Advies maat

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
bartjeuh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 22:30

Hallo,

Ik reed met een Trek procaliber 9.7 SL (versie 2016) in maat Medium. Ik ben zelf 1m78 groot.
Ik had een stuurpen op de Procaliber van 9cm, maar een 10 zou ook nog gelukt hebben.
Zadelhoogte 73,6cm van midden bracket tot top zadel.

Ik ben aan het uitkijken om mij een fully te kopen. Ik heb deze nog nooit eerder gehad.
Mijn oog is gevallen op een Scott Spark RC team green. Volgens de site van Scott zit ik net tussen 2 maten (Medium of Large)

Als ik de reach en stack wat vergelijk met mijn pro caliber dan komt een Medium overeen. Alleen weet ik niet of je dit exact van vergelijken tov een full suspension.

Wat is jullie advies?
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 09:34, 3 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je kunt HT en FS direct vergelijken. Maar ik zou serieus nadenken over een L!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Komt overeen met mijn vraag; -topic-
Nu wordt er in beide topics een groter frame aangegeven dan we aanvankelijk dachten. Reed je voorheen niet op een te klein frame of had je dat gevoel totaal niet?
bartjeuh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 22:30

Nee, absoluut niet. 19,5 ( Large) op de procaliber zou ik met een pen van 6cm gezeten hebben. Dat reed echt niet prettig. Daar heb ik eens kunnen testrijden.

In jouw topic spreek je van een Medium of M/L. Trek heeft hun maatvoering blijkbaar aangepast. Medium komt eigenlijk overeen met een 17,5inch, M/L met een 18,5 inch. In jouw geval gezien je maar 2cm kleiner bent dan mij zou ik zeker niet voor een 17,5 inch gaan, tenzij je een héél kort bovenlichaam hebt in vgl met je benen
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

bartjeuh schreef: ma 27 april 2020, 13:13 Hallo,

Ik reed met een Trek procaliber 9.7 SL (versie 2016) in maat Medium. Ik ben zelf 1m78 groot.
Ik had een stuurpen op de Procaliber van 9cm, maar een 10 zou ook nog gelukt hebben.
Zadelhoogte 73,6cm van midden bracket tot top zadel.

Ik ben aan het uitkijken om mij een fully te kopen. Ik heb deze nog nooit eerder gehad.
Mijn oog is gevallen op een Scott Spark RC team green. Volgens de site van Scott zit ik net tussen 2 maten (Medium of Large)

Als ik de reach en stack wat vergelijk met mijn pro caliber dan komt een Medium overeen. Alleen weet ik niet of je dit exact van vergelijken tov een full suspension.

Wat is jullie advies?
Ik heb hetzelfde gehad met een superfly. Ik ben ook 1,78 met bbl van 82 cm. Ik val eigenlijk altijd tussen een M en een L in. Trek heeft nu ook M/L dus dat is wel prettig.

Ik heb toen de L gekozen met een 70mm stuurpen. Ging prima, ook meteen een niet te diepe zit. Dat vind ik dan erg prettig. Je kunt met een setback van een zadelpen je positie boven je trappers goed uitkienen.
Omdraaien kan altijd nog!
Plaats reactie