Camelbak of Bidon

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris Zwitserland
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 10:03
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 2015,voorheen:Cannondale super raven 2000sl
Contacteer:

Ik rij altijd met een bidon, ook omdat mij rugzak al zo vol is, met gereedschap, binnenband, ehbo-setje en een droog ondershirt en regen-windjas, het voordeel van Zwitserland is dat je om de 500 meter een bron hebt waar puur drinkwater uit komt , ook in het bos, zouden ze in Nederland ook meer moeten maken, betalen voor MTB routes (Utregse Heuvelrug) maar geen tappunt voor gratis water...........http://www.oneworld.nl/water/drinkwater ... staat-niet
Vandaag weer eens heel hard, langs de sportschool gefietst
Prutser
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: vr 24 augustus 2012, 20:29
Mijn mountainbike: Bulls Bushmaster 1 Disc 2013

Ik rij voor rondjes onder een uur meestal met een bidon, die kan ik onderweg bij een waterpunt dan nog bijvullen indien nodig. Voor langere ritten heb ik een kamelenbult op mijn rug.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Vandaag bij Decathlon een waterzak van Btwin besteld. 2 liter inhoud voor €29,95. Ben maar eens afgestapt van het kopen van een "echte" camelbak. Ik zal er wat op moeten toeleggen qua kwaliteit maar voor deze prijs kan ik daar wel mee leven.
Wat zal ik zeggen...…..
MTBalgarve
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: za 18 april 2015, 15:13

Zelf rijdt ik met een bidon en sinds kort ook een cb van de Decathlon. Ik lees hier dat velen de waterzak in de vriezer leggen, de cb is dan wel volledig droog neem ik aan?
Galgo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: za 26 november 2011, 22:44
Mijn mountainbike: Cube Analog 29er 2012

MTBalgarve schreef:Zelf rijdt ik met een bidon en sinds kort ook een cb van de Decathlon. Ik lees hier dat velen de waterzak in de vriezer leggen, de cb is dan wel volledig droog neem ik aan?
Bij mij niet. Ik vul de mijne alleen met water. Als ik na de rit nog water over heb, gooi ik dat eruit en blaas het slangetje even leeg. Daarna gaat de binnenzak, met slangetje en mondstuk, zo de vriezer in.
Wanneer ik hem weer nodig heb is een half uurtje ontdooien genoeg en is hij weer bruikbaar.
maatchen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 6 oktober 2008, 22:52

East Goat schreef:Ik heb ooit eens in een wetenschappelijk onderzoek gelezen dat van alle mensen die wel eens water hebben gedronken, ruim 100% overlijdt... :wink:

Dat klopt inderdaad. Zijn altijd wat mensen die overlijden en dan gereanimeerd worden. Gewoonlijk sterven die later nog een keer, vandaar die ruim 100% .
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Nou stoppen met drinken dan maar :lol:
Wat zal ik zeggen...…..
I Cannondale myself.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1990
Lid geworden op: za 3 september 2011, 23:10
Mijn mountainbike: *Cannondale* F-Si carbon 1. onBIKE limited edition F800.
Contacteer:

arjanvanwoudenberg schreef:Nou stoppen met drinken dan maar :lol:
Idd, nie meer tappen. Loopt helemaal uit de klauwen :lol:
Geluk is niet te koop, maar met een aankoop van een MTB kom je verrekkes dichtbij.
Click here to activate SYS Cannondale F-Si 1
Gebruikersavatar
Silberados
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 399
Lid geworden op: do 23 juni 2011, 09:23
Mijn mountainbike: Wilier Triestina 101fx
Contacteer:

Galgo schreef:Bij mij niet. Ik vul de mijne alleen met water. Als ik na de rit nog water over heb, gooi ik dat eruit en blaas het slangetje even leeg. Daarna gaat de binnenzak, met slangetje en mondstuk, zo de vriezer in.
Wanneer ik hem weer nodig heb is een half uurtje ontdooien genoeg en is hij weer bruikbaar.
+1
Laatst gewijzigd door Silberados op di 19 mei 2015, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
....Geluk is Gelul met een K!....
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

arjanvanwoudenberg schreef:Vandaag bij Decathlon een waterzak van Btwin besteld. 2 liter inhoud voor €29,95. Ben maar eens afgestapt van het kopen van een "echte" camelbak. Ik zal er wat op moeten toeleggen qua kwaliteit maar voor deze prijs kan ik daar wel mee leven.
In welk opzicht doet een Decathlon onder voor een echte camelbak?
Wil komende tijd wat langere ritjes gaan maken en kom dan niet meer uit met twee bidons als i uitga van 0,5l per uur.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Begrijp me goed. Waterzak van decathlon bevalt me prima. Prijs kwaliteit verhouding is goed. Qua materiaal van de sluitingen, ritsen, waterzak, slang etc. haalt ie het niet bij een camelbak.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
Bluto
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 1 maart 2015, 10:45
Mijn mountainbike: Olympia Nitro2 650B

Ik heb de Osprey Viper 9 rugzak.
Zit een waterzak van 3 liter in, die voorgevormd is.
Zakt dus niet als een pudding in elkaar als ie bijna leeg is
Ook het magneetje aan het mondstuk is helemaal top.
Afbeelding
Abductee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: di 14 april 2015, 16:27

Bluto schreef:Ik heb de Osprey Viper 9 rugzak.
Zit een waterzak van 3 liter in, die voorgevormd is.
Zakt dus niet als een pudding in elkaar als ie bijna leeg is
Ook het magneetje aan het mondstuk is helemaal top.
Afbeelding
Ik heb de raptor 14, met dezelfde waterzak en ook dat magneetje. Heel tevreden over!

Bidons neem ik nooit mee. Een rugzak met blaas is toch echt wel makkelijker om onderweg te drinken.
Gebruikersavatar
Bluto
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: zo 1 maart 2015, 10:45
Mijn mountainbike: Olympia Nitro2 650B

Plus het voordeel van zo'n grote blaas is, je kunt er flink wat ijsblokken bij mikken.
Lekker koud water op hete dagen.
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

Bluto schreef:Ik heb de Osprey Viper 9 rugzak.
Zit een waterzak van 3 liter in, die voorgevormd is.
Zakt dus niet als een pudding in elkaar als ie bijna leeg is
Ook het magneetje aan het mondstuk is helemaal top.
Dat lijkt me inderdaad een voordeel. Bij mijn Shimano Unzen hangt de blaas in de rugzak. Zakt dus niet in elkaar, maar daardoor is het in/uit de rugzak halen weer wat bewerkelijker.

Nadeel van voorgevormd is dan weer dat je hem niet zoals de hydrapak blaas in de Shimano binnenstebuiten kan trekken om makkelijk te kunnen schoonmaken.
Plaats reactie