Discussie: verlichting (voor in het donker)

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.

Moderator: Rogier

Plaats reactie
Jer_81
All rounder
All rounder

vr 25 januari 2019, 23:29

Mart! schreef:
ma 21 januari 2019, 22:29
Jer_81 schreef:
ma 29 oktober 2018, 21:13
Ik heb inmiddels de Sigma Buster 700 gekocht en uitgeprobeerd. Een lamp van 5 tientjes.
Deze heb ik onlangs ook aangeschaft en al enkele keren naar tevredenheid gebruikt. Ervaring is dat deze het langer uithoud dan de Ali lampjes van m'n fietsmaten, zeker in de 'standard' modus. Ook een mooi compact lampje dat makkelijk afneembaar is en Duitse degelijkheid. Zit zelf ook te denken aan een 300 voor de helm, of om de 700 te verplaatsen naar de helm en de 2000 bij te kopen (die is wel wat steviger geprijsd)
Die 2000 was mij wat te stevig geprijsd. Ik heb de 700 nu op het stuur en de 300 op mijn helm. Die is ook een stukje kleiner en lichter dan de 700. Ik vind het een combi die prima voldoet aan mijn eisen. Bijkomend voordeel is dat ik er het volste vertrouwen in heb dat deze lampen wel een hele lange tijd mee zullen gaan. Zijn gebouwd als een tank.
Marke
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

zo 27 januari 2019, 10:39

Ik heb tegenwoordig een 2000 op het stuur met nog een karma op de helm. Met mijn oude powerled werd ik toch iets teveel in mijn eigen schaduw gezet door clubgenoten en de bundel was wat smal.

De 2000 heeft mooie brede bundel, stand twee van de 4 is bij normalebospaden meer dan genoeg en daar heb ik hem meestal op staan. Stand 4 overpower je de 5000 lumen chinese lampen met gemak, maar normaal niet nodig.

Met de afstand bediening hoef je ook niet door alle zeven standen ta schakelen.

Na twee trainingen van twee uur nog steeds 50% lading, alleen jammer dat indicator achterop lamp te snel naar groen en rood gaat. Rood al bij meer dan 50% lading.

De Karma is ook alleen nog maar nodig als je echt scherp de bocht om wil.
http://www.atbnoord.nl" target="_blank
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher Pinion
Contacteer:

wo 30 januari 2019, 20:32

Sigma "Duitse Degelijkheid" :roll: :roll: ..... geeft gewoon aan dat in China best wat knaps gemaakt kan worden.
Rij zelf al een jaar of 8 met de Trout Lumens Liberator 3.0 een echt Engels stukje vakwerk dat helaas niet meer wordt gemaakt. Na al die jaren nog steeds een super lamp die er 2000 echte lumens uit strooit in boost :bier:
Ryan_86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: 2018 Specialized Epic

za 4 mei 2019, 08:54

Ik heb een tijd geleden een avondrit in het pikkedonker gedaan op de route Soest. Vond het wel kicken maar best spannend. Had een Ali Express schijnwerper op mijn stuur waar redelijk wat licht af kwam, een klein rood lampje voor de veiligheid om mijn zadelpen en een Petzl headlight om mijn helm. Vooral de Petzl gaf veel te weinig licht waardoor ik in bochten, klimmetjes en dalingen slecht zicht had. Een dikke schijnwerper op je helm is in mijn ogen echt wel een must.
- 2018 Specialized Epic Comp
- 2017 Canyon Neuron AL 6.9 (retired)
- Merida Big Seven 100 (retired)
Plaats reactie