Hobby mag geld kosten...

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

kan niet meer schreef:
The_Duke schreef:Ik moet wel zeggen dat er hier op het SYS de laatste weken een hoog exotisch gehalte fietsen voorbij komt. Ten eerste een compliment natuurlijk maar ik zie haast nooit meer een fiets voorbij komen van het "normale" dertien in een doos dozijn fietsen. (uitzondering Canyon) Met een reactie er bij van... "Ik ben er superblij mee". Worden die dan niet meer verkocht, of weten de eigenaren de weg naar ons forum niet te vinden? Of posten deze ze niet? Hoe ziet men dat?
Ik zie soms wel dat de minder exotische fietsen weinig aandacht krijgen in de SYS.
Valt wel mee .. staat iig een topic van 180 pagina's over Canyon Grand Canyon :lol:
StAlTiCa
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

The_Duke schreef:
Ik moet wel zeggen dat er hier op het SYS de laatste weken een hoog exotisch gehalte fietsen voorbij komt. Ten eerste een compliment natuurlijk maar ik zie haast nooit meer een fiets voorbij komen van het "normale" dertien in een doos dozijn fietsen. (uitzondering Canyon) Met een reactie er bij van... "Ik ben er superblij mee". Worden die dan niet meer verkocht, of weten de eigenaren de weg naar ons forum niet te vinden? Of posten deze ze niet? Hoe ziet men dat?
Ik denk dat ze niet gepost worden. De sys heeft natuurlijk een hoog posergehalte en de gemiddelde biker met de gemiddelde fiets laat die denk ik links liggen. Wil natuurlijk niet zeggen dat ze er niet superblij mee zijn. Dat ben ik ook met de mijne.
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

Sommige mensen zullen hun bike ook niet posten, omdat ze bang zijn dat hij gejat wordt (waaronder ik)

Daarbij is mijn fiets vrij standaard gebleven waardoor hij niet heel bijzonder is om iets over te vertellen.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

crankstel schreef:Sommige mensen zullen hun bike ook niet posten, omdat ze bang zijn dat hij gejat wordt (waaronder ik)
Dat denk ik eigenlijk zelf ook wel.
Ik zet er eigenlijk ook alleen maar de speciale projectjes neer.

Maar wat dinges zegt.
Ik vind zelf de opknapprojecten en de reisfoto's van de bikes ook
alleen de moeite waard om eens een blik op te werpen. Of iets
met een leuke naam :-q
En een verhaal bij SYS doet het ook altijd wel goed, geeft toch
een gevoel dat je net iets trotser op je bike bent. :bier:
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

SYS vind ik leuk om te zien wat mensen zelf van hun fietsen maken, bij voorkeur eigen opbouw, een standaard fiets uit de folder vind ik niet zo interessant. Ten aanzien van prijzen mag het best wat kosten, persoonlijk snap ik best dat je veel geld uitgeeft, wat ik minder snap is de bereidheid om te betalen wat er tegenwoordig voor veel modellen wordt gevraagd, het zijn vaak bulkproducten waarvan de kostprijs maar een fractie is van de verkoopprijs. Persoonlijk wil ik best goed betalen voor een op maat gebouwd frame met dito afwerking, maar drie keer datzelfde bedrag voor een kartonnen bulkframe zal ik nooit betalen. Ik veroordeel het niet, iedereen moet het zelf weten (en je ontkomt er niet aan doordat het marktbreed wordt gedaan), maar begrijpen doe ik het ook niet echt.
Paul Rush
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2031
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 18:59
Mijn mountainbike: Staal:Ritchey P29, Genesis Croix de Fer 20

crankstel schreef:Sommige mensen zullen hun bike ook niet posten, omdat ze bang zijn dat hij gejat wordt (waaronder ik)....
Goede reden, daarnaast snap ik het gedoe met foto's plaatsen nog niet, met een host enzo :-{ .
Dan lees je altijd dat het zo makkelijk is, zeker, als je snapt hoe het werkt.
En wat is hier het praktisch nut van?
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

crankstel schreef:Sommige mensen zullen hun bike ook niet posten, omdat ze bang zijn dat hij gejat wordt (waaronder ik)
Hoe zie je dat? Posten op internet verhoogt de kans op diefstal?

Kans dat ie op een toertocht gejat wordt is volgens mij groter dan dat er een inbraak na een post op een min of meer anoniem forum volgt.

Ik ben begonnen met een tweedehands van 700€, daarna een garantiegeval nieuw overgenomen voor 1000€ en dit jaar voor het eerst zo'n 3K uitgegeven aan een nieuwe Epic. Daar heb ik ook voor moeten sparen, had ik voor dat geld mss nog betere specs kunnen vinden, vast wel maar ik was helemaal weg van deze fiets en hij rijdt zo zalig.

Ik kan me haast niet voorstellen dat ik m'n budget niet helemaal zou gebruiken. Eerlijk is eerlijk, met mijn niveau zou een fiets van 1500€ ook ruim volstaan maar als het kan dan ga je toch all the way.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
mtbjorn
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 23 september 2016, 08:55

The_Duke schreef:Ik moet wel zeggen dat er hier op het SYS de laatste weken een hoog exotisch gehalte fietsen voorbij komt. Ten eerste een compliment natuurlijk maar ik zie haast nooit meer een fiets voorbij komen van het "normale" dertien in een doos dozijn fietsen. (uitzondering Canyon) Met een reactie er bij van... "Ik ben er superblij mee". Worden die dan niet meer verkocht, of weten de eigenaren de weg naar ons forum niet te vinden? Of posten deze ze niet? Hoe ziet men dat?
Dan zal ik met mijn eerste bericht op dit forum, daar eens verandering in brengen. Ik heb de allersimpelste MTB van Merida gekocht (tweedehands). De Big Seven 20-D uit 2015. Komt ie..... IK BEN ER SUPERBLIJ MEE! Ik heb hem eind vorige week opgehaald, om meteen een ritje te maken in Dorst. Toch tot de conclusie gekomen dat er nog het één en andere wat beter afgesteld kan worden aan de fiets. Ik heb meteen het juiste gereedschap aangeschaft en ik ben aan de slag gegaan. Gisteren voor het eerst van mijn leven een voor derailleur afgesteld. Komende zaterdag alles nog eens goed smeren, en kijken of hij nog soepeler gaat lopen (voorgaande fiets was een sparta uit 1970 vol roest, met half lekke banden enz. enz.).
Gebruikersavatar
crankstel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 21 februari 2015, 14:31
Mijn mountainbike: Staat op hoge pootjes

vedet schreef:
crankstel schreef:Sommige mensen zullen hun bike ook niet posten, omdat ze bang zijn dat hij gejat wordt (waaronder ik)
Hoe zie je dat? Posten op internet verhoogt de kans op diefstal?

Kans dat ie op een toertocht gejat wordt is volgens mij groter dan dat er een inbraak na een post op een min of meer anoniem forum volgt.
Als je bijvoorbeeld is bij je verkoop topic je adres hebt gegeven aan iemand of iemand herkent iets op de foto waardoor ze weten waar de fiets precies staat. Daarbij sta ik ook nergens meer van te kijken wat ze allemaal wel niet kunnen achterhalen via het internet op een vrij eenvoudige manier.

Zou het toch wel zonde vinden als mijn bike ineens weg is waar ik serieus hard voor gespaard heb, dus mede daardoor mijn keuze om het gewoon niet te posten.
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

vergezocht maar ja het kan.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

vedet schreef:vergezocht maar ja het kan.
+1
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

de fiets zelf is ook onderdeel van de hobby.. dus die mag ook best wel wat kosten.. 8) ikzelf heb al 11 jaar een Dodge Charger R/T uit 1968 en heb gemiddeld 100km per jaar gereden :lol: de restoratie-tijd was super.. lekker onderdelen zoeken en opbouwen.. super leuk! Ik kan me dus voorstellen dat dit voor veel mensen ook voor de fiets geldt... en natuurlijk heb je mensen die de knaken hebben liggen en dit makkelijker uitgeven en dan gelijk een dikke fiets kopen terwijl ze net beginnen en nog voor geen meter kunnen fietsen.. who cares?

ongeacht of je het uiterste van de fiets vraagt is 9 van de 10x de duurdere bak een fijnere fiets.. weet je het verschil niet mis je ook niets.. maar een stapje terug voel je gelijk.. op moment dat je een fiets gaat "misbruiken" dan ben je met de goedkopere fietsen wat vaker aan de beurt.. het gaat meer kapot en heeft meer onderhoud nodig.. maar. .zoals al eerder geschreven.. tweede hands kan je het top materiaal van een paar jaar terug voor zeer leuke prijzen kopen.. en het is de kwaliteit van de parts die je voelt.. teminste, dat is mijn beleving/ervaring.. ik kan dus een fiets van 5 jaar geleden zien met de top parts van 5 jaar geleden en daar krijg ik eerder een harde plasser van dan een splinter nieuwe met de net niet parts maar nog steeds een dikke prijs.. ik ben een lomp zwijn en misbruik mijn fietsen echt.. ik ben ook van menig dat ze daar maar tegen moeten kunnen.. echter weet ik ook dat hier een prijs kaartje aan hangt.. wil ik nieuw.. kan ik aftikken (begin dit jaar fietsje gekocht van 6k).. maar op de tweede hands 5 jaar oude top fiets, die ik erna heb gekocht, geniet ik net zo veel.. maar das omdat ik daar net zo lomp op kan doen en het ook heel blijft :winkie:

zoals met alles in het leven is de uitgave vaak gekoppeld aan de inkomsten.. zo heeft vanmorgen een jongen die ik 2x meegenomen had naar een bikepark gelijk een mtb gekocht van 5500.. kan die gast fietsen? nee, dis zijn 2de keer op een mountainbike... maar hij heeft de muntjes liggen dus koopt gewoon zo'n ding.. ik vind het juist prachtig.. kan die de fiets niet de schuld geven als het voor geen meter gaat :lol:
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

vedet schreef:vergezocht maar ja het kan.
Helaas net zo vergezocht als het gebruik van Strava als "marktplaats".
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Lap tekst van kingjoop; mooie woorden, leest lekker en krijg gewoon zin in een zwaar aso dikke machine :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
ernest68
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 24 september 2010, 11:38
Mijn mountainbike: Cannondale FSI Carbon 4 (jaar 2017)

Hobby kost geld he........aanschaf is kan proijzig zijn , maar wat dacht je van onderdelen en kleding :-)
Plaats reactie