Cube-Elite schreef: ↑do 1 december 2022, 16:42
Prulleman schreef: ↑do 1 december 2022, 13:35
(op de spark rij ik Dorst overigens altijd in de middelste stand van de vering)
En dat is dus de reden dat ik geen spark wil! Overkill op 99% van de routes waar ik rijd.
Ik snap dat als je regelmatig in heftiger gebied komt dit een goed compromis kan zijn.
Dus het kan een prima keuze zijn. Maar de spark is niet de fiets voor de nederlandse XC banen.
ja, ligt eraan vanaf welke kant je het bekijkt, maar inderdaad een super caliber zal zeker sneller zijn. Maar is die ook sneller op de UHR of in de Ardennen, en met een 85 km marathon in de Ardennen..?
tenzij je echt altijd maar 1 type rondje rijdt zal je altijd ergens een comprimis moeten maken, voor mij persoonlijk is de spark (mede door de 3 standen twinlock) de perfecte compromis.
Op Dorst ga ik de KOM toch niet pakken (zit er ruim 2 minuten vanaf, een super caliber zal hooguit 20 seconden sneller zijn maar eerder 10 denk ik. op de juiste dag met semislicks gaat een groter verschil maken, ipv de normale xc banden).
en bij een xc wedstrijdje rij ik ook niet voor het podium,
als ik dan met 1 fiets op meerdere plekken leuk wil kunnen rijden en nog een beetje mee kan doen met de competitie, is -voor mij persoonlijk- de Spark de beste compromis.
Als dat voor jou een hardtail of bv een super caliber is, omdat je vlakke NL rondjes, of snelle xc races meer prio geeft dan een lange rit of wedstrijd in de Ardennen (wat uiteraard ook prima kan op een hardtail, heb ik tot vorig jaar ook gedaan
) dan is dat uiteraard ook een prima keuze, maar net zoals de spark nog steeds een compromis