Hondje mee in een rugzak?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mandje?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wij hebben zo'n stuurmand, speciaal voor een hondje. Werkt perfect, zolang je op de verharde wegen blijft. Ik zou er het terrein niet mee ingaan, zelfs een gewoon bospad is vaak al te hobbelig.
Bovendien werkt het maar beperkt met een geveerde voorvork, bij een 100mm vork komt de onderkant van iig deze mand vrij gemakkelijk tegen de boog van de vork. Ik heb speciaal daarom een vaste vork gekocht, met een minirekje eraan geschroefd ter ondersteuning van de mand.
Ons hondje weegt net over de 6kg en je voelt zo'n gewicht echt wel in het stuur, zeker als de hond beweegt. Ik zou het alleen maar aanraden voor weggebruik (onze mand is een Rixen&Kaul).

Hier nog met de geveerde vork in de fiets:
Afbeelding

Puck was hier vier maanden oud, inmiddels 2,5 jaar en iets groter dan op deze foto:
Afbeelding

Ik denk als je toch een beetje onverhard wilt een rugzak de betere optie is, en ze bestaan dus ook speciaal voor kleine honden:
https://www.google.nl/search?q=hondenru ... 98&bih=755" onclick="window.open(this.href);return false;
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Zelf hebben wij een Golden Retriever dus mee op de fiets is voor mij geen optie. Wel in zo'n hondewagen achter de gewone fiets gedaan maar dat vond hij helemaal niks terwijl het beestje heel makkelijk is over het algemeen. Sindsdien blijft hij meestal gewoon op de hotelkamer of bij de tent, alleen kleinere afstanden neem ik hem los mee. Helemaal zonder risico zal het vast niet zijn, maar dat is meenemen op de fiets ook niet. Wij hebben hem bijvoorbeeld mee gehad in de kano, ging super leuk tot we over een stel rotsen schraapten met de onderkant. Hond ik paniek, kano ondersteboven. Dus mocht je hem meenemen in een mand aan het stuur dan zou ik er 1 kiezen waarbij je ook zo'n soort rooster op kan doen zodat je hond ook veilig is als er onverwacht wat gebeurt.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die Rixen&Kaul mand is voorzien van een riempje om de hond aan vast te kunnen maken. Er zit zelfs een grote regenkap bij (grotendeels transparant) maar met dat ding erop wordt-ie helemaal enorm, wij hebben die kap nog nooit gebruikt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
matje90
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 6 februari 2018, 16:20

Bedankt voor de tips. Een mandje gebruiken we wel op onze stadsfiets en dat fietst inderdaad niet heel erg fijn en dat hobbelt ook vrij veel voor de hond. Ik heb gisteren een rugzak gekocht, speciaal voor een hond met daarin ook bevestigingsmateriaal. Als het goed is ontvang ik hem vandaag en kan ik hem dus morgen uitproberen. Ik denk dat het op de rug voor hem wel ontspannen is, het is in ieder geval te proberen!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

En hoe is het gegaan :-D ....als beide het hebben overleeft.... :D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Burley Solo trailertje zou een optei kunnen zijn.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Johan !!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Stevens Fatbike & Xtrail mud9

Wel een van onze honden met rugzak, ipv een hond in in de rugzak



Afbeelding
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Johan !! schreef:Wel een van onze honden met rugzak, ipv een hond in in de rugzak



Afbeelding
Misschien kan de hond van matje90 dan weer in die rugzak?
:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Denk dat er op dit moment, nog heel rustig aan proberen kennis te maken met de rugzak, door eerst eigen te maken en natuurlijk niet vergeten te belonen met koekjes, lekkernijtjes, pootje voor pootje gaat het wel lukken....hoop ik :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Mischa1970
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: ma 29 september 2014, 18:21
Mijn mountainbike: Merida Big Nine 300 TFS

Ik heb onderstaande rugzak en die werkt prima, onze hond van 10 kilo past er goed in. In het begin even wennen voor haar maar het ging goed. Ik heb ook geprobeerd om haar zo'n hondenbril op te doen maar die haalt ze met haar pootjes eraf. Doordat haar pootjes op mijn schouders rusten ligt ze als het ware op mijn rug. Ik gebruik het voornamelijk om naar het bos te fietsen waar ze er weer uit kan en mee kan rennen, daarna weer in de rugzak terug.
https://www.k9sportsack.com/
matje90
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 6 februari 2018, 16:20

Haha we leven nog hoor. Zijn dus momenteel in het zuiden van het zwarte woud. Gisteren een hele lange rit achter de rug, uurtje of 6, en dit beviel hartstikke prima. Wel zoveel mogelijk brede en verharde wegen opgezocht maar toch ontkwam ik er niet aan om veel grind paden te rijden en zelfs enkele smalle bospaden (tussen de bomen door). Wel een flink stuk voorzichtiger gedaan dan normaal en het klimmen ging ook prima ondanks de rugzak met hond (totaal gewicht denk ik rond de 7-8 kg). Het is mooi dat hij zo alsnog heel de dag mee op pad kan en ik toch met de fiets de deur uit kan, zo zien we toch een heel stuk meer van de omgeving. Ik zal binnenkort eens wat foto’s uploaden.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooizo!
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie