Eerste kilometers van de rit

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

do 26 maart 2020, 10:59

Bij mijn normale rondje ben ik min of meer wel verplicht een warming up en cooling down te doen. De eerste 3 KM en de laatste 3 KM moet ik door de stad waar ik niet vol uit kan i.v.b. met de overige weggebruikers en ook nog vlak en verhard is. Bij de toertochten(60+ KM) doe ik de eerste 5 tot 10 KM ook rustig om op gang te komen.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher Pinion
Contacteer:

za 28 maart 2020, 12:41

Is heel persoonlijk (type spiervezels) ik ben ook altijd een diesel geweest (nu een diesel met een kleine tank :winkie: ) ..... waar vrienden van mij aan het begin gelijk "aan" staan duurt het bij mij soms wel een half uur voordat ik beetje in het ritme zit. Vermoed dat de betere sprinters ook makkelijker rijden bij een koude start?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher Pinion
Contacteer:

za 28 maart 2020, 12:46

diaseti schreef:
wo 25 maart 2020, 12:30
Wedstrijd rijders verbaas ik mij ook altijd over hoe snel die er vandoor schieten 🤓

Daar heb ik mij in mijn wedstrijd jaren ook een poosje op verkeken, dacht altijd dat die gasten 20% harder konden fietsen dan ik totdat ik een keer het eerste kwartier door alle barrières heen ging om bij te blijven en er achter kwam dat ze daarna hetzelfde temp reden als ik.
Op dat eerste kwartier ku je wel trainen maar echt lekker heb ik het nooit gevonden. Nu, 15kg en 20 jaar later, is mijn hele rondje verpest als ik té hard start.
ThaSingleTrackMastah
Genius
Genius
Mijn mountainbike: Is stoffig
Contacteer:

za 28 maart 2020, 16:06

Veel raakvlakken met dit topic:
viewtopic.php?f=1&t=145100
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie