pro Biker
- Berichten: 910
- Lid geworden op: vr 7 oktober 2011, 11:36
- Contacteer:
Goed bezig, al sleutelende leer je van alles bij
Hou er wel rekening mee dat je ketting+cassette mss ook versleten zijn. Ik zou in ieder geval de ketting ook vervangen als je een ander voorblad monteert. Let ook even op de juiste steek (bcd) voor je nieuwe blad.
Hou er wel rekening mee dat je ketting+cassette mss ook versleten zijn. Ik zou in ieder geval de ketting ook vervangen als je een ander voorblad monteert. Let ook even op de juiste steek (bcd) voor je nieuwe blad.
- MacReal
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5635
- Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
- Mijn mountainbike: is een hardtail
- Contacteer:
Als je tijdens je ritten je lichtste verzet niet nodig hebt kun je inderdaad zo een groter voorblad monteren.
Als je wel je lichtste verzet gebruikt, zou ik achter voor een 11-36 casette gaan.
Dan zijn de stappen ietsje groter, maar behoud je wel het lichtste verzet zoals je nu hebt. Met het 36 voorblad kun je dan natuurlijk wel een stuk harder fietsen
Als je wel je lichtste verzet gebruikt, zou ik achter voor een 11-36 casette gaan.
Dan zijn de stappen ietsje groter, maar behoud je wel het lichtste verzet zoals je nu hebt. Met het 36 voorblad kun je dan natuurlijk wel een stuk harder fietsen
-
- Pro Biker
- Berichten: 910
- Lid geworden op: vr 7 oktober 2011, 11:36
- Contacteer:
Een 36t gaat niet lukken met een 9-speed systeem volgens mij.
Het lichtste verzet gebruik ik momenteel helemaal niet dus dan lijkt een 36T voorblad idd de beste optie voor mij.MacReal schreef:Als je tijdens je ritten je lichtste verzet niet nodig hebt kun je inderdaad zo een groter voorblad monteren.
Als je wel je lichtste verzet gebruikt, zou ik achter voor een 11-36 casette gaan.
Dan zijn de stappen ietsje groter, maar behoud je wel het lichtste verzet zoals je nu hebt. Met het 36 voorblad kun je dan natuurlijk wel een stuk harder fietsen
-
- Pro Biker
- Berichten: 910
- Lid geworden op: vr 7 oktober 2011, 11:36
- Contacteer:
Ik dacht dat een 9-speed cassette niet verkrijgbaar was in 11-36. Als dat wel zo, dan is dat zeker ook een goede optie.
- MacReal
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5635
- Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
- Mijn mountainbike: is een hardtail
- Contacteer:
De eerste die ik kon vinden is dan welliswaar een alivio, maar ze zijn er wel.
klik
Als je nu je lichtste verzet niet gebruikt zou ik inderdaad lekker een 11-34 casette nemen.
klik
Als je nu je lichtste verzet niet gebruikt zou ik inderdaad lekker een 11-34 casette nemen.
-
- Pro Biker
- Berichten: 910
- Lid geworden op: vr 7 oktober 2011, 11:36
- Contacteer:
Je link verwijst naar een 10 speed cassette .
- MacReal
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5635
- Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
- Mijn mountainbike: is een hardtail
- Contacteer:
Slordig van de MTB gigant, want hij staat wel onder de 9 speed casettes!
hier dan een 9v met 36T
hier dan een 9v met 36T
-
- Pro Biker
- Berichten: 910
- Lid geworden op: vr 7 oktober 2011, 11:36
- Contacteer:
Maar 32*11 is maar minimaal zwaarder dan 36*12, dus ook niet de beste optie...
Volgens mij heeft Ins87 voldoende info nu .
Volgens mij heeft Ins87 voldoende info nu .
Nu ben ik aan het twijfelen.. Misschien even handig als ik mijn huidige situatie toelicht. Ik heb twee paar bandensets, een set met MTB banden en een set met michellin country rock banden voor wanneer ik met name op lange asfalt wegen rij. Bij de tweede set heb ik eigenlijk onvoldoende aan het 11t achterin en wil ik eigenlijk iets zwaarder fietsen. Wanneer ik in bossen rijd met m'n MTB gebruik ik eigenlijk ook vrij weinig het 32T en 28T tandwiel.
Verder ben ik tevreden over mijn setup en mis ik mijn voorderailleur totaal niet. Het geheel mag eigenlijk gewoon een slagje zwaarder. Dus toch 36T voorin?
Verder ben ik tevreden over mijn setup en mis ik mijn voorderailleur totaal niet. Het geheel mag eigenlijk gewoon een slagje zwaarder. Dus toch 36T voorin?
- MacReal
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5635
- Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
- Mijn mountainbike: is een hardtail
- Contacteer:
Als je weet wat je cadans is, kun je op deze website uitrekenen hoe hard je dan rijdt.
Weet je gelijk wat je moet hebben
Weet je gelijk wat je moet hebben
-
- Pro Biker
- Berichten: 910
- Lid geworden op: vr 7 oktober 2011, 11:36
- Contacteer:
Wat is de verdeling? Als je veel op de weg rijdt is een 38T ook helemaal niet zo gek.
Als ik je verhaal lees wil je een zwaarder verzet en vind je het niet erg als je hiervoor een lichter verzet moet inleveren. De 11t achter moet dus blijven en je voorblad moet groter. Een 36T (of 38T) lijkt me hiervoor prima geschikt. Als je alles gaat vervangen zou ik dan een 11-34 cassette nemen, zodat je huidige lichtste verzet in de buurt komt van je nieuwe set-up.
Als ik je verhaal lees wil je een zwaarder verzet en vind je het niet erg als je hiervoor een lichter verzet moet inleveren. De 11t achter moet dus blijven en je voorblad moet groter. Een 36T (of 38T) lijkt me hiervoor prima geschikt. Als je alles gaat vervangen zou ik dan een 11-34 cassette nemen, zodat je huidige lichtste verzet in de buurt komt van je nieuwe set-up.
In dit verhaal kan ik mij goed vinden! Een 38T zou dus ook een mogelijkheid kunnen zijn met mijn setup? Dan ga ik maar even a.d.h.v. de website van MacReal maar even wat berekenen en op basis daarvan beslissen of een 36T of 38T beter is. In de toekomst zal mijn cassette dan aan de beurt komen mocht ik wat lichter verzet terug willen.christiaan25 schreef:Wat is de verdeling? Als je veel op de weg rijdt is een 38T ook helemaal niet zo gek.
Als ik je verhaal lees wil je een zwaarder verzet en vind je het niet erg als je hiervoor een lichter verzet moet inleveren. De 11t achter moet dus blijven en je voorblad moet groter. Een 36T (of 38T) lijkt me hiervoor prima geschikt. Als je alles gaat vervangen zou ik dan een 11-34 cassette nemen, zodat je huidige lichtste verzet in de buurt komt van je nieuwe set-up.
Wat een behulpzaam forum trouwens zeg! Ik heb altijd meegelezen en toch maar eens besloten om over te gaan tot registratie aangezien ik steeds meer aan het sleutelen ben. Bedankt voor jullie adviezen!