Enduro, Downhill & Freeride, dat is de doelgroep waar de Durolux zich op richt.
De vork zelf draait al enkele jaren mee maar Suntour gaat mee in de trend waar
grote wielen zich in extremere vormen van mountainbiken vermengen.
36 mm dikke vorkbenen en een 15 mm steekas vallen als eerste op. Maar
volgens Suntour zit er genoeg vlees aan de onderkant van de vork om de
steekas op te boren naar 20 mm. Klaar voor de toekomst van 29'er wielen in de
Enduro-wereld.

De 29'er zal uitgebracht worden met een R2C2 demper welke je de low- en high-
speed rebound laat verstellen en tevens de low- en high-speed compressie.
Ook wordt de vork uitgerust met Suntours PCS, ofwel Piston Compensator
System, een met een staalveer uitgeruste zwevende zuiger welke cavitatie van
de olie tegen gaat.

Qua gewicht zal Suntour nooit boven aan komen te staan maar de betrouwbaar-
heid van de vorken is groot, stelt het onderhoud aan de vork weinig voor en is
dit allemaal goed zelf te doen.

Over opspattende modder en stenen is ook nagedacht. De vork is namelijk voor-
bereid op het rijden met spatborden. De klik je simpelweg vast en eenmaal op zijn
plaats zul je ze niet meer loshalen tot de eerste onderhoudsbeurt. Want de kleine
spatbordjes misstaan helemaal niet.

De verwachte prijs is momenteel gesteld op $ 800,-
Maar gezien de vorken van Suntour ook wel eens de:"Poor man's Pike" worden
genoemd zal de prijs in €'s ergens rond de € 650,- uit komen.