Ik heb nu ook de aspen v/a. Aspen heeft iets betere rolweerstand. Merk wel dat de aspen zoals jij ook al aangeeft iets meer "glijden" die wel goed te corrigeren is. Voor mij is de Aspen een wat agressievere band waarbij de mezcal wat eenvoudiger is. De mezcal is daarbij minder voorspelbaar maar heeft wel een betere grip. Vergelijk het een beetje als een auto zonder en met tractiecontrole . Overal vind ik de Aspen de betere band.Cycleintothewind schreef: ↑do 4 februari 2021, 12:39 Ik rijd afwisselend met Maxxis Aspen of Vittoria Mezcal. Ik moet zeggen, bij die Aspen’s moet je toch wel uitkijken als je met hoge snelheden door de bocht jakkert. Ik heb al eens een voorwiel glijder gehad met 40 km/h tijdens een marathon. Dat was best pijnlijk. En nee, ik ben geen Nino Schurter, maar ik heb toch een vrij aardige techniek. Dus ja, een semi slick is genoeg, maar zeker niet altijd het snelst.
Een semi slick is genoeg
- Daantje050
- All rounder
- Berichten: 52
- Lid geworden op: do 4 juni 2020, 21:53
- Mijn mountainbike: Canyon AL SL 7.0
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 322
- Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59
Ik ben meer fan van de Mezcal’s. Maar is allemaal zeer persoonlijk natuurlijk. Afgelopen week tijdens een zeer blubberige Rothaus Bike Giro prima mee uit de voeten gekomen.Daantje050 schreef: ↑zo 15 augustus 2021, 21:39Ik heb nu ook de aspen v/a. Aspen heeft iets betere rolweerstand. Merk wel dat de aspen zoals jij ook al aangeeft iets meer "glijden" die wel goed te corrigeren is. Voor mij is de Aspen een wat agressievere band waarbij de mezcal wat eenvoudiger is. De mezcal is daarbij minder voorspelbaar maar heeft wel een betere grip. Vergelijk het een beetje als een auto zonder en met tractiecontrole . Overal vind ik de Aspen de betere band.Cycleintothewind schreef: ↑do 4 februari 2021, 12:39 Ik rijd afwisselend met Maxxis Aspen of Vittoria Mezcal. Ik moet zeggen, bij die Aspen’s moet je toch wel uitkijken als je met hoge snelheden door de bocht jakkert. Ik heb al eens een voorwiel glijder gehad met 40 km/h tijdens een marathon. Dat was best pijnlijk. En nee, ik ben geen Nino Schurter, maar ik heb toch een vrij aardige techniek. Dus ja, een semi slick is genoeg, maar zeker niet altijd het snelst.
-
- Moderator
- Berichten: 16849
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Een Aspen kun je met wat fantasie nog als semislick zien, maar een Mezcal toch echt niet...
Ik heb vroeger nog met zo'n Maxxis Wormdrive rondgetufd, en ook van die Ritchey Speedmax-en. In de nineties waren semi-slicks best populair als achterband. Iets dergelijks in 2.4 zou ik voor NL best zien zitten achterop:
Ik heb vroeger nog met zo'n Maxxis Wormdrive rondgetufd, en ook van die Ritchey Speedmax-en. In de nineties waren semi-slicks best populair als achterband. Iets dergelijks in 2.4 zou ik voor NL best zien zitten achterop:
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
Dan ken je deze vast ook nog wel.
Waren wel heel gevoelig.
https://m.facebook.com/VeloSeum/photos/ ... _tn__=EH-R
Waren wel heel gevoelig.
https://m.facebook.com/VeloSeum/photos/ ... _tn__=EH-R
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Michelin Jet S waren geweldig.
Je ging 5 kmh sneller en je had minder grip. Dat waren nog eens spannende tijden
Je ging 5 kmh sneller en je had minder grip. Dat waren nog eens spannende tijden
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Vooral op natte stenen en boomwortels .
Toen was Mtb nog niet saai. O,dat is een ander draadje
Dit waren trouwens de voorlopers van de Jet-s, de wildgripper sprints, maakt verder niks uit, die waren zeer net zo erg!!
