Meest technische route ?

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Bottecchia schreef: wo 9 oktober 2019, 09:41 . Je kan vinden dat het niet genoeg is maar het is in vrijwel alle gevallen meer dan wat er lag. Ik denk niet dat we over 5 jaar in Nederland veel zwarte routes zullen zien maar er is zo links en rechts misschien best wat te bereiken.
Dit is inderdaad wel op kleine schaal aan de gang, je ziet toch dat er tegenwoordig wel iets meer wordt gekeken naar wat technischere uitdaging, bijvoorbeeld zie je laatste tijd meer 'vuilstortbaantjes' ontstaan met dropjes/stenen enzo. Nog lang niet op een 'wow' niveau maar het is een start en wie weet schuift het meer en meer op.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mountainbiken is natuurlijk ook een sport/spelletje waar je voor verschillende niveau's verschillende faciliteiten nodig hebt i.t.t. bv voetbal, tennis, turnen, hockey etc etc
Het zou dan natuurlijk het meest handig zijn om een "basis"route aan te leggen met meerdere opties voor mensen met een beter technisch niveau.
Uiteraard gaat het langzaam de goede kant op, maar we moeten het blijven "vragen" want anders gaan de boswielrenners de regels bepalen :roll: :-{ :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

yo-eddy schreef: wo 9 oktober 2019, 12:13 (...)
Uiteraard gaat het langzaam de goede kant op, maar we moeten het blijven "vragen" want anders gaan de boswielrenners de regels bepalen :roll: :-{ :winkie:
Als voormalig boswielrenner* :oops: kan ik dat alleen maar beamen! :-q



*misschien ben ik dat wel nog steeds. Vanaf wanneer ben je eigenlijk boswielrenner-af?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

yo-eddy schreef: wo 9 oktober 2019, 12:13 Het zou dan natuurlijk het meest handig zijn om een "basis"route aan te leggen met meerdere opties voor mensen met een beter technisch niveau.
Ik denk dat dat de toekomst ook zal worden. Hier en daar zie je al de eerste alternatieve lusjes die onder andere technische elementen bevatten.
38x10 schreef: wo 9 oktober 2019, 12:19 *misschien ben ik dat wel nog steeds. Vanaf wanneer ben je eigenlijk boswielrenner-af?
Zodra je de term ATB niet meer gebruikt, dan ben je wat mij betreft aan het integreren :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: wo 9 oktober 2019, 12:19 *misschien ben ik dat wel nog steeds. Vanaf wanneer ben je eigenlijk boswielrenner-af?
Die kleine zorgt er wel voor dat je niet terugvalt in oude gewoonten :bier: :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gezien de foto's van de Trailtour zijn de routes in NL meer dan voldoende technisch voor 99% van de rijders!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
sinterklaas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 24 februari 2006, 21:37
Mijn mountainbike: Rijdt

Lars TB schreef: wo 9 oktober 2019, 20:30 Gezien de foto's van de Trailtour zijn de routes in NL meer dan voldoende technisch voor 99% van de rijders!
Beetje overdreven niet? Behoor jij tot die 1% dan? Dat voor het overgrote deel van de NL rijders de huidige routes al meer dan voldoende uitdagend zijn is een gegeven, maar.... zonder progressie staat iedereen stil en nieuwe fietsen worden steeds capabeler, juist ook xc fietsen (longer ,lower, slacker). Toch een beetje sneu als je dan het potentieel van je nieuwe moderne xc fiets nog maar nauwelijks kan benutten op een NL route.
Finale Ligure, Nava Valley the hidden gem.
Van een boomwortel af fietsen is geen droppen
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Lars TB schreef: wo 9 oktober 2019, 20:30 Gezien de foto's van de Trailtour zijn de routes in NL meer dan voldoende technisch voor 99% van de rijders!
Weet jij daadwerkelijk routes waar mensen afstappen omdat ze niet verder durven te rijden?
Dat niet iedereen met 35km/h een bocht doorknalt snap ik, maar of dat de maatstaf is om te zeggen dat de routes technisch genoeg zijn...
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

awinkel schreef: do 10 oktober 2019, 10:58
Lars TB schreef: wo 9 oktober 2019, 20:30 Gezien de foto's van de Trailtour zijn de routes in NL meer dan voldoende technisch voor 99% van de rijders!
Weet jij daadwerkelijk routes waar mensen afstappen omdat ze niet verder durven te rijden?
Dat niet iedereen met 35km/h een bocht doorknalt snap ik, maar of dat de maatstaf is om te zeggen dat de routes technisch genoeg zijn...
Dat zie ik zelfs op de UHR gebeuren...
Bij Amerongen zit ergens (ben slecht in zulke dingen) een stukje waar je omhoog gaat en tussen een drietal boompjes door moet. Daar zie ik wel eens mensen afstappen.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2069
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Recentelijk nog?
Dat bewuste stukje was lastig, omdat de grond bij de wortels redelijk weggereden was en de boompjes met name aan de onderkant dicht bij elkaar staan. Inmiddels is er (jammer genoeg) een laag grond op de wortels gelegd en is dus EN de passage makkelijker te rijden doordat er geen wortels meer zijn EN de doorgang op stuurhoogte een stuk breder is.

Met mijn 6-jarige kabouter heb ik de afspraak dat we een nieuwe UHR route doen als hij de vorige zonder afstappen kan volbrengen, en we hebben ze inmiddels bijna allemaal gehad (een heel aantal reeds bij 5 jaar)... Nu vind ik als trotse vader natuurlijk dat mijn zoontje super-mega-getalenteerd is ( :wink: ), maar kom op, wat hij kan moet een gemiddelde volwassen MTB'er toch makkelijk ook kunnen?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat vind ik dus ook.
Mijn zoontjes van 8 en 10 rijden Leersum, Amerongen, Hoge Ginkel e.d. ook zonder problemen en pakken juist express elk hobbeltje, dropje e.d. mee die ze zien liggen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

38x10 schreef: do 10 oktober 2019, 11:09 maar kom op, wat hij kan moet een gemiddelde volwassen MTB'er toch makkelijk ook kunnen?
Jip en Hidde rijden beiden fluitend "de Slik" en Rockgardens op GMA en "handbuild" op HV ... dat zijn al opties op de vaste routes die veel volwassenen overslaan. De progressie van die jochies gaat zo snel, daar kun je als oudere beginnende mountainbiker alleen van dromen.

Ik vind ook dat iedereen die zich mountainbiker noemt dit zou moeten kunnen ..... de praktijk leert ons anders helaas....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

We kunnen met z'n allen wel heel hard schreeuwen dat we dat vinden, maar de praktijk in het bos ziet er helaas toch anders uit.
Veel mensen willen gewoon lekker een rondje fietsen en hebben niet de behoefte om zich verder te ontwikkelen.

Mag ik nog even aanstippen dat ik er heel anders in sta btw? :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

MacReal schreef: do 10 oktober 2019, 12:08 We kunnen met z'n allen wel heel hard schreeuwen dat we dat vinden, maar de praktijk in het bos ziet er helaas toch anders uit.
Veel mensen willen gewoon lekker een rondje fietsen en hebben niet de behoefte om zich verder te ontwikkelen.

Mag ik nog even aanstippen dat ik er heel anders in sta btw? :bier:
... ik zal mezelf nog even quoten .... :winkie:
Uiteraard gaat het langzaam de goede kant op, maar we moeten het blijven "vragen" want anders gaan de boswielrenners de regels bepalen :roll: :-{ :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Blastfromthepast
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 185
Lid geworden op: wo 8 juni 2016, 22:24

yo-eddy schreef: di 8 oktober 2019, 19:12
Blastfromthepast schreef: di 8 oktober 2019, 14:48

Als je deze routes rijdt, is het zeker de moeite waard om ook eens Lage Vuursche te proberen. Niet zo ver rijden, wel wat leuke technische lijntjes. Eigenlijk de meeste technische van de UHR, op Kwintelooyen na. Verwacht geen wonderen, daarvoor moet je echt naar/over de grens.
Lage Vuursche rijdt mijn zoontje van 6 ook fluitend ...... :roll:
Kan best, maar jouw zoontje van 6 is geen referentie. Daarnaast is toch algemeen bekend dat de UHR routes zo gemaakt zijn dat ze voor iedereen, van beginner tot expert te rijden zijn. Beetje overbodige toevoeging dus. Daarnaast heb ik er als 41 jarige prutser er erg veel lol in om de technische stukjes een voor een te nemen op LV, of op andere routes. En dan zit ik ook niet aan mijn max hoor, maar ik heb wel lol. Laat het daar nu net om gaan.
Plaats reactie