Wolf al eens gezien op de Noord-Veluwe?

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Xfries
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: za 8 december 2012, 15:03
Mijn mountainbike: Merida E one sixty Canyon Neuron 9.9 AL Stealth

AFJ13 schreef: di 18 juni 2019, 08:43
Xfries schreef: za 15 juni 2019, 20:03 Ik heb er gister ochtend 1 gezien , surrealistisch en indrukwekkend. Heel gek om zo’n dier vlakbij huis in het wild te zien. Heb hem(of haar) zelfs 2 x gespot tijdens mijn wandeling. De eerste keer in vol ornaat midden op een breed zandpad. Kwam uit het hoge gras wat nog nat was, schudde zich uitgebreid uit en liep zo verder zonder mij te zien. Een minuut of 10 daarna zag ik hem lopen tussen de bomen.
super gaaf, welk gebied / provincie is dit?
ik ben ervan overtuigd dat het niet lang meer kan duren voor ze zich settelen bij ons in drenthe / drentsch friese wold
Regio rond Apeldoorn, noord Veluwe
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Mach0 schreef: di 18 juni 2019, 21:41

Mooie foto’s maar wat een kansloos commentaar van deze en gene..
Idd dat commentaar van sommigen is echt lachwekkend:

"Nu is het een reekalf...wanneer wordt het een spelend kind of een huisdier?"

:lol: :lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, natuur is leuk, maar het moet niet te dichtbij komen :lol:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.
Die mensen bestaan dus echt...…… dat vind ik stukken enger dan 25 wolven in mijn tuin.

En dan vreet dat beest een keer een kind op, wat echt wel heel gek moet gaan dan. Elke jaar wordt er ook wel een kind zwaar verminkt door een hond. Ook maar wegdoen (het liefst wel als ik daar en stem in heb :-D )

Weet je waar ik bang voor ben mobiele telefoons naar schatting toch gauw honderden doden per jaar in europa en duizenden zwaar gewonden.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

En ik gisteren speciaal de route Apeldoorn gaan fietsen voor wolven, zwijnen en herten. :winkie:
Alleen wroetsporen gezien. En de zwijnen geroken. :~
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Cube-Elite schreef: wo 19 juni 2019, 19:57 Ik weet niet of ik moet lachen of huilen.
Die mensen bestaan dus echt...…… dat vind ik stukken enger dan 25 wolven in mijn tuin.

En dan vreet dat beest een keer een kind op, wat echt wel heel gek moet gaan dan. Elke jaar wordt er ook wel een kind zwaar verminkt door een hond. Ook maar wegdoen (het liefst wel als ik daar en stem in heb :-D )

Weet je waar ik bang voor ben mobiele telefoons naar schatting toch gauw honderden doden per jaar in europa en duizenden zwaar gewonden.
Sluit me hier 100% bij aan :-q
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
PaganiProductions

Als er echt een wolf achter je aan denk niet je weinig kans maat om weg te komen.
Die kunnen wel iets van 45 km/h halen en ook over lange afstanden.
Bovendien vraag ik mij als Nederland wel groot genoeg is voor een populatie wolven en er zal uiteindelijk wel op gejaagd moeten worden om een ze een beetje onder controle moeten houden.
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

Alleen komt een wolf niet achter je aan. Het zijn vluchtdieren.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Jefro98 schreef: di 18 juni 2019, 22:21
Mach0 schreef: di 18 juni 2019, 21:41

Mooie foto’s maar wat een kansloos commentaar van deze en gene..
Idd dat commentaar van sommigen is echt lachwekkend:

"Nu is het een reekalf...wanneer wordt het een spelend kind of een huisdier?"

:lol: :lol:
Spelende kinderen horen niet thuis in een natuurgebied. En een huisdier ook niet, die moet je in huis laten... Het wordt toch niet voor niks een huisdier genoemd.

En ja, ik ben geen fan van spelende kinderen. Ik ben er zelf ook nooit 1 geweest. Wel kind, niet spelend.
Brambo67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 307
Lid geworden op: ma 9 februari 2015, 22:15

Of de wolf zich echt definitief vestigt in NL zullen we vanzelf zien, net als waar. Vooralsnog hebben ze een voorkeur voor de Veluwe wat gezien de beschikbare hoeveelheid ruimte en potentiële voedingsbronnen logisch lijkt. Of het op de lange(re) termijn toereikend is weten we nu tocht niet. Aan de andere kant had ik ook niet verwacht dat het ree tot aan de dijken van de Waddenzee inmiddels te vinden is. Misschien volgt de wolf daar ook wel. Waar ik wel bang voor ben is dat een aantal natuurgoeroe's gaat besluiten dat we een hek moeten zetten om de Veluwe om de wolven binnen en de mensen buiten de houden. Bij ons in het Noorden is het Fochteloërveen veel beperkter toegankelijk door enkele broedpaartjes Kraanvogels. En dat terwijl die beesten in het noorden van Duitsland in veel grotere getale aanwezig zijn en ook daadwerkelijk broeden. Ik denk dat dit het nadeel is van het pér land bekijken van wat je wilt. Ik vertrouw daarom maar op de wolf zelf. Die bepaalt wel of hij/zij samen met de mens in ons dichtbevolkte landje kan leven. Persoonlijk vind ik dat wel leuk al moet ik zeggen dat ik geen (hobby) schapenhouder ben...
Orbea Oiz Pro 2023, Trek Fuel EX 8 2020, BMC Roadmachine 02, Two, 2020 Ex: Trek Top Fuel 9.8 AXS 2020 , Scott Spark RC Pro 2018, Cannondale Synapse Carbon 3 Ultegra 2014, Trek Procaliber 8 2018, Cube LTD Race 2016, Giant Anthem Advanced 0/1 2013.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Meegs schreef: vr 21 juni 2019, 13:23 Spelende kinderen horen niet thuis in een natuurgebied.
De norm is inderdaad dat ze gewoon binnen computerspelletjes zitten te spelen. Laat je je kind dat niet doen, dan is het je eigen schuld dat ze opgegeten worden door een wolf!

:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Brambo67 schreef: vr 21 juni 2019, 13:41 Of de wolf zich echt definitief vestigt in NL zullen we vanzelf zien, net als waar. Vooralsnog hebben ze een voorkeur voor de Veluwe wat gezien de beschikbare hoeveelheid ruimte en potentiële voedingsbronnen logisch lijkt. Of het op de lange(re) termijn toereikend is weten we nu tocht niet. Aan de andere kant had ik ook niet verwacht dat het ree tot aan de dijken van de Waddenzee inmiddels te vinden is. Misschien volgt de wolf daar ook wel. Waar ik wel bang voor ben is dat een aantal natuurgoeroe's gaat besluiten dat we een hek moeten zetten om de Veluwe om de wolven binnen en de mensen buiten de houden. Bij ons in het Noorden is het Fochteloërveen veel beperkter toegankelijk door enkele broedpaartjes Kraanvogels. En dat terwijl die beesten in het noorden van Duitsland in veel grotere getale aanwezig zijn en ook daadwerkelijk broeden. Ik denk dat dit het nadeel is van het pér land bekijken van wat je wilt. Ik vertrouw daarom maar op de wolf zelf. Die bepaalt wel of hij/zij samen met de mens in ons dichtbevolkte landje kan leven. Persoonlijk vind ik dat wel leuk al moet ik zeggen dat ik geen (hobby) schapenhouder ben...
Wat hekken om het leefgebied van de mensen heen zou veel beter zijn!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Lars TB schreef: De norm is inderdaad dat ze gewoon binnen computerspelletjes zitten te spelen. Laat je je kind dat niet doen, dan is het je eigen schuld dat ze opgegeten worden door een wolf!
Nou nou, moeten we nu Grimmig doen?

Mijn dochter is gelukkig wel lekker buiten. Die wandelt nu met wat lekkers naar het huisje van oma.
Ja, doei !
Plaats reactie