Heb voor mezelf ff een paar dingen op een rijtje gezet.
En ja, het zijn allemaal fietsen van € 2.500
Dit omdat de Kona op deze prijs zit en ik hetzelfde prijs niveau wou aanhouden
EDIT: overzicht aangepast
Wat is er nog meer te koop? Wensen en keuzes
-
- All rounder
- Berichten: 129
- Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
- Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019
Laatst gewijzigd door Cube-Dennis op do 24 januari 2019, 13:45, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
De vorken mis ik in dit overzicht (naam, aantal mm), en de wielset.
En welke spreekt je nu zelf het meeste aan?
En welke spreekt je nu zelf het meeste aan?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Tenzij je zelf onder de 10% vet op je lijf zit, zou ik me eerder zorgen maken over 'licht', dan over 'zwaar'... . Met 110 kg moet je niets onder de 12 kg willen!!!
En een RL op een vork is highly overrated!
En een RL op een vork is highly overrated!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- All rounder
- Berichten: 129
- Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
- Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019
dan toch maar voor een fully gaan
Edit: die Kona Hei Hei is wel een gave bike
Laatst gewijzigd door Cube-Dennis op do 24 januari 2019, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10365
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Fully?
In dat geval, ter orientatie, trail/tourfully's van Canyon (jawel lieve @Lars, ook deze post neem ik serieus, je mag best wat aardiger doen, zie je reactie op mijn vorige post op blz 2, "c'est le ton qui fait la musique"), zowaar met moderne trailgeometrie (zij het niet zo extreem als een Honzo, maar zeker geschikt voor het normale Hollandse trail/toerwerk)):
Alu Neuron: 1999,-:
https://www.canyon.com/nl/mtb/neuron/20 ... l-7-0.html
(Carbonnen wat duurdere Neuron 2699,-:
https://www.canyon.com/nl/mtb/neuron/20 ... f-8-0.html)
(Geometrieën nagenoeg gelijk, Bo-buis om/nabij 65,5cm, Reach om nabij 47,5cm, Stuurbreedte 76cm, stuurpen 5/6cm).
Stel, het zou onverhoopt toch niet passen, dan kun je bij Canyon <1mnd je fiets (gebruikt!) weer retour sturen: niet goed, geld terug (of omruilen voor een ander model, of voor een andere maat (maar groter hebben ze niet...) als je dat liever zou willen).
Een buil kun je je er dus niet aan vallen, wil ik maar zeggen.
In dat geval, ter orientatie, trail/tourfully's van Canyon (jawel lieve @Lars, ook deze post neem ik serieus, je mag best wat aardiger doen, zie je reactie op mijn vorige post op blz 2, "c'est le ton qui fait la musique"), zowaar met moderne trailgeometrie (zij het niet zo extreem als een Honzo, maar zeker geschikt voor het normale Hollandse trail/toerwerk)):
Alu Neuron: 1999,-:
https://www.canyon.com/nl/mtb/neuron/20 ... l-7-0.html
(Carbonnen wat duurdere Neuron 2699,-:
https://www.canyon.com/nl/mtb/neuron/20 ... f-8-0.html)
(Geometrieën nagenoeg gelijk, Bo-buis om/nabij 65,5cm, Reach om nabij 47,5cm, Stuurbreedte 76cm, stuurpen 5/6cm).
Stel, het zou onverhoopt toch niet passen, dan kun je bij Canyon <1mnd je fiets (gebruikt!) weer retour sturen: niet goed, geld terug (of omruilen voor een ander model, of voor een andere maat (maar groter hebben ze niet...) als je dat liever zou willen).
Een buil kun je je er dus niet aan vallen, wil ik maar zeggen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
- suravida
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 9023
- Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
- Mijn mountainbike: Staal!
- Contacteer:
Verrassende suggestie! Zijn heus fraaie fietsen voor een nette prijs, maar de grootste Neuron heeft een reach van 473....
Overigens is die Hei Hei met zijn 476 ook wat kleinig voor je.
Overigens is die Hei Hei met zijn 476 ook wat kleinig voor je.
Dubbelgeveerd is meteen wat duurder (hoewel de Neuron van Canyon met gelijke onderdelen evenveel kost als een Honzo...) en weer een ander soort type fiets. Maar ook daar zijn heel mooie modellen te vinden die uitstekend bij jouw wensenlijst passen.
Bij Kona kom je dan eerder op een Satori uit, maar in dat segement (trail-bikes, dubbelgeveerde 'tegenhanger' van de LTHT) is enorm veel te koop.
Dus maak het jezelf lekker moeilijk
Is zeker nog goed voor een paar weken internet voordat je weer een shortlist hebt
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- All rounder
- Berichten: 129
- Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
- Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019
Maar qua geometrie past een fully dus beter bij mij.
Of kun je de geometrie van een hardtail en fully niet meer elkaar vergelijken?
Of kun je de geometrie van een hardtail en fully niet meer elkaar vergelijken?
Ja en nee. Een klein verschil hoort er te zijn, maar dat wordt wat technisch. Het gaat er om dat de lengte (en hoogte) van de fiets klopt. En het is dan niet zo dat de geometrie van fullies beter is, maar gezien het inzetbereik van fullies (eerder allround) is daar de geometrieverandering van de laatste paar jaren harder gegaan. (Bij xc hoeft de geometrie in het algemeen iets minder aangepast te worden vanwege het gewenste stuur- en rijgedrag, hooguit zouden de grote maten groter mogen...).Cube-Dennis schreef: ↑vr 25 januari 2019, 11:26 Maar qua geometrie past een fully dus beter bij mij.
Of kun je de geometrie van een hardtail en fully niet meer elkaar vergelijken?
Je hebt dus in de trailbikes-categorie meer keuze uit grotere fietsen. En dat zijn veelal dubbelgeveerde modellen. Hooguit daarom past een dubbelgeveerde fiets beter bij jou. Maar dat ligt dus niet aan de geometrie, want die kun je bij hardtail ook vinden.
De andere reden voor een dubbelgeveerde fiets is dat die je meer mogelijkheden geeft en beter bij algemeen mountainbiken past. Maar nu kom je op het terrein van meningen (hoewel er natuurlijk een lijst feiten te noemen is!) en dan wordt het tricky. Mijn mening is dat alleen winkelwagentjes en bouwketen geen vering hoeven te hebben.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7998
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Lange mensen gaan graag naar Sector2Bikes.
Kona Honzo en wat rechter op willen zitten. Dan denk ik aan comfort, fiets wat een als Honzo je absoluut niet geeft. Dat Din is keihard aan de achterkant. En heeft daarnaast ene zadelpen diameter lantaarnpaal, weg het allerlaatste restje comfort wat die mtb zou kunnen hebben.
Terugkomend op Sector2Bikes, ja maar ik zie op hun site bij 'fietsen voor lange mensen' alleen maar asfaltfietsen. Klopt dat is express, zodat je naar Elst gaat om te ervaren a) hoe lekker de koffie aldaar is b) dat er nog zoiets bestaat als Service en C) je bent naast de UHR Amerongen, pak je die gelijk mee
Kona Honzo en wat rechter op willen zitten. Dan denk ik aan comfort, fiets wat een als Honzo je absoluut niet geeft. Dat Din is keihard aan de achterkant. En heeft daarnaast ene zadelpen diameter lantaarnpaal, weg het allerlaatste restje comfort wat die mtb zou kunnen hebben.
Terugkomend op Sector2Bikes, ja maar ik zie op hun site bij 'fietsen voor lange mensen' alleen maar asfaltfietsen. Klopt dat is express, zodat je naar Elst gaat om te ervaren a) hoe lekker de koffie aldaar is b) dat er nog zoiets bestaat als Service en C) je bent naast de UHR Amerongen, pak je die gelijk mee
-
- All rounder
- Berichten: 129
- Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
- Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019
ik ben ze inderdaad tegen gekomen op het net, als je googelt op: mtb lange manJurriaan schreef: ↑vr 25 januari 2019, 16:47 Lange mensen gaan graag naar Sector2Bikes.
Kona Honzo en wat rechter op willen zitten. Dan denk ik aan comfort, fiets wat een als Honzo je absoluut niet geeft. Dat Din is keihard aan de achterkant. En heeft daarnaast ene zadelpen diameter lantaarnpaal, weg het allerlaatste restje comfort wat die mtb zou kunnen hebben.
Terugkomend op Sector2Bikes, ja maar ik zie op hun site bij 'fietsen voor lange mensen' alleen maar asfaltfietsen. Klopt dat is express, zodat je naar Elst gaat om te ervaren a) hoe lekker de koffie aldaar is b) dat er nog zoiets bestaat als Service en C) je bent naast de UHR Amerongen, pak je die gelijk mee
-
- All rounder
- Berichten: 129
- Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
- Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019
Die fullies zien er ook wel bijzonder gaaf uit, zoals bijvoorbeelde de Trek Fuel EX 7.Lars TB schreef: ↑vr 25 januari 2019, 13:02Ja en nee. Een klein verschil hoort er te zijn, maar dat wordt wat technisch. Het gaat er om dat de lengte (en hoogte) van de fiets klopt. En het is dan niet zo dat de geometrie van fullies beter is, maar gezien het inzetbereik van fullies (eerder allround) is daar de geometrieverandering van de laatste paar jaren harder gegaan. (Bij xc hoeft de geometrie in het algemeen iets minder aangepast te worden vanwege het gewenste stuur- en rijgedrag, hooguit zouden de grote maten groter mogen...).Cube-Dennis schreef: ↑vr 25 januari 2019, 11:26 Maar qua geometrie past een fully dus beter bij mij.
Of kun je de geometrie van een hardtail en fully niet meer elkaar vergelijken?
Je hebt dus in de trailbikes-categorie meer keuze uit grotere fietsen. En dat zijn veelal dubbelgeveerde modellen. Hooguit daarom past een dubbelgeveerde fiets beter bij jou. Maar dat ligt dus niet aan de geometrie, want die kun je bij hardtail ook vinden.
De andere reden voor een dubbelgeveerde fiets is dat die je meer mogelijkheden geeft en beter bij algemeen mountainbiken past. Maar nu kom je op het terrein van meningen (hoewel er natuurlijk een lijst feiten te noemen is!) en dan wordt het tricky. Mijn mening is dat alleen winkelwagentjes en bouwketen geen vering hoeven te hebben.
Heb intussen heel veel over de voor en nadelen gelezen.
Maar JC zei ooit: elk nadeel heb z'n voordeel
Ik vind een fully ook een beetje too much voor in NL, maar aan de andere kant misschien ook wel weer fijner voor de rug.
Juist in Nederland zit je de hele tijd en is vering om die reden zeer wenselijk! (Als je echt geaccidenteerd terrein hebt, dan sta je heel veel.)Cube-Dennis schreef: ↑vr 25 januari 2019, 20:19 Ik vind een fully ook een beetje too much voor in NL, maar aan de andere kant misschien ook wel weer fijner voor de rug.
Misschien is het verder niet echt nodig, maar het rijdt wel verdomde lekker!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Aan de andere kant, een starre harstail doet het in NL ook goed.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dat is dan de onderkant toch?ThaSingleTrackMastah schreef: ↑vr 25 januari 2019, 22:08 Aan de andere kant, een starre harstail doet het in NL ook goed.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"