Roc des Alpes 2015

Afgelopen weekend werd voor de 3e maal de Roc des Alpes georganiseerd. Deze alpenvariant van het welbekende evenement Roc d'Azur is gesitueerd rondom het wintersportdorp La Clusaz, aan de voet van de Aravis bergketen.

Hier geen azuurblauwe wateren, of het moeten de spaarzame waterbekkens zijn die je her en der aantreft. La Clusaz doe je aan voor de schitterende landschappen en de loodzware parcoursen die de rijders worden voorgeschoteld.

Met een toename van 10% ten opzichte van vorig jaar in de deelnemersaantallen neemt de populariteit van dit jonge evenement nog steeds toe. Dat ook de belangstelling van buiten Frankrijk toeneemt, bleek tijdens de marathon op zaterdag, en de Roc des Alpes op zondag. De marathon werd een volledig Zwitsers feest, waarbij Johann Tschopp aan het kortste eind trok. Op de vierde plaats nog een Nederlands tintje, Marc de Maar rijdt weliswaar onder VS-vlag, maar is als geboren Assenaar toch behoorlijk Nederlander.

Waar de vorige 2 edities van de Roc des Alpes prooi waren voor Alexis Chevenier, werd de aanstaande hattrick verstoord door de duitse mountainbiker Sascha Weber. De voor de aanstaande nationale kampioenschappen in de omgeving trainende Weber was de Roc des Alpes een mooie trainingsronde om de messen nog eens flink te slijpen. De regen die de 12 uur voor de start gevallen was toverde het parcours om tot een vele malen zwaardere uitdaging, zo gaf Weber vlak na de finish rijkelijk toe. Dit waren de zwaarste 50 km die ik ooit heb gereden, luidde zijn heldere commentaar na afloop. Een defecte voorvork noopte hem al vloeg aan te vallen, en in te zetten op zijn sterke punt, de klim, waar de specialisten achter hem vooral in de afdalingen gevaarlijk zouden zijn.

Kilian Bron gooide weer hoge ogen bij de Enduro. Daarnaast is ook het vertrouwde programma verreden, waaronder een tandemwedstrijd, diverse rando’s en natuurlijk de Roc Ruelles, de Roc streetrace-variant, en de Roc Down. Splinternieuw was de E-Roc, speciaal om E-bikes ook een plaatsje te geven.

De Roc des Alpes volgt op de Roc des Ardennes, die afgelopen mei plaatsvond. Traditioneel volgt in Oktober de Roc d’Azur, een evenement wat rond de 15.000 bikers naar Frejus, Zuid Frankrijk trekt. Het heerlijke nazomerweer met temperaturen ruim boven de 20 graden lokt ieder jaar veel door de herfst geteisterde noorderlingen naar het zuiden, om nog even na te genieten van een jaar lang biken.

Is Zuid Frankrijk niet ver genoeg? Dan pak je het vliegtuig, en reis je in Maart af naar Argentinië, alwaar de Roc d’Argentina wordt verreden.

Mountainbike.nl reed overigens ook mee. Lees ons verslag van de marathon op ons forum hier: http://www.mountainbike.nl/forum/rocalpes.


Tschopp.


Kilian Bron.


Weber won de Roc des Alpes, maar geen barbecue weer zondag..


Zicht op de Mont Blanc, een beloning voor 80 km zwoegen op de Marathon.

Inschrijving Subaru BeachBattle 2018 geopend

Zondag 25 november vindt de 5e editie van de SUBARU BeachBattle Wijk aan zee plaats. De BeachBattle is voor zowel deelnemers als publiek een zeer aantrekkelijke mountainbike strandrace. Jong en oud, getraind of niet, iedereen kan er (op eigen tempo) aan mee doen.

“De Subaru BeachBattle is de mooiste,
 leukste en meest uitdagende
 mountainbike strandrace van het seizoen.”

 
De race vindt plaats op een geheel afgezet parcours op het strand van Wijk aan Zee en Velsen. Evenals vorig jaar zal de spectaculaire start plaatsvinden op de Dorpsweide van Wijk aan Zee. Andere bijzondere en sensationele onderdelen van het parcours zijn de technische Fletcherbocht bij ons koershotel Zeeduin en de Muur van WaZ.

We hebben naar jullie recreanten geluisterd!
We weten dat ons parcours lekker uitdagend is. Een veel gehoorde reactie onder onze recreatieve deelnemers is dat er teveel gelopen moest worden terwijl je natuurlijk komt om te fietsen. Daarom hebben we voor de recreanten het parcours enigszins aangepast zodat je minder van je fiets af hoeft. Uiteraard kun je de BeachBattle nog steeds rijden om even lekker af te zien en te genieten. Voor de wedstrijdrijders blijft het parcours even 'zwaar'.

Wil je 's middags meedoen als wedstrijdrijder ?
Let dan even op. Om bij de licentiehouders om 13.00 uur te kunnen starten, heb je een wedstrijdlicentie van de KNWU nodig. Heb je een basislicentie van de KNWU of ben je ingeschreven bij een andere organisatie dan moet je starten in de categorie 'recreanten' in de ochtend om 10.30 uur.

BeachBattle Summer Edition
Terug van weggeweest! De 'kleine' BeachBattle. Het opwarmertje voor zijn grote broer staat voor dinsdagavond 4 september op de kalender.
Inschrijven kan alleen ter plekke (strandpaviljoen DITTIS Sunsea). De start is om 19.00 uur. Kom langs en doe mee!

Voor meer informatie klik je op:
http://subarubeachbattle.nl/
 

Tim Smeenge tweede in Helterittet

Net als zijn ploeggenoot Gerben Mos een jaar eerder moest ook Tim Smeenge genoegen nemen met de tweede plaats in de Helterittet mountainbike marathon in het Noorse Rjukan. Smeenge reed een sterke wedstrijd waarin hij al snel met de Noor Lars Granberg voorop kwam te rijden. De beide mannen waren aan elkaar gewaagd en bleven bijeen maar Granberg was net iets rapper in de sprint.

Smeenge reed een sterke wedstrijd waarin hij al snel met de Noor Lars Granberg voorop kwam te rijden. De beide mannen waren aan elkaar gewaagd en bleven bijeen maar Granberg was net iets rapper in de sprint.

‘Vanaf het begin van de eerste klim na de neutralisatie heb ik het tempo behoorlijk hoog gehouden en zag ik dat we al met een klein groepje over bleven. In het tweede deel van die klim trok ik nog eens door en alleen Granberg kon volgen. Op de tweede klim konden we onze voorsprong verder uitbouwen waarbij we beide ons deel van het werk deden. Elkaar los rijden zat er niet in en een sprint zou dus de beslissing gaan brengen en daarin kwam ik helaas net tekort.’, aldus Smeenge.

Karen Brouwer naar de overwinning op Ameland

Na enkele jaren deel te hebben uitgemaakt van de mountainbike strandrace competitie en vorig jaar het NK strandrace georganiseerd te hebben vond het er dit jaar op Ameland een mountainbike wedstrijd plaats. In het duingebied bij Boomhiemke had de organisatie een zwaar en uitdagend rondje uitgezet.

Karen Brouwer en Bram Imming waren een maat te groot en zorgden ervoor dat de strijd voor de eerste
plaats geen spannende was.

Vanaf de start reden zowel Brouwer als Imming weg en pakten zo na 34 kilometer een verdiende
overwinning. Achter Imming was het wel spannend en waren het Henk Bos, Alex Laanstra, Maarten
Wijdenes en Martin Schuttert die voor de overige podiumplaatsen reden.
Uiteindelijk bleven Bos en Schuttert over en in de finishstraat was het Bos die de titel beste Fries voor
zich opeiste door Schuttert achter zich te laten.

"Een mooi initiatief van de organisatie om hier op Ameland een mountainbike wedstrijd te organiseren.
Door ziekte kende ik twee weken terug een valse start van het seizoen in de Andalucia Bike Race in
Spanje maar gelukkig was ik op tijd weer hersteld om deze wedstrijd te rijden.", aldus Brouwer.

Gravel Series Limburg

Gravelracen is "in", en dat is ook wel te merken aan ons 125 pagina's tellende graveltopic. Zelf zijn we er ook niet vies van. Voor de gravelracers onder ons presenteerd Crossbordercycling de eerste editie van de OFFGRID GRAVEL SERIES LIMBURG 2018

Gravel series
Samen met Toma Cycles uit Kerkrade organiseert de Stichting Crossborder Cycling Limburg een uniek meerdaags
GRAVEL-event in 2018. Drie unieke races over 100 kilometer onverharde wegen in de Limburgse grensstreek.
Iedereen kan meedoen, recreatieve bikers, fun riders en ook voor de meer race minded bikers is er plaats. Naast
een sportief en competitief element staat fun, beleven en genieten voorop bij de GRAVEL SERIES. De naam zegt
het al een rit over de vele gravel en onverharde paden in en net over de grens van Limburg.
Met DE GRAVEL SERIES willen we een brede doelgroep (jeugd-funklasse-recreanten-prestatiegerichte rijders) de
kans geven om op een kwalitatieve manier te genieten van deze up and coming sport, het “gravellen”. Een tweede
doel van dit event is het om een brede groep fietsers (van jong tot en met oud) te laten genieten van de bijzonder
fraaie natuur en landschappen in onze provincie.

Data en locatie
Zondag 25 maart, zondag 13 mei en zaterdag 13 oktober zijn de data van de drie gravel races die onderdeel
uitmaken van de OFFGRID GRAVEL SERIES LIMBURG 2018.
We hebben bewust gekozen voor drie wedstrijden/ tochten i.p.v. één grote op één en dezelfde datum.
Door te kiezen voor drie data laten we aan de deelnemers de grote diversiteit van het landschap zien in zowat
elk jaargetijde.

De start en finish van de races vindt plaats in Banholt in de gemeente Eijsden-Margraten, de ultieme gravel
gemeente van Limburg.

Route details
•De OFFGRID GRAVEL SERIES LIMBURG bestaan uit drie losse races.
•De essentie van de GRAVEL SERIES is een toertocht met een bijzonder wedstrijdtintje.
•Elke race start en finisht in Banholt.
•De route dient middels GPX-bestand te worden gedownload.
•De verschillende routes zijn ongeveer 100 kilometer lang en voeren door Zuid-Limburg en de Limburgse grensstreek met België en Duitsland.
•De route van de GRAVEL SERIES loopt voor 80% over onverharde paden.
•De hoogtemeters variëren per route.
•De route kan op eigen tempo worden verreden.
•De organisatie van de GRAVEL SERIES LIMBURG volgt nadrukkelijk de richtlijnen van IKFIETSVRIENDELIJK. Hierbij in ach nemende:

1)      Respect voor medeweggebruikers
2)      Respect voor de verkeersregels
3)      Respect voor het milieu

Wedstrijdelement
Op verschillende plekken, zones, zijn zogenaamde strava segmenten neergelegd. Op deze segmenten wordt middels
strava bijgehouden welke renner dit segment het snelste is gepasseerd. Op basis van deze uitslag wordt na elke race
een podium bekendgemaakt (1-2-3) van de renners die het snelste op deze segmenten hebben gereden.
Het wedstrijdelement is overigens absoluut geen must. We hebben nadrukkelijk gekozen om voor zowel de recreatieve
biker als de meer race minded biker een fun event neer te zetten. Ook voor de renner die het langzaamste heeft gereden
kan in de prijzen vallen. En als je dat zelfs niet wilt, maar uitsluitend wilt genieten van de natuur en de gravelpaden,
dan zet je je strava gewoon uit……;)

Met welke bike kan ik deelnemen?
In principe kun je met een MTB, cyclocrossfiets als de speciaal ontworpen gravelbikes deelnemen.
Het is onmogelijk om de GRAVEL SERIES te rijden op een racefiets met racebanden.

Start en finishlocatie
De start en finishlocatie is voorzien in Banholt in de gemeente Eijsden-Margraten.

Kosten deelname
De kosten voor deelname per serie (3 series op 25 maart – 13 mei en 13 oktober) bedragen 12,50 euro.
Weet je nu al dat je aan alle drie de series wilt deelnemen profiteer dan van het aanbod van 25,00 euro
voor deelname aan alle drie de races

Voor meer informatie klik je op:
https://crossbordercycling.eu/project/offgrid-gravel-series-limburg/

Voor het grote Gravelracers topic klik je op:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=115296&start=1860

Nieuwe samenwerking Sigma Sport en Team Sunweb

Het Team Sunweb en SIGMA SPORT hebben vandaag hun nieuwe samenwerking voor de komende jaren aangekondigd. Tot eind 2021 zullen Sigma Sport en Team Sunweb gezamenlijk innovatieve fietscomputertechnologieën ontwikkelen, om trainingsgegevens van fietsers te meten en te analyseren.

Zo kan het team alle belangrijke parameters volgen. De verzamelde gegevens verrijken tevens de trainingsplannen van de fietser.

Het Team Sunweb en SIGMA SPORT hebben elkaar gevonden via hun Duitse wortels. SIGMA SPORT heeft na de oprichting
door de Duitse elektronicapionier Klaus-Peter Schendel in 1982 de eerste fietscomputer op de markt gebracht.
In de afgelopen 35 jaar, sinds de eerste marktintroductie, heeft Sigma Sport zich continu verder ontwikkeld en mede vormge-
geven aan de laatste trends. Behalve fietscomputers horen ook verlichting en wearables tot het assortiment.

De nieuwe samenwerking moet er toe leiden dat beide partijen de uitgebreide expertise van de ander op het gebied van technologie
gebruiken, om trainings- en wedstrijdgegevens vast te leggen en te analyseren. Het doel is met de ondersteuning van het Sunweb
Team nieuwe producten voor de wielersport te ontwikkelen.

Robin Schendel, CEO van SIGMA SPORT, over de nieuwe samenwerking: „Wij kijken er naar uit in de komende jaren samen te
werken met Team Sunweb. De strategie van het team sluit aan op die van ons: wij zoeken altijd naar de nieuwste innovaties en nieuwe
wegen om onze producten te optimaliseren. De expertise en de ervaringen, dat het team door haar talloze experts ons biedt, zal de
ontwikkeling van nieuwe producten op een doorslaggevende manier ondersteunen. Uiteindelijk profiteren zowel recreatieve sporters
als wielrenners met hoge ambities van deze innovaties van het hoogste niveau.


Tom Davids, R&D-Expert van Team Sunweb zegt: „Wij zijn zeer verheugd dat dit samenwerkingsverband gerealiseerd wordt. Het is
geweldig met een dergelijk innovatief en onderzoeksgerichte organisatie als Sigma Sport samen te werken. De fietscomputers
bevatten alles wat een WorldTour-team nodig heeft; ze leveren uitgebreide trainingsgegevens, welke in een dergelijke wetenschap-
gestuurde omgeving doorslaggevend zijn. Daarnaast is deze samenwerking bijzonder spannend, omdat we gemeenschappelijk aan
nieuwe trainings-devices zullen werken. Wij als experts en wetenschappers van het Team Sunweb zullen feedback geven aan Sigma,
terwijl ze de meest innovatieve technologieën op de markt verder ontwikkelen."

Je billen beschermen met Ass Savers

De paden zijn vies en om elke hoek verschuilt zich een modderplas welke je met een beetje geluk kunt ontwijken. Maar gezien dit niet altijd kan monteerden we een setje Ass Savers op de bike en gingen op pad.

Zoals je van ons gewend bent leggen we als eerste de spatborden op onze oer-
Hollandse keukenweegschaal. De wijzer slaat amper uit en het gewicht van de
spatborden is bijna verwaarloosbaar. De smalle versie weegt 18 gram en de brede
versie 24 gram. Het voorspatbord komt uit op 20 gram. Zo ben je voor een luttele 38
gram al beschermd tegen opspattend vuil.

De Ass Savers komen in 2 maten. De regular en Big. De Regular is geschikt voor
banden tot +/- 35 mm en de big voor banden tot 50 mm. Nu doen bikers zelden wat
de bedoeling is en monteerden we de Regular op een 29'er met 2.1" banden en de
Big op een Plus bike met 3.0 banden.
Onderweg door natte omstandigheden doen beide maten hun best om de scherpe
kanten er af te halen. Je rugzak zal nog enigszins smerig worden door opspattend
modder maar je billen blijven voor het grootste gedeelte gevrijwaard van nattigheid.
Wil je een iets snellere look dan monteer je de Regular en wil je meer bescherming
dan raden we je de Big aan.

Bikers die met een "open" zadel rijden hebben hier nog meer profijt van omdat het
spatbordje onder het dek doorloopt.
Je zadel en fietsbroek zijn trouwens ook blij met een spatbord aan de achterkant.
De schurende werking van modder tussen zadeldek en fietsbroek zorgt namelijk
voor slijtage van zadel en kleding tijdens lange moddertochten.

De Ass Savers steken ongeveer 20 cm uit. Dit heeft ook te maken met hoe ver je
zadel maar voren of achter geschoven is. Dit kan de afstand zomaar een paar cm
korter maken. Tijdens het op en afstappen van de bike heb je geen last van het
uitstekende spatbord, je been zwiept er namelijk netjes overheen.

Het monteren van de vierde generatie met vernieuwde flip lock is binnen een minuut
gebeurd. De flip lock sla je om zodra het spatbordje tussen de zadelrails is
geschoven. Het werkt dan als een vergrendeling zodat het spatbordje nergens heen
gaat. Het spatbordje blijft tijdens de tochten en flink stuiteren over de singletracks
dan ook netjes op zijn plaats zitten.

Mudder:
De Mudder is de nieuwste telg en wordt geplaatst onder de kroon van de voorvork.
Net als het achterspatbord is het monteren zo gebeurd. Aan de voorkant wordt de
Mudder vastgemaakt door middel van Tyraps. Het zit vast en hoeft er niet meer
vanaf. Ook niet zodra de zomer begint. De Mudder laat je gewoon lekker zitten want
hij beschermt je gezicht niet alleen tegen opspattend water en vuil maar ook op-
vliegende stenen worden tegengehouden.

Na montage steekt de Mudder ongeveer 18 cm uit en houdt tijdens het rijden de
meeste modder uit je gezicht. Het voordeel dat deze boven je wiel zit is tijdens het
sturen op natte singletracks. Het spatbordje draait immers met je wiel mee en blijft
altijd modder en steentjes tegen houden.
De Mudder is bijna op elke voorvork te monteren en past op bijna alle wielmaten
van 26" naar 27,5" tot 29".

De looks? De Ass Savers zien er uit als een kleine spoiler en het merk doen de naam eer aan.
Je billen worden gespaard en ze misstaan niet tijdens zomer- en wintertochten.
De spatborden zijn te verkrijgen in diverse kleuren en ook leuke designs zoals op
dit moment de Enisaurus collectie

De adviesprijs van de Ass Saver regular bedraagt € 9,00
De adviesprijs van de Ass Saver Big bedraagt € 10,00
De adviesprijs van de Mudder bedraagt € 10,00

Voor meer informatie klik je op:
https://ass-savers.com/

Finale strandrace topcompetitie verplaatst

De finale van de strandrace topcompetitie - welke gepland stond op 11 februari 2018 in Castricum - is verplaatst naar zondag 4 februari, tijdens de 8e TC-wedstrijd in Renesse.

Vanwege een hardloopevenement in Schoorl kan de Strandrace Castricum-Camperduin-
Castricum niet doorgaan.
Daardoor is de finale van de topcompetitie verplaatst naar de wedstrijd daarvoor,
de Koga MTB Beachrace in Renesse.
 
Inschrijfgelden
 
Alle deelnemers die zich voor de wedstrijd in Castricum hebben ingeschreven worden per
mail op de hoogte gebracht van deze situatie en de verdere afhandelingen.
Voor vragen kun je mailen naar strandrace@knwu.nl.
 
Kalender
 
De strandrace topcompetitie bestaat nog uit twee wedstrijden.
De inschrijving voor de nieuwe finaledatum sluit op vrijdag 26 januari 2018.
 •TC 7 – Flexwinkel MTB Beachrace in Noordwijk op 21 januari 2018
 •TC 8 (finale) – Koga MTB Beachrace in Renesse op 4 februari 2018
 

Mountainbike.nl's Bike of The Year 2017

De winnaars van het grote "Bike Of The Year" topic 2017 zijn bekend! De 1e prijs overall met 138 punten gaat naar forumlid Terunky met zijn zelfgebouwde "Woody". Herman de Biker grijpt voor het tweede jaar net mis voor de hoogste podiumplek met 123 punten. De eerste plaats in category B gaat naar J--esse met zijn Pyga Stage Max.

Dit jaar hebben we voor de eerste keer twee categoriën.
Category A voor de echte zelfbouw frames en Category B voor de (customized) fabrieksfietsen.
Daar waar het vorig jaar de Long Travel Hard Tails waren die de boventoon voerden zijn dit jaar
de fully's aan een come-back begonnen.

Overall Winnaar:
A1 - Terunky met de Woody

Category A:
1e plaats: Terunky                - Woody (138 punten)
2e plaats: Herman de Biker  - Snowdon Ranger Path  (123 punten)
3e plaats: Suravida               - Project12 Cycleworks Lil' Ripper (77 punten)

Category B:
1e plaats: j---esse     - Pyga Stage Max (68 punten)
2e plaats: Rilson       - Cotic Rocket Max  (56 punten)
3e plaats: Kabookie  - Orange Five ‘17  (40 punten)

Om al het moois nog eens te bekijken klik je op onderstaande link:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=135834

Met dank aan forumlid  Dice Oldskool voor het organiseren van het Bike Of The Year Topic 2017.
Tevens dank aan alle inzendingen en stemmende leden.

Aan iedereen een geweldig 2018.

Terunky - Woody 

 j---esse - Pyga Stage