Welke routes rijden zuid Limburg?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Hier kun je vrij betrouwbaar het weer voor onze Zuid-Limburgse regio checken... is een Belgische weersite voor Belgisch Limburg... we zitten er aan vast :-) dus geld ook voor NL Limburg

http://www.rubenweytjens.be/weerbericht ... ende-dagen" onclick="window.open(this.href);return false;
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

Net het journaal gezien en ik was er al een beetje bang voor.......
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

...het hoeft maar een paar dagen droog te zijn en alles is goed te rijden... gewoon ff in de gaten houden. Een week is lang :-)
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Wij willen as zaterdag een rondje Meerssen fietsen ( gps route van Goof)
Is in Meersen nog redelijk te fietsen na de diverse hoosbuien ?
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Je zult hier aardig wat modder tegen gaan komen, en als dit de 'alternatieve Meerssen route' is dan zal het hier en daar heeeeel zwaar worden. Veel klimwerk en sommige erg steil. Maar je zult toch een leuke dag hebben...ook met modder. Als je er van houd :-)
Laatst gewijzigd door Francois op do 2 juni 2016, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Is inderdaad de "alternatieve" , en van een bietje modder zijn we niet vies
Bedankt voor de info
ruijtersfotografie
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: vr 27 mei 2016, 23:36
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7.9 (green), 203Hc-Storm, Hope Pro4/NoStance Flow ex, Cema-BB KMC,Crankbrother pedalen
Contacteer:

In het Heuvellandschap bike is mooi. Zeker als je niet uit de buurt komt. Voerstreek zelf 2x in de winter gereden. Zou ik zeker rijden als je toch in de buurt bent.

Latex in de band en dan hoef jij je niet druk te maken. Vaak flinke dorens erin die ik thuis pas zie.
Lek rijden is verleden tijd met latex. Nu rij ik tubelles. (1.7bar)

Have Fun
wst
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: za 4 januari 2014, 20:51
Mijn mountainbike: Specialized Carve Expert 29"

We rijden donderdagochtend die kant op! Ik heb er zin in. Nog dank voor die handige link voor de weersvoorspelling.
wst
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: za 4 januari 2014, 20:51
Mijn mountainbike: Specialized Carve Expert 29"

Nou afgelopen weekend was het dan zover!
De oude voerstreekroute gereden (don, 1200hm)
De Wurmthalroute gereden (vrij, 1000hm)
En om het af te leren zaterdag nog Gulpen gereden (500hm).

Echt super leuk gehad en gelukkig erg mooi weer!
Alle routes zijn niet heel technisch van aard, maar dit wordt dan weer goed gemaakt in de hoogte meters en vooral op wat voor manier die hoogte meters gemaakt worden, zeer steile stukken in de eerste 2 routes en Gulpen ook wel, maar minder. En niet te vergeten de omgeving is natuurlijk adembenemend, echt top!
Dat neemt niet weg dat er een paar uitdagende afdalingen in de routes zitten waar je zeker je hoofd bij moet houden.
Ook was het goed te zien (vooral oude voerstreekroute) dat er flink veel regen was gevallen doordat er veel modder lag en veel losse stenen. Bij deze route hebben we sommige stukken moeten lopen, maar ook prima te overzien.

Zeer geslaagd fietsweekend gehad! Voor herhaling vatbaar ;-)

Dank alle voor de tips!
Laatst gewijzigd door wst op ma 13 juni 2016, 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Leuk om te horen dat jullie het leuk vonden !!
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

:-q .
En de volgende keer Epen/Vijlen niet vergeten, de landschappelijk mooiste -vaste- route van Zuid Limburg, en de vaste route met de meeste hm's (en veel minder asfalt dan Gulpen!).
Parkstad is ook zeer de moeite waard (daar wordt momenteel gebouwd aan de ringweg).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

Ook van mijn kant uit heel erg bedankt voor het mee denken en de tips!

We hebben echt keuzes moeten maken welke routes we gingen doen.

Oude voerstreek stond boven aan het lijstje. Wat is dit een killer zeg! Eigenlijk geen moment rust omdat elke meter wel omhoog of omlaag gaat. En dat zijn we niet gewend. Door de weersomstandigheden van de dagen ervoor was het een nog grotere uitdaging. Veel grote losse stenen in afdalingen waardoor je in de afdaling echt het kopje erbij moest houden! Bij de oversteek van de beek was het eigenlijk niet te doen, hier hebben we dan ook een stukje moeten lopen.

Rondje wurmtal was de volgende dag aan de beurt. Hele andere route in een heel ander gebied. Iets meer rust momenten, niet heel technische maar man wat een klimmen zitten hier in zeg! Echt dat we dachten van moeten we hier omhoog? En jou hoor de gps gaf het toch echt aan! Af en toe ff zoeken waar we precies moesten zijn, maar dat wisten we. Daardoor twee keer een super vette afdaling gereden die we voor goud hadden willen missen....

Twee dagen echt top fiets weer gehad! Zo rond de 22 graden met een lekker zonnetje erbij. Het weekend zou het weer omslaan en kwam er regen. De camping waar we zaten, Osebos in Gulpen, ligt letterlijk aan de Gulpen route. Dus besloten om op zaterdag vroeg op te staan en dat rondje nog mee te pakken en dan de tent inpakken en naar huis toe te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Gulpen is idd een beetje een saai rondje maar het was genoeg. Het rondje ging nog prima maar de benen lieten weten dat het genoeg was.....

Het was een geslaagde trip en volgende keer misschien iets verder door rijden naar de ardenne of Luxemburg!?
Maaarek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 439
Lid geworden op: ma 21 mei 2012, 18:26

Rolla78 schreef: Het was een geslaagde trip en volgende keer misschien iets verder door rijden naar de ardenne of Luxemburg!?
Ardennen dikke aanrader!
* Houffalize, 6 goed uitgepijlde routes
* Ondenval route 3 (net onder waimes) meest technische (vaste route) die ik ken in de ardennen,
afdalingen met drops over boomwortels, heerlijk! (wel te doen met hardtail) circa 38 km en 850 hm.

Binnenkort ook weer eens naar Limburg voor Gulpen en Epen.
Op welke camping stond je in Gulpen?
Rolla78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: do 28 februari 2013, 18:30
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 27,5"

Osebos, prima camping! Beetje weinig beschutting tegen de zon is het enige wat er op aan te merken valt!
Francois
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1195
Lid geworden op: wo 2 augustus 2006, 19:00
Mijn mountainbike: Gifgroene Stalen 29" en een Mosterdgele Gravelracer

Rolla78 schreef:Osebos, prima camping! Beetje weinig beschutting tegen de zon is het enige wat er op aan te merken valt!
...en dan zit je pal aan de Gulpenroute...en kun je meteen aan een 'leuke' klim beginnen :D :-q
Specialized Epic, Croix de Fer en een race masjien
Plaats reactie