Ervaringen met tubeless banden

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Big_Philly
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 16:18
Mijn mountainbike: Trek ProCaliber 6 / Giant Trance X 29

Mad Wally schreef: vr 14 februari 2020, 10:25 Sommige band/velg combinaties zijn gelijk 100% dicht, maar soms moet je ook even schudden. https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
begint bij 6:18
Gedaan... maar blijkbaar niet voldoende. In ieder geval zeker weten minder dan mijn voorwiel :oops:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Meestal moet je er gewoon even een stukje mee gaan fietsen. 15 _ 30 min.
Mag ook in de stad, maar hoe hobbeliger, hoe beter.
Dan zet de band zich en verdeelt de latex zich goed.
Dat is natuurlijk een beetje een leap of faith, maar je kan een pompje meenemen, of dicht bij huis blijven.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Big_Philly
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 16:18
Mijn mountainbike: Trek ProCaliber 6 / Giant Trance X 29

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 14 februari 2020, 11:48 Meestal moet je er gewoon even een stukje mee gaan fietsen. 15 _ 30 min.
Mag ook in de stad, maar hoe hobbeliger, hoe beter.
Dan zet de band zich en verdeelt de latex zich goed.
Dat is natuurlijk een beetje een leap of faith, maar je kan een pompje meenemen, of dicht bij huis blijven.
Ik heb standaard een pompje aan mijn frame, en een binnenband + multitool in een zadeltasje. Ik heb precies één keer een taxi moeten nemen om die les te leren: nooit op pad gaan zonder binnenband en pompje :D Een paar honderd gram bagage is beter dan 20km van huis staan kleumen tot de taxi komt.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Het wiel een halfuur op een emmer leggen en dan omdraaien en halfuurtje op de andere kant werkt ook goed. Dan komt de latex beter bij de hieldraad.
Big_Philly
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 16:18
Mijn mountainbike: Trek ProCaliber 6 / Giant Trance X 29

Oli4k schreef: vr 14 februari 2020, 12:53 Het wiel een halfuur op een emmer leggen en dan omdraaien en halfuurtje op de andere kant werkt ook goed. Dan komt de latex beter bij de hieldraad.
Ik heb nog even zorgvuldig rondgeschud, en gistermiddag had ik vrij dus ben mijn vaste route even gaan fietsen. Daaruit twee constateringen:
1. Het is inderdaad erg comfortabel zo zonder binnenbandjes! Ondanks de blubber - waar deze banden minder geschikt voor zouden moeten zijn - toch een flink tempo kunnen houden.
2. De achterband was vanochtend nog steeds bij benadering (niet gemeten, alleen gevoeld) net zo vol als gistermiddag.

Dus... een geslaagde tubeless conversie en ik ben ineens weer verliefd op mijn MTB :D
Big_Philly
All rounder
All rounder
Berichten: 147
Lid geworden op: ma 9 maart 2015, 16:18
Mijn mountainbike: Trek ProCaliber 6 / Giant Trance X 29

Big_Philly schreef: za 15 februari 2020, 12:03
Oli4k schreef: vr 14 februari 2020, 12:53 Het wiel een halfuur op een emmer leggen en dan omdraaien en halfuurtje op de andere kant werkt ook goed. Dan komt de latex beter bij de hieldraad.
Ik heb nog even zorgvuldig rondgeschud, en gistermiddag had ik vrij dus ben mijn vaste route even gaan fietsen. Daaruit twee constateringen:
1. Het is inderdaad erg comfortabel zo zonder binnenbandjes! Ondanks de blubber - waar deze banden minder geschikt voor zouden moeten zijn - toch een flink tempo kunnen houden, en het gevoel hebben dat de fiets meer 'zweeft'.
2. De achterband was vanochtend nog steeds bij benadering (niet gemeten, alleen gevoeld) net zo vol als gistermiddag.

Dus... een geslaagde tubeless conversie en ik ben ineens weer verliefd op mijn MTB :D
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Big_Philly schreef: za 15 februari 2020, 12:03
Oli4k schreef: vr 14 februari 2020, 12:53 Het wiel een halfuur op een emmer leggen en dan omdraaien en halfuurtje op de andere kant werkt ook goed. Dan komt de latex beter bij de hieldraad.
Ik heb nog even zorgvuldig rondgeschud, en gistermiddag had ik vrij dus ben mijn vaste route even gaan fietsen. Daaruit twee constateringen:
1. Het is inderdaad erg comfortabel zo zonder binnenbandjes! Ondanks de blubber - waar deze banden minder geschikt voor zouden moeten zijn - toch een flink tempo kunnen houden.
2. De achterband was vanochtend nog steeds bij benadering (niet gemeten, alleen gevoeld) net zo vol als gistermiddag.

Dus... een geslaagde tubeless conversie en ik ben ineens weer verliefd op mijn MTB :D
👍💪
Plaats reactie