Toen was Mtb nog niet saai. O,dat is een ander draadje
Dit waren trouwens de voorlopers van de Jet-s, de wildgripper sprints, maakt verder niks uit, die waren zeer net zo erg!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Doet me denken aan de oude Schwalbe Hurricane semislick, daar heb ik nog mee in de Himalaya reden (Jong, YOLO en knettergek)kermit schreef: ↑ma 16 augustus 2021, 09:45 Een Aspen kun je met wat fantasie nog als semislick zien, maar een Mezcal toch echt niet...
Ik heb vroeger nog met zo'n Maxxis Wormdrive rondgetufd, en ook van die Ritchey Speedmax-en. In de nineties waren semi-slicks best populair als achterband. Iets dergelijks in 2.4 zou ik voor NL best zien zitten achterop:
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Oh wauw... De Maxxis Maxxlite, dat was pas een semislick... 285 gram in 26"
https://www.maxxis.com/int/tire/maxxlite/
https://www.maxxis.com/int/tire/maxxlite/
Nou in die categorie had je ook de kenda cosmic lite......Stunning schreef: ↑di 17 augustus 2021, 17:49 Oh wauw... De Maxxis Maxxlite, dat was pas een semislick... 285 gram in 26"
https://www.maxxis.com/int/tire/maxxlite/
Vloeipapierdun en smal......
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Dat waren nog eens tijden.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Toch weer eens deze koe na 6 weken uit de sloot halenStunning schreef: ↑wo 3 februari 2021, 21:26 Strikt genomen heb je in Nederland eigenlijk genoeg aan een semi slick band, wellicht aan de voorkant iets meer profiel in de winter. Maar een semi slick zou standaard genoeg moeten zijn. Uitzonderingen zoals Zuid-Limburg en natte (zee)klei routes daar gelaten.
Moet je techniek natuurlijk wel in orde zijn....
Als je techniek op orde is dan zijn semislicks nog steeds een belemmering om (specifiek) bepaalde secties te kunnen rijden, en (algemeen) verder te leren, omdat je te snel tegen de grenzen loopt. Prima als je heel goed je eigen grenzen kent en ze daar wilt houden, maar jammer als je progressie wilt boeken. Voorbeeld waar ik zonet aan moest denken:
Voor de bergen heb ik mijn vrouw een Maxxis Highroller 3C / Aggressor Dual combi in 2,3" aangesmeerd. Thuis bevallen die banden eigenlijk ook. Ja, ze rollen wat minder (maar wat boeit dat, ook zeker als ze op een gegeven rondje toch enkel aan het inhalen is...). Het verschil zit in dat ze nu platter door de bochten kan, over het worteltapijt in de binnenbocht, technische features kan proberen met enige kan van slagen, en in het algemeen met vertrouwen de fiets verder kan pushen.
Stamppot with weaksauce!
Ik kan mij prima vinden in jouw stelling en je moet ook gewoon lekker rijden waar je je goed bij voelt.eRicW schreef: ↑ma 4 oktober 2021, 11:45Toch weer eens deze koe na 6 weken uit de sloot halenStunning schreef: ↑wo 3 februari 2021, 21:26 Strikt genomen heb je in Nederland eigenlijk genoeg aan een semi slick band, wellicht aan de voorkant iets meer profiel in de winter. Maar een semi slick zou standaard genoeg moeten zijn. Uitzonderingen zoals Zuid-Limburg en natte (zee)klei routes daar gelaten.
Moet je techniek natuurlijk wel in orde zijn....
Als je techniek op orde is dan zijn semislicks nog steeds een belemmering om (specifiek) bepaalde secties te kunnen rijden, en (algemeen) verder te leren, omdat je te snel tegen de grenzen loopt. Prima als je heel goed je eigen grenzen kent en ze daar wilt houden, maar jammer als je progressie wilt boeken. Voorbeeld waar ik zonet aan moest denken:
Voor de bergen heb ik mijn vrouw een Maxxis Highroller 3C / Aggressor Dual combi in 2,3" aangesmeerd. Thuis bevallen die banden eigenlijk ook. Ja, ze rollen wat minder (maar wat boeit dat, ook zeker als ze op een gegeven rondje toch enkel aan het inhalen is...). Het verschil zit in dat ze nu platter door de bochten kan, over het worteltapijt in de binnenbocht, technische features kan proberen met enige kan van slagen, en in het algemeen met vertrouwen de fiets verder kan pushen.
Als je eenmaal progressie hebt gemaakt, kan je altijd weer terugschalen in het profiel van je band.
Overigens, als je komt opdraven in Amerongen met een High Roller / Aggrossor combi, dan zou je wel mijn aandacht trekker en vooral mbt dit soort voorvallen heb ik dit topic geopend
Tis ook om de trails te beschermen hè...
Haha, verbaast me ook altijd hoe veel lui er nog op hun 140+ bak rijden hier.
Moet zeggen dat ik in '17 bij terugkomst uit het buitenland geconfronteerd werd met erg losse/droge paden door het gebrek aan regen op de Veluwe. Werd toen uitgelachen door fietsvrienden omwille van de Highroller/Ardent combi die ik nog had... tot ze op hun bek gingen op de Duno/stuwwal trail bij Oosterbeek
Moet zeggen dat ik in '17 bij terugkomst uit het buitenland geconfronteerd werd met erg losse/droge paden door het gebrek aan regen op de Veluwe. Werd toen uitgelachen door fietsvrienden omwille van de Highroller/Ardent combi die ik nog had... tot ze op hun bek gingen op de Duno/stuwwal trail bij Oosterbeek
Stamppot with weaksauce!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2952
- Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
- Mijn mountainbike: Bird Aeris 9
dus eigenlijk zeg je dat je op de trails alleen met profiel en griploze banden mag rijden?Stunning schreef: ↑ma 4 oktober 2021, 12:29Ik kan mij prima vinden in jouw stelling en je moet ook gewoon lekker rijden waar je je goed bij voelt.eRicW schreef: ↑ma 4 oktober 2021, 11:45
Toch weer eens deze koe na 6 weken uit de sloot halen
Als je techniek op orde is dan zijn semislicks nog steeds een belemmering om (specifiek) bepaalde secties te kunnen rijden, en (algemeen) verder te leren, omdat je te snel tegen de grenzen loopt. Prima als je heel goed je eigen grenzen kent en ze daar wilt houden, maar jammer als je progressie wilt boeken. Voorbeeld waar ik zonet aan moest denken:
Voor de bergen heb ik mijn vrouw een Maxxis Highroller 3C / Aggressor Dual combi in 2,3" aangesmeerd. Thuis bevallen die banden eigenlijk ook. Ja, ze rollen wat minder (maar wat boeit dat, ook zeker als ze op een gegeven rondje toch enkel aan het inhalen is...). Het verschil zit in dat ze nu platter door de bochten kan, over het worteltapijt in de binnenbocht, technische features kan proberen met enige kan van slagen, en in het algemeen met vertrouwen de fiets verder kan pushen.
Als je eenmaal progressie hebt gemaakt, kan je altijd weer terugschalen in het profiel van je band.
Overigens, als je komt opdraven in Amerongen met een High Roller / Aggrossor combi, dan zou je wel mijn aandacht trekker en vooral mbt dit soort voorvallen heb ik dit topic geopend
Tis ook om de trails te beschermen hè...
Bird Aeris 9 blurple
Nee, ik geloof niet dat ik dat zeg.novaterra schreef: ↑ma 4 oktober 2021, 15:27dus eigenlijk zeg je dat je op de trails alleen met profiel en griploze banden mag rijden?Stunning schreef: ↑ma 4 oktober 2021, 12:29
Ik kan mij prima vinden in jouw stelling en je moet ook gewoon lekker rijden waar je je goed bij voelt.
Als je eenmaal progressie hebt gemaakt, kan je altijd weer terugschalen in het profiel van je band.
Overigens, als je komt opdraven in Amerongen met een High Roller / Aggrossor combi, dan zou je wel mijn aandacht trekker en vooral mbt dit soort voorvallen heb ik dit topic geopend
Tis ook om de trails te beschermen hè...