Mathieu van der Poel pakt brons op WK Mountainbike

Mathieu van der Poel heeft een bronzen medaille behaald op het wereldkampioenschap Mountainbike. De Nederlands kampioen mountainbike moest in de wedstrijd voor elite-mannen zijn meerdere erkennen in wereldkampioen Nino Schürter uit Zwitserland en de Italiaanse runner-up Gerhard Kerschbaumer.

De Nederlands kampioen mountainbike moest in de wedstrijd voor elite-mannen zijn meerdere erkennen in wereldkampioen Nino Schürter uit Zwitserland en de Italiaanse runner-up Gerhard Kerschbaumer. Van der Poel wist na een inhaalrace halverwege de wedstrijd door te stoten naar een derde plek en reed op een gegeven moment maar acht tellen achter de twee koplopers. Uiteindelijk moest hij met brons genoegen nemen, de positie waar hij vooraf voor had getekend.

Bondscoach Gerben de Knegt was tevreden over het optreden van zijn renners vandaag. Behalve het brons voor Van der Poel was er ook een zevende plek bij de vrouwen voor Anne Tauber. Het brons van zaterdag was de tweede medaille voor de Nederlandse equipe, vrijdag won David Nordemann al brons bij de beloften.

"Ik heb een goede wedstrijd gereden. Ik verloor in de eerste ronde veel tijd en posities omdat een andere renner me ophield. Ik heb pas daarna daarna mijn eigen tempo gereden. Maar ik heb lang het gevoel gehad dat ik niet in de wedstrijd zat omdat ik renners moest inhalen. Dat was jammer. Toen ik dichterbij de twee voorin de wedstrijd kwam, gaven ze nog eens gas. Ik probeerde het gat tevergeefs te dichten, maar moest me tevreden stellen met brons. Daar heb ik me op gericht. Vooraf tekende ik voor een medaille. Ik zal me dit WK lang herinneren. Ik heb genoten van de sfeer en het publiek."
— Mathieu van der Poel

"Ik denk dat Mathieu hier zijn beste wedstrijd van het seizoen rijdt. We konden al heel tevreden zijn met zijn constante vormpeil van dit jaar. Het is mooi dat hij dit bekroont met deze WK-medaille. Natuurlijk moet je jezelf afvragen wat er gebeurd was als hij niet gehinderd was in het begin, misschien had hij dan met Schürter en Kerschbaumer mee gekund. Mathieu heeft veel progressie gemaakt in het mountainbiken en heeft nog twee jaar om op de Olympische Spelen van Tokyo de kloof met de top te dichten. Als de omstandigheden in zijn voordeel zijn, kan hij al voor de zege meestrijden." Ook over Anne Tauber was De Knegt tevreden. "Ze is deze week op training gevallen en reed met een aantal hechtingen in haar knie. Het was lang onzeker of ze kon starten, maar gelukkig was dat het geval en weet ze een prima klassering te realiseren. Misschien had er anders wellicht een top 5-klassering ingezeten, maar zowel Anne als ik zijn heel tevreden over het seizoen dat ze heeft weten te realiseren. We hebben ook bij de vrouwen een stap gezet. Alleen jammer dat Anne Terpstra na een ronde uitviel met materiaalpech."
— Gerben de Knegt

Canyon introduceert de nieuwe LUX

Lichtgewicht, efficient, compatible en capable. Dat zijn de vier steekwoorden voor de nieuwe LUX. De tripple fase achtervering welke we al vonden op de Sender, Torque en Spectral is een van de grootste vernieuwingen in de LUX lijn. Maar ook meer Reach en een kortere (435 mm) achterbrug is een van de vernieuwingen van het paradepaardje van Canyon.

Voor meer informatie klik je op:
https://www.canyon.com/nl/mtb/lux/


Trails rijden met de Sr Suntour Axon 34 Boost

De Suntour Axon vork is al jarenlang het vlaggenschip en heeft al menige keren op de podiums gestaan. Voor 2018 gaan ze nog een stapje verder met de 130 mm trail versie van de Axon. Wij gingen er mee de trails op.
 

De Axon vork valt volgens de tabel van Suntour onder de category E-
bikes/XC 29/27,5+. Maar gezien je de vork in 3 veerweglengtes kunt krijgen,
namelijk 100, 120 of 130 mm kan deze gerust mee in de category All Mountain.

