stuur breedte

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.

Moderator: Rogier

asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 25 juli 2017, 19:23

aurelius schreef:het karakter van een 26" hardtailtje
Bart Brentjens is er Olympisch kampioen mee geworden hoor :tong
Wake up, Specialized already invented a hole in the frame to bring the picknick!
Pascallo86
Mtb fanaat
Mtb fanaat

zo 30 juli 2017, 07:29

Ik heb mijn stuur op 68 cm als je directer wil sturen overweeg dan eventueel een kortere stuurpen
Blup blup en bagger..... i love it
PaganiProductions
Pro Biker
Pro Biker
Contacteer:

di 24 oktober 2017, 10:07

Scottie2000 schreef:
PaganiProductions schreef:Ik ben van mening dat alles over 720mm niet noodzakelijk is op een xc fiets en te breed is.
Waarom 720 en niet 700 of 680 ?
Heb je die mening op basis van uitproberen, meten, wetenschap of zit er 720 op je fiets en nooit anders geprobeerd?
onder die 700mm vind ik het te smal en heb gevoel dat meer controle heb met een wat breder stuur.
Mijn Facebook mountainbikePagina
https://www.facebook.com/MeridaSeven100
Mijn youtube kanaal
https://www.youtube.com/channel/UCI1htR ... N-bibidybA
Never Give up
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker

za 16 februari 2019, 19:29

Man man nooit gedacht dat ik mijn stuur drie keer zou inkorten.
Ik ben een oudegediende die van 26 Anthem is overgestapt op 29 anthem. Ik heb ook problemen met dat brede stuur. Waar ik vroeger als een scheermes door de technische tracks knalde ram ik nu regelmatig met de uiteinden een boom of paaltje.Ik heb al ingekort naar 700mm en nog raak ik die bomen.Ik heb in de gaten dat ik niet zo scherp meer die bochtjes kan aansnijden, meer ruimte moet houden.Beetje lui door de bocht voor mijn gevoel. En dat is toch jammer.Ik snap nou ook waarom ik vroeger de boys op een 29 binnendoor kon inhalen.
Ik krijg ook pijn in mijn handen door de brede plaatsing. Ondanks fijne Ergons die ik heb geplaatst. Ik ben niet breed, maar ook niet echt smal. Ik ga toch maar naar 680.Zelfs 640 zit ik aan te denken.
Om te vergelijken weer stuk op de oude Anthem gereden .Bleek daar een voor mijn gevoel idioot smal stuur op te zitten, zo snel wen je dus aan een breed stuur.60cm! Maar nooit problemen gehad op lange zware afdalingen, rotsige tracks wortelklimmen enz.Meestal was ik de snelste van de groep.Het voelde zo smal dat ik het nut en de beweringen dat zo een groot hefboom nodig is steeds meer wantrouw. Was ik dan superman op die oude Anthem? Nou echt niet.
Ik denk dat een 760+ stuur voor echte DH wel een voordeel zal zijn, maar voor ons ,gewone doorsnee wannabee's is een 760 of meer echt niet nodig.Ik moet er wel bij zeggen dat ik over het algemeen lange afstanden rij en een goede ergonomie belangrijker is dan de looks. :)
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
Plaats reactie