Discussie: verlichting (voor in het donker)

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik kan in ieder geval beamen dat de 12,99 lamp van Decathlon niet voldoet voor een nachtrit....
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Ik gebruik al jaren een Solarstorm X2. Het ding lijkt goed gebouwd te zijn, want hij blijft het doen. Strenge vorst, regen, hagel, ijzel, sneeuw en mist, hij kan het allemaal hebben. De (externe) batterij is wel een vervangen na een paar jaar. Ik heb hem destijds op Ebay gekocht. Geen idee meer wat ik ervoor betaald heb, maar volgens mij staan ze nu ook wel op Aliexpress voor een paar centen.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

Als je een goede batterij zoekt zou ik hier eens kijken: http://kaidomain.com/bike-lights-and-bi ... tery-packs
Gebruiken echte Panasonic cellen en geen Chinese namaak variant die half gevuld is met zand.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als die cijfers echt kloppen zijn het beste accus.

Mijn ervaring met de Chinese lampjes is dat de accus het zwakke punt zijn.
Het lampje doet het wel, maar de accu schiet te kort voor een serieuze tocht. Geen minuut reserve, eerder tekort.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
frigide
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 1 juli 2012, 19:21
Mijn mountainbike: Cube LTD CC 2012

Ik zoek een lampje die ik onder mijn hidemybell kan knuppen en die tevens te switchen is tussen 2 á 3 modes liefst middel een knopje op het stuur.

Ik begrijp niet dat er niet meer lampen zijn die onder het stuur gemonteerd worden.
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

frigide
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 1 juli 2012, 19:21
Mijn mountainbike: Cube LTD CC 2012

Dit https://www.lupine-shop.com/de/led-lamp ... 1900-lumen is wat ik zoek. Maar goeie dag dat dit zo duur moet zijn.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Kijk gewoon even rond op AliExpress.
Ik rij al jaren met een lampje van 60 euro.
Enige wat ik tot nu toe heb moeten vervangen is de batterypack en dat kost ook vrij weinig.
frigide
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 1 juli 2012, 19:21
Mijn mountainbike: Cube LTD CC 2012

awinkel schreef: di 22 september 2020, 21:56 Kijk gewoon even rond op AliExpress.
Ik rij al jaren met een lampje van 60 euro.
Enige wat ik tot nu toe heb moeten vervangen is de batterypack en dat kost ook vrij weinig.
Ik zoek voornamelijk de remote controle. Ik fiets veel woonwerk verkeer. Door de heide, de bossen, de VAM berg op, etc. Bochtig met soms takken op de weg. Ik wil het liefst een bak licht wat onder mijn Garmin/Hidemybell vandaag komt en met een druk op de knop te dimmen is als er regenliggers aankomen.
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

frigide schreef: di 22 september 2020, 22:15 Ik zoek voornamelijk de remote controle. Ik fiets veel woonwerk verkeer. Door de heide, de bossen, de VAM berg op, etc. Bochtig met soms takken op de weg. Ik wil het liefst een bak licht wat onder mijn Garmin/Hidemybell vandaag komt en met een druk op de knop te dimmen is als er regenliggers aankomen.
Kijk eens naar Gloworm. Ik heb nog een oude X2 1500 lumen met bedrade remote (op de helm), maar de nieuwe zien er erg goed uit met draadloze remote. Nog steeds erg licht en compact. En als je meer licht wil een XS of XSV. Kost iets meer dan een Aliexpress lamp, maar wel veel betere afwerking en goede accu's.
Gebruikersavatar
JW
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 28 februari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: durft meer dan ik / Geometron

Hier een tevreden gebruiker van twee verschillende lampen; magicshine en lupine.
De magicshine heeft het jaren goed gedaan en voor de toenmalige prijs kan ik er niets op aanmerken. Ik vond de accu wat lomp en miste de afstandsbediening. Lumens en lichtbeeld waren redelijk OK, jaren plezier van gehad.
Nu een jaar geleden een Lupine piko r (2019/2020) aangeschaft, de recente versie. Goeie aanbieding bij bike components destijds. Wilde graag een lamp die licht van gewicht was, zodat ik ook zonder camelback kan hardlopen. De kleine (2 cell) accu is zo licht dat je er op de helm bijna niets van merkt. Lichtbeeld is geweldig. Ik rijd de meer technische trails en zelfs met standje 400 lumen is alles netjes verlicht, de accu gaat dan ook 5+ uur mee. Afstandsbediening werkt betrouwbaar. Alle accessoires zijn goed doordacht en de kwaliteit straalt er vanaf.
Mee eens dat de prijs erg fors is. Maar het was niet meer veel duurder dan diverse andere grote merken die dan wel een stuk lomper waren.

De magicshine is nog in gebruik en blijft het goed doen.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

frigide schreef: di 22 september 2020, 22:15
awinkel schreef: di 22 september 2020, 21:56 Kijk gewoon even rond op AliExpress.
Ik rij al jaren met een lampje van 60 euro.
Enige wat ik tot nu toe heb moeten vervangen is de batterypack en dat kost ook vrij weinig.
Ik zoek voornamelijk de remote controle. Ik fiets veel woonwerk verkeer. Door de heide, de bossen, de VAM berg op, etc. Bochtig met soms takken op de weg. Ik wil het liefst een bak licht wat onder mijn Garmin/Hidemybell vandaag komt en met een druk op de knop te dimmen is als er regenliggers aankomen.
Waarom een afstandsbediening, wanneer je de lamp op je stuur bevestigd? Op je helm kan ik me voorstellen dat je er een met afstandsbediening wilt. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
Niet nadenken, gewoon de portemonnee trekken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

van Tuyl schreef: do 24 september 2020, 07:31 ...
Waarom een afstandsbediening, wanneer je de lamp op je stuur bevestigd? Op je helm kan ik me voorstellen dat je er een met afstandsbediening wilt. Maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Ik meen dat er ook mee werd hard gelopen, dan is t wel handig.
Lekker fietsen!
dale c
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 832
Lid geworden op: vr 14 november 2008, 12:17
Mijn mountainbike: VS (29"steel, 26+alu), UK (700c steel, 29" steel)

Zo'n remote is superhandig (wanneer je de lamp op je hoofd hebt). Met beide handen aan het stuur de lamp aan/uit zetten of andere lichtintensiteiten kiezen, on the fly dus in de bocht of over hobbelpad. En ja, zonder kan natuurlijk ook maar de remote is wel een heel erg handige feature. Daarnaast geeft de remote ook aan hoeveel je batterij nog over heeft (verschillende kleurtjes). Ik zou zeggen...niet nadenken en de portemonnee pakken :D

Lupine vs. magicshine is wel een verschil van dag en nacht (ja, ook de prijs). Ik heb ze ook allebei maar voor een avond /nachtritje laat ik de magicshine mooi thuis, die gebruik ik alleen voor op de stadfiets.
"Every day, once a day, give yourself a present. It could be a new shirt at the men's store, a catnap in your office chair, or two cups of good, hot, black coffee"

For Sale: (Hope , Salsa , Surly, SRAM, Shimano)
Plaats reactie