De vork is uitgerust met 34 mm vorkpoten welke stijf en sterk genoeg zijn om
de klappen in het terrein op te vangen maar niet al teveel gewicht op de
schaal brengen. De onderste vorkpoten zijn zoals je verwacht gemaakt van
magnesium en de kroon bestaat uit een hol aluminium gedeelte.
De stuurbuis is een tapered alumium buis. Uiteraard tapered want een rechte
1 1/8" stuurbuis is niet meer van deze tijd.
Al deze kleine gewichtsbesparingen zorgen er voor dat de wijzer van de
keukenweegschaal blijft hangen op 1952 gram. Niet slecht voor een lichte
AM-vork.

Zoals in de titel valt te lezen is de vork geschikt voor boost naven en heeft
een 110/15 mm steekas met Q-lock 2 hendel. Een van de snelste steekassen
op de markt op het moment van schrijven. Er zit namelijk geen schroefdraad
in de vorkpoten voor de steekas. Nee, deze werkt namelijk als een soort van
paraplu. Je steekt de as erdoor. Open het hoedje en een paraplu achtige
vorm komt tevoorschijn. Dan trek je de hendel aan en de vork zit op zijn
plaats. Het verwijderen van de steekas gaat dus net zo snel.

110 mm Boost naven wil vaak zeggen dat de vork gemaakt is voor brede
banden. En dat is bij de Axon niet anders. De 2.4" brede Vittoria banden
welke op 30 mm (intern) brede velgen liggen hebben meer dan genoeg
ruimte tussen de vorkpoten en brug. Er is tussen de poten +/- 9 cm aan
ruimte voor banden te plaatsten dus er zelfs meer dan genoeg ruimte om een
2.6" band te plaatsen en niet in de problemen te komen.
Aan de onderkant van de linker vorkpoot zitten de postmount nokjes om een
180 mm schijf te bevestigen. Wil je kleiner dan heb je pech. Minimaal 180
mm schijven, maar groter is uiteraard geen probleem. En bij schijven geldt
vaak. Groter is beter, al is het maar voor de koeling van schijf en remblok.

PCS RL-RC
Afkortingen, wie kent ze niet, waar staan ze nu eigenlijk voor. Joost mag het
weten maar de hele bike wereld zit er vol mee en je wordt er flink mee om je
oren geslagen. De PCS demper is in ieder geval een cartridge demper waar
Suntour de afgelopen 14 jaar al mee werkt. RL staat voor Remote Lock out
en RC voor Rebound en Compression. Allemaal te vinden in de rechter vork-
poot.
In de linker vorkpoot zit de luchtkamer. Deze werkt op lage druk. Bij 65 Psi
had ik genoeg sag om bijna de volledige veerweg aan te spreken.
Tevens bevinden zich in de linker vorkpoot nog een drietal air volume
spacers. Ook wel bekend als tokens bij andere merken. Deze gebruik je
om de vork meer lineair of progressiever te maken naar jou rijstijl.

De PCS demper geeft je de mogelijkheid om de rebound in te stellen maar
ook de low speed compression. De low speed compression stelt je in staat
om de vork in te stellen zodat deze niet te diep inveert tijdens remmen of
kombochten. Hier moet je een beetje mee spelen en stap voor stap doen
totdat jij er tevreden mee bent. Iedere biker heeft nu eenmaal zijn eigen stijl
en wat voor de een prima is kan voor andere totaal anders zijn.
De lock out zit net onder het knopje van de compressie en werkt met een
remote op je stuur. De remote werkt heel erg snel. Je trekt de hendel naar
beneden en hij zit vast maar zodra je de veerweg weer wilt gebruiken tik je
even snel met de duim of hand tegen de het hendeltje aan de zijkant en hij
schiet open. Doordat het zo'n makkelijk systeem is gebruik ik het ook steeds
vaker bij stukjes bergop.

De hendel moet trouwens aan de linkerkant bevestigd worden. Aan de
rechterkant werkt hij namelijk niet omdat hij dan geblokkeerd wordt door zijn
eigen kabel. Ergonomisch gezien is hij ook gemaakt voor de linkerkant maar
bikers zijn eigenwijs en willen het wel eens compleet anders doen.

In de brug van de vork zijn een paar schroefjes gemonteerd waar je het spat-
bordje op monteert welke bij de vork meegeleverd wordt. Een kleintje in de
soort van Marsh Guard. Klein genoeg om niet op te vallen maar groot genoeg
om de ergste modder en stenen weg te houden. En gezien dit een spatbord
van Suntour zelf is heb je geen tayrips nodig om deze te bevestigen.
Bijkomend voordeel van deze kleine spatborden is dat de schachten minder
modder krijgen en steenschade op de geanodiseerde laag verminderd
wordt.

10 cm vanaf de onderkant van de vorkpoten verwijderd zie ik twee kleine
schroefjes uitsteken waarvan ik me afvraag waar deze voor dienen. Navraag
leert dat deze ook voor het bevestigen van spatborden zijn. Namelijk de
volledig doorlopende. Dat is voor de mtb wel wat teveel van het goede. De
mudcatcher in combinatie met een spatbordje tegen de onderbuis voor als
het heel modderig is, is meer dan genoeg.

In het terrein:
We zitten volop in het seizoen van Ardennen, Zuid Limburg en buitenlandse
tochten en dat is het gebied waar de vork zich helemaal thuis voelt.
Maar voordat we de paden op gaan stellen we de vork zo goed als mogelijk
af. Finetunen doen we tijdens de eerste rit wel.
We pompen de vork op en stellen de sag in met volle bepakking en juiste
manier van rijden. 65 Psi bij een gewicht van 85 kilo incl. rugzak met kilo's
onderdelen geeft een prima sag. De rebound heb ik aan de voorkant liever
wat sneller staan en de compressie draai ik 3 klikjes dicht.
Een rondje op en neer door de straat om te kijken of alles goed werkt en
we zijn klaar om te gaan.

In het terrein valt het plushe karakter op van de vork. Wortels en stenen
worden netjes weggefilterd en harde klappen goed geabsorbeerd. Tijdens
het afdenderen van de trappen komt de vork snel terug en blijft de volledige
veerweg trede na trede aanspreekbaar.

Na de eerste flinke tocht heb ik de vork afgesteld maar ook een van de drie
tokens eruit gehaald. Een simpel werkje waar je alleen een grote dopsleutel
voor nodig hebt. Wel even eerst de lucht eraf laten voor je eraan begint.
Want anders heb je kans dat de dop door je garage vliegt.

Een paar tochten later worden de trails wat heftiger en knallen we volle bak
over de singletracks langs de Moezel. De stenen zijn een maatje groter en
er zijn genoeg technische stukken waar de vork zich van zijn beste kant moet
laten zien. De 34 mm poten zijn stijf genoeg om de vork snel door bochten
heen te richten. Wat tevens opvalt is dat de geanodiseerde vorkpoten heel
soepel glijden, aanspreken en dat er eigenlijk geen inrijperiode van de vork
is.

Bergop ben ik de lock out steeds meer gaan gebruiken. Gewoon omdat deze
zo makkelijk te bedienen is. Oké je hebt geen climb / trail / descend mogelijk-
heid maar alleen aan of uit. Prima toch.

De Axon 34 Boost vork doet wat van hem gevraagd wordt en heeft genoeg
mogelijkheden om afgesteld te worden op de diverse rijstijlen welke zich
onder de bikers bevinden.

De adviesprijs van de vork bedraagt € 699,-
Voor meer informatie klik je op:
http://www.srsuntour-cycling.com/nl/components/fork/Axon-34-Boost-29-27-...

Met dank aan Tehava voor het beschikbaar stellen de Sr Suntour Axon 34.

En na een uitdagende tocht is er niets mooiers om even stil te staan om te genieten van al het moois om je heen.

Nieuwe samenwerking Sigma Sport en Team Sunweb

Het Team Sunweb en SIGMA SPORT hebben vandaag hun nieuwe samenwerking voor de komende jaren aangekondigd. Tot eind 2021 zullen Sigma Sport en Team Sunweb gezamenlijk innovatieve fietscomputertechnologieën ontwikkelen, om trainingsgegevens van fietsers te meten en te analyseren.

Zo kan het team alle belangrijke parameters volgen. De verzamelde gegevens verrijken tevens de trainingsplannen van de fietser.

Het Team Sunweb en SIGMA SPORT hebben elkaar gevonden via hun Duitse wortels. SIGMA SPORT heeft na de oprichting
door de Duitse elektronicapionier Klaus-Peter Schendel in 1982 de eerste fietscomputer op de markt gebracht.
In de afgelopen 35 jaar, sinds de eerste marktintroductie, heeft Sigma Sport zich continu verder ontwikkeld en mede vormge-
geven aan de laatste trends. Behalve fietscomputers horen ook verlichting en wearables tot het assortiment.

De nieuwe samenwerking moet er toe leiden dat beide partijen de uitgebreide expertise van de ander op het gebied van technologie
gebruiken, om trainings- en wedstrijdgegevens vast te leggen en te analyseren. Het doel is met de ondersteuning van het Sunweb
Team nieuwe producten voor de wielersport te ontwikkelen.

Robin Schendel, CEO van SIGMA SPORT, over de nieuwe samenwerking: „Wij kijken er naar uit in de komende jaren samen te
werken met Team Sunweb. De strategie van het team sluit aan op die van ons: wij zoeken altijd naar de nieuwste innovaties en nieuwe
wegen om onze producten te optimaliseren. De expertise en de ervaringen, dat het team door haar talloze experts ons biedt, zal de
ontwikkeling van nieuwe producten op een doorslaggevende manier ondersteunen. Uiteindelijk profiteren zowel recreatieve sporters
als wielrenners met hoge ambities van deze innovaties van het hoogste niveau.


Tom Davids, R&D-Expert van Team Sunweb zegt: „Wij zijn zeer verheugd dat dit samenwerkingsverband gerealiseerd wordt. Het is
geweldig met een dergelijk innovatief en onderzoeksgerichte organisatie als Sigma Sport samen te werken. De fietscomputers
bevatten alles wat een WorldTour-team nodig heeft; ze leveren uitgebreide trainingsgegevens, welke in een dergelijke wetenschap-
gestuurde omgeving doorslaggevend zijn. Daarnaast is deze samenwerking bijzonder spannend, omdat we gemeenschappelijk aan
nieuwe trainings-devices zullen werken. Wij als experts en wetenschappers van het Team Sunweb zullen feedback geven aan Sigma,
terwijl ze de meest innovatieve technologieën op de markt verder ontwikkelen."

Mountainbike.nl's Bike of The Year 2017

De winnaars van het grote "Bike Of The Year" topic 2017 zijn bekend! De 1e prijs overall met 138 punten gaat naar forumlid Terunky met zijn zelfgebouwde "Woody". Herman de Biker grijpt voor het tweede jaar net mis voor de hoogste podiumplek met 123 punten. De eerste plaats in category B gaat naar J--esse met zijn Pyga Stage Max.

Dit jaar hebben we voor de eerste keer twee categoriën.
Category A voor de echte zelfbouw frames en Category B voor de (customized) fabrieksfietsen.
Daar waar het vorig jaar de Long Travel Hard Tails waren die de boventoon voerden zijn dit jaar
de fully's aan een come-back begonnen.

Overall Winnaar:
A1 - Terunky met de Woody

Category A:
1e plaats: Terunky                - Woody (138 punten)
2e plaats: Herman de Biker  - Snowdon Ranger Path  (123 punten)
3e plaats: Suravida               - Project12 Cycleworks Lil' Ripper (77 punten)

Category B:
1e plaats: j---esse     - Pyga Stage Max (68 punten)
2e plaats: Rilson       - Cotic Rocket Max  (56 punten)
3e plaats: Kabookie  - Orange Five ‘17  (40 punten)

Om al het moois nog eens te bekijken klik je op onderstaande link:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=135834

Met dank aan forumlid  Dice Oldskool voor het organiseren van het Bike Of The Year Topic 2017.
Tevens dank aan alle inzendingen en stemmende leden.

Aan iedereen een geweldig 2018.

Terunky - Woody 

 j---esse - Pyga Stage Max

Herman de Biker - Snowdon Ranger Path 

Rilson - Cotic Rocket Max 

 

Mountainbike. nl wenst iedereen fijne feestdagen

Sneeuw, modder, gravel, stenen en stof. Afgelopen jaar hebben we alle soorten ondergrond wel een keer onder de banden gehad. Het team van www.mountainbike.nl wenst iedereen Happy trails in 2018

Prettige kerstdagen en een goed uiteinde.

Tot ziens op de trails in 2018:

Een blik in de keuken bij Pilot

Afgelopen week waren we te gast bij Pilot Cycles. Een Nederlandse fietsbedrijf
gelegen in het Brabantse Nuenen. Zet wel even je zonnebril op zodra je binnenloopt.
Want het is allemaal titanium wat er blinkt!
 

We worden ontvangen door Mathijs (Sales en Marketing) maar voordat we
aan de koffie gaan lopen we even langs alle modellen die in de zaak staan
opgesteld. Hetgeen wat het meest opvalt is de kleur. Alles heeft namelijk
dezelfde kleur, titanium. Mountainbikes, Endurance racer, snelle Roadbike
en uiteraard diverse Trekking fietsen. Alles is grijs. Is dat niet saai?
Nee hoor, het materiaal heeft namelijk iets magisch. De uitstraling van de
kleur en de vormgeving van de bikes zorgen ervoor dat je geneigd bent om
bij elke bike elk detail te bekijken. En het zijn niet alleen de looks, de rij-
eigenschappen liegen er namelijk niet om. Maar daar komen we over een
tijdje zeker op terug.

Uitleg door Mathijs leert dat Pilot vijf jaar geleden gestart is door Pieter en
Joris. Joris kwam jaren geleden bij Pieter in de winkel en vroeg naar een
specifieke fiets. Om een lang verhaal kort te maken staken de heren de
koppen bij elkaar en begonnen met tekenen en ontwerpen. Een tijdje later
werd Pilot Cycles opgericht.
Het logo van Pilot is een strak vormgegeven zwaluw, snel, behendig en goed
in manoeuvres. De ultime piloot.

Maatwerk.
Dat is waar het allemaal mee begon. Maatwerk van A tot Z. Samen met de
klant een fiets ontwerpen op een bestaand ontwerp of zelfs een compleet
nieuw design. Het kan allemaal. Maar tegenwoordig zijn de bikes ook in vaste
maten te verkrijgen. De bekende S - XL of 51 - 60 cm. Voor de fietsers die
geen maatwerk zoeken is dit een stuk toegankelijker. En tevens heeft Pilot
de mogelijkheid om een aantal frames op voorraad te hebben zodat ze alles
nog sneller bij de klant kan leveren.

De frames van Pilot worden gelast in Azië maar het ontwerpen en assembleren
gebeurd gewoon in Nuenen. Zelfs het zandstralen van het logo gebeurd in de
werkplaats in Nuenen. Dus als je nog een extra naam op het frame gestraald
wilt hebben dan is dat mogelijk. U vraagt, Pilot draait. Er zijn ook plannen om
frames in een kleurtje te spuiten. Maar waarom zou je dat willen als je een
schitterende titanium afwerking kunt hebben. Het gepolijste en blank gecoate
titanium frame wat in de showroom stond was trouwens ook schitterend.

Na een korte wandeling door de tekenkamer word de aandacht getrokken
door een kleine 3d printer welke gebruikt wordt voor het ontwerpen van kleine
onderdeeltjes van de frames. Maar een 3d printer is niet het enige wat er
staat. Een nieuw model racefiets compleet geschuurd uit piepschuim staat
tentoon gesteld en wacht erop om geproduceerd te worden (Helaas mochten
we daar geen foto's van maken ;) ).

We lopen nog wat rond en Mathijs laat het nieuwste paradepaardje zien.
Een titanium mtb met een vedergewicht van 8,5 kilo. Een schitterend
apparaat maar uiteraard wel met een maximaal rijdersgewicht. Meer gemaakt
om te laten zien wat er allemaal mogelijk is met het materiaal en dat ze nog
lang niet klaar zijn met ontwikkelen.
En die ontwikkelingen houden we graag in de gaten.

We nemen afscheid van Mathijs en werpen nog een blik op de grijze collectie.
Magisch.

Voor meer informatie klik je op:
http://www.pilotcycles.com/nl/187/pilot-titanium-bikes/pilotcycles



 

Trek World Consumentendag 19 & 26 augustus

Ontdek de Veluwe, bekijk meer dan 200 fietsen,
rijd een toertocht onder begeleiding, leer over e-bikes & proef koffie.

ervaar zelf verschillende fietsen - van e-bikes tot racefietsen – en geniet van alles wat Trek en de Veluwe u te bieden heeft.
Op zaterdag 19 & 26 augustus tussen 10:00 uur en 15:00 uur kun je meer dan 200 fietsen en accessoires uit de nieuwe
collecties komen bekijken. Maar er is meer.  

· Ervaren en testen van Trek race-, MTB- en elektrische fietsen 
· Actieve clinics en leerzame workshops
· Ontmoet zaterdag 19 augustus Mountainbike legende Gary Fisher of fiets mee met een 65 km toertocht voor racefietsen
· Volg zaterdag 26 augustus leerzame workshop over e-bikes

Programma:
Meer informatie over het specifieke programma op beide dagen en bijhorende uiteenlopende weekend arrangementen kun
je lezen op: http://www.veluwe-trekbikes.nl/

GRATIS Aanmelden
Aanmelden voor beide dagen kan via de website, zodat we rekening kunnen houden met je komst:
https://trekconsumentendag19augustus.eventbrite.nl/
https://trekconsumentendag26augustus.eventbrite.nl/

Onderweg met de Ekoi MTB First One

First One. De naam zegt het al. De eerste MTB helm die Ekoi uitbrengt.
Maar dan ook gelijk een lichtgewicht. Maar wat wil je met 22 ventilatie-
openingen.

 

De First One valt in de categorie lichtgewicht XC helmen. Een prima helm
voor Cross Country paden en lekker lopende singletracks.
De keukenweegschaal blijft voor maatje S/M hangen op 258 gram. Een mooi
gewicht voor een XC helm wat bij de grammenjagers vast wel in smaak zal
vallen.

Wat als eerste opvalt is de grote hoeveelheid aan ventilatiegaten. 22 grote
openingen en 5 kleintjes zorgen voor een flinke doorstroming van de lucht.
Voor de bescherming zorgt een Full in Mold buitenschaal en een
hardschuimen binnnenlaag met verschillende dichtheden om de klappen op
je schedel op te vangen en netjes te verdelen over de gehele helm.
Een leuk detail is het vliegengaas wat tussen de kussentjes is gevlochten.
Het is al jaren geleden dat helmen met vliegengaas werden uitgebracht maar
tijdens het biken langs het kanaal in de avondzon werden er toch redelijk wat
beestjes door tegengehouden. En om ze niet in te ademen had ik ook maar
even een dunne buff omgedaan. Proteïnen eet ik namelijk liever uit een
wikkeltje in plaats van uit de lucht te happen.

Om de helm op maat te maken gebruik je het stelwieltje aan de achterkant.
Deze draai simpelweg aan en de helm past zich netjes aan. Het stelwieltje
is op drie verschillende hoogtes te zetten zodat alles zit zoals jij het liefste
hebt. Aan de achterkant bij het stelwieltje zit tevens een Coolmax kussentje
voor het comfort.
Zodra je de riempjes voor de spiegel hebt afgesteld en je de helm onder je
kin vast wil maken mis je ineens de kliksluiting. Deze is door Ekoi vervangen
door een magneetje. Zodra je de twee lussen van de sluiting bij elkaar houdt
schieten ze vanzelf in elkaar. Als je de eerste keer je helm af doet zul je
Waarschijnlijk even zitten fiedelen maar na een paar keer heb je het trucje
al door. Voor het comfort zit er onder de kinband nog een zacht stoffen
hoesje wat het schuren van de kinbanden tegen gaat.

Het draagcomfort van de helm is prima. Het lage gewicht is prettig onderweg
en de Coolmax kussentjes doen hun best om overtollig zweet te absorberen
en  af te voeren. De kussentjes zijn na de tocht gewoon uit te wassen of na
verloop van tijd (jaren) te vervangen voor nieuwe. De luchtflow bij warm weer
is prima maar dat had ik ook al wel verwacht. Daar zorgen de zes grote
ventilatiegaten aan de voorkant, acht aan boven/zijkant en nog eens 8 grote
aan de achterkant wel voor. Bij warme beklimmingen in het Zuiden van
Limburg is dat natuurlijk wel zo prettig.

Customizen:
Wat heel makkelijk en leuk is bij Ekoi is het customizen van je spulletjes.
De First one helm kun je in diverse kleurtjes bestellen en zo  aan je bike
of teamkleding aanpassen. Met 8 verschillende vizierkleuren en 18
verschillende inzetstukken kun je heel wat creëren. Tevens is er keuze uit
11 landvlaggetjes en bestaat de mogelijkheid om je naam of teamnaam op
de helm te laten zetten. Persoonlijker dan dit kan het al bijna niet meer.

Bij aanschaf van de MTB First One wordt trouwens een stevige helmtas
mee geleverd. Handig voor op fietsvakantie met je teamgenoten.

De helm is verkrijgbaar in de maten S/M (54-58 cm.) en L/XL (59-62 cm.)
De adviesprijs bedraagt  € 89,99
De adviesprijs voor maximale customized bedraagt € 104,99

Voor meer informatie en de huidige aanbieding klik je op:
http://www.ekoi.fr/nl/configurateur-casque-ekoi?idModel=11

Bontrager komt met nieuwe Trail- en XC-wielen

Bontrager kan in de wereld van het mountainbiken terugkijken op een verleden vol innovaties, vooral als het om wielen gaat. Keith Bontrager was één van de eersten in de nog jonge MTB-wereld met lichtgewicht producten kwam.

We blijven op zijn innovatieve nalatenschap voortborduren door elke dag weer op zoek te gaan naar de grenzen van de
moderne technologie op het gebied van superieure materialen en vormgeving. Vandaag de dag stellen we zelfs Keiths
aloude slagzin: “Sterk, licht, goedkoop — kies er twee,” op de proef. Los van alle nostalgie blijft Bontrager Wheelworks
altijd bezig met het uitvinden, ontwerpen en testen van de nieuwe wielsets. Het komt er eigenlijk op neer dat wij de beste
producten maken omdat we er zo graag mee fietsen.

TRAIL
Line Pro 30 TLR mountainbikewielen
Dit wiel belooft alles te veranderen. De basis is de nieuwe Rapid Drive 108 naaf en een sterke en duurzame OCLV
Pro Carbon velg met een binnenbreedte van 29 mm en 36 mm buitenbreedte. Verbonden met DT Swiss Aerolite 14/17g
spaken heb je een duurzaam carbonwiel met directe aangrijping dat alle verwachtingen van een trail/endurowiel overtreft. 

Gewicht wielset: 27.5" - 1539 g, 29" - 1608 g
Adviesprijs wielset: € 1199.99

Line Elite 30 TLR mountainbikewielen
Een sterke, duurzame alu velg met een binnenbreedte van 29 mm en 36 mm buitenbreedte, gespaakt aan de nieuwe
Rapid Drive 108 naaf die directe aangrijping levert. De Line Elite 30 is ontworpen om de ontberingen van enduro en de
meest technische trails te weerstaan. De Line Elite 30 TLR zit vol met bijzondere kenmerken die hem een klasse apart
maken.

Gewicht wielset: 27.5" -1708 g, 29" -1794 g
Adviesprijs wielset: € 599.99

Line Comp 30 TLR mountainbikewielen
De Line Comp 30 is ontworpen voor dezelfde trails en omstandigheden als alle andere Line-wielen en draait om een
Rapid Drive 54 naaf. De Line Comp 30 is vanaf juli verkrijgbaar.

Gewicht set: 27.5" -1978 g, 29" - 2080 g
Adviesprijs set: € 299.99

Cross Country-wielen
Kovee Elite 23 TLR mountainbikewielen
De Kovee Elite 23 is de allerbeste keuze voor de XC-gerichte renner. Met een velg van OCLV Carbon waarvan de
binnenbreedte van 22,5 mm is en de buitenbreedte 29 mm geven deze wielen het beste comfort en grip in combinatie
met de juiste banden keuze. De Rapid Drive 54 geeft je het beste rij gevoel om je concurrentie te verslaan.

Gewicht wielset:  27.5" -1606 g, 29" -1690 g
Adviesprijs wielset: € 699.99

Pagina's