Nieuwe set banden

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: do 23 januari 2020, 08:52
Ad58 schreef: wo 22 januari 2020, 22:28 Ik vind het voordeel van Wolfpacks dat ze idioot veel grip bieden en tóch lekker snel rollen. Maar nu is mijn ervaring ook beperkt. Ik rij alleen maar bij Dorst en omstreken en heb tot dusver dusver alleen maar met Schwalbes gereden. Maar wél veel verschillende.
Maar - waar koop je die dingen eigenlijk?
https://wolfpack-tires.com/
:bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

:oops: raar, kan me herinneren dat ik toch echt wel wat beter had gezocht... Thanks!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

De site van Wolfpack?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Het was de eerste hit op "wolfpack tires" :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Jajajajaja... :-? Nou ja, hebbes, in elk geval :lol: . Leuke banden, nog geen 2.4x29. Jammere van de UHR is dat het zoveel zand is, dat je huidige setje banden bijna niet slijt. Meer asfalt voor de bandenwisselaars, zeg ik!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Weet je wel hoe hard as falt? :wink:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

MacReal schreef: do 23 januari 2020, 09:47 Weet je wel hoe hard as falt? :wink:
:lol:

Die kan zo in het quote topic. ;)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Wiel-Maat schreef: do 23 januari 2020, 10:07
MacReal schreef: do 23 januari 2020, 09:47 Weet je wel hoe hard as falt? :wink:
:lol:

Die kan zo in het quote topic. ;)
Geen idee meer waar ik hem vandaan heb, maar dit is er eentje in de trend van "beter goed gejat dan slecht verzonnen".
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Joost van Rhee schreef: di 21 januari 2020, 21:49 Hallo allemaal,

Het is tijd geworden voor een eerste upgrade aan mijn mountainbike (trek x-caliber 2020). Ik zit aan nieuwe banden te denken.
Ik rijd voornamelijk parcours op de Utrechtse Heuvelrug. Wat zijn volgens jullie de beste set banden die ik kan aanschaffen? Tubeless ga ik sws met mijn nieuwe set banden!

Help mij!
Misschien niet eens direct nieuwe banden nodig, tenzij ze versleten zijn. Je geeft aan dat je bij nat weer minder grip ervaart. Wat is je huidige bandenspanning? Als deze te hoog is verlies je ook grip.

Mijn zoon had dezelfde klacht, met regen niet voldoende grip met een Nobby Nic. Toen ik hem vroeg wat de bandenspanning was vertelde hij me dat hij hiervan geen idee had. (Verwachte ik ook niet van hem trouwens, ondanks dat hij al best aardig wat klusjes zelf doet aan zijn fiets)
Samen gekeken en we zagen meer dan 2 bar te voorschijn komen. Toen ik hem vertelde dat dit voor zijn gewicht te hard is kwam gelijk het commentaar dat zachte banden slechter rollen.

Met zijn gewicht van 60kg zou 1,5 bar meer dan goed zijn, maar ik wist hem te overtuigen om te zakken naar 1,8 bar voor de volgende rit. Uiteraard de eerste km wat gezeur over zwaar fietsen, maar gaandeweg in het bos werd dat minder en minder, maar ook geen klachten meer over verlies aan grip. Zelfs nog terug gegaan via 1,6 naar 1,4. Dat was te veel van het goede, fiets ging vreemd aanvoelen met het sturen. Nu voorbandje op 1,6, achterband op 1,5 en lekker fietsen met voldoende grip.

Het enige wat dit kost is wat tijd om te proberen en te wennen, als is een nieuw setje banden ook altijd leuk om te proberen :-q
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Joost van Rhee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 november 2019, 14:47
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 2020

petter schreef: do 23 januari 2020, 16:28
Joost van Rhee schreef: di 21 januari 2020, 21:49 Hallo allemaal,

Het is tijd geworden voor een eerste upgrade aan mijn mountainbike (trek x-caliber 2020). Ik zit aan nieuwe banden te denken.
Ik rijd voornamelijk parcours op de Utrechtse Heuvelrug. Wat zijn volgens jullie de beste set banden die ik kan aanschaffen? Tubeless ga ik sws met mijn nieuwe set banden!

Help mij!
Misschien niet eens direct nieuwe banden nodig, tenzij ze versleten zijn. Je geeft aan dat je bij nat weer minder grip ervaart. Wat is je huidige bandenspanning? Als deze te hoog is verlies je ook grip.

Mijn zoon had dezelfde klacht, met regen niet voldoende grip met een Nobby Nic. Toen ik hem vroeg wat de bandenspanning was vertelde hij me dat hij hiervan geen idee had. (Verwachte ik ook niet van hem trouwens, ondanks dat hij al best aardig wat klusjes zelf doet aan zijn fiets)
Samen gekeken en we zagen meer dan 2 bar te voorschijn komen. Toen ik hem vertelde dat dit voor zijn gewicht te hard is kwam gelijk het commentaar dat zachte banden slechter rollen.

Met zijn gewicht van 60kg zou 1,5 bar meer dan goed zijn, maar ik wist hem te overtuigen om te zakken naar 1,8 bar voor de volgende rit. Uiteraard de eerste km wat gezeur over zwaar fietsen, maar gaandeweg in het bos werd dat minder en minder, maar ook geen klachten meer over verlies aan grip. Zelfs nog terug gegaan via 1,6 naar 1,4. Dat was te veel van het goede, fiets ging vreemd aanvoelen met het sturen. Nu voorbandje op 1,6, achterband op 1,5 en lekker fietsen met voldoende grip.

Het enige wat dit kost is wat tijd om te proberen en te wennen, als is een nieuw setje banden ook altijd leuk om te proberen :-q
1,75 voor en achter. Dit zou eventueel nog wel wat lager kunnen idd. maar ik fiets voordat ik ga mountainbiken 3 kwartier over asfalt naar het parcour, dus is een nog lagere bandenspanning niet ideaal voor mij.
Joost van Rhee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 11 november 2019, 14:47
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 2020

Ik weeg 62 kg trouwens
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef: do 23 januari 2020, 08:52
Ad58 schreef: wo 22 januari 2020, 22:28 Ik vind het voordeel van Wolfpacks dat ze idioot veel grip bieden en tóch lekker snel rollen. Maar nu is mijn ervaring ook beperkt. Ik rij alleen maar bij Dorst en omstreken en heb tot dusver dusver alleen maar met Schwalbes gereden. Maar wél veel verschillende.
Maar - waar koop je die dingen eigenlijk?
In Nederland verdeelt Elan de Wolfpack banden, dus de importeur van onder andere Rohloff. Iedere dealer zit vanwege dat Rohloff verhaal in het klantenbestand van Elan en kan ook Wolfpack banden bestellen daar. Dus iedere dealer moet ze kunnen leveren.

Omdat Wolfpack momenteel nog maar een beperkt programma heeft wat maten betreft, is het nog niet echt zinnig om dealerschappen te zoeken, dus er zijn maar weinig dealers die echt Wolfpack hebben liggen. Maar de komende maanden wordt het programma van Wolfpack aangevuld met 2.4 en 2.6 banden in 29" en ook veel keer 27,5". En dan zullen waarschijnlijk meer dealers het als alternatief gaan zien op de huidige grote jongens.

Met de komst van de nieuwe maten verschijnen die nieuwe banden ook met al weer generatie 3 van zijn compound, wat de rolweerstand nog verder omlaag moet brengen met behoud van grip.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik deed eerder ook een search bij bike-components. Daar zijn ze niet meer beschikbaar - waren ze dat ooit wel, dan?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kapitein Iglo schreef: do 23 januari 2020, 21:50 Ik deed eerder ook een search bij bike-components. Daar zijn ze niet meer beschikbaar - waren ze dat ooit wel, dan?
Kortstondig.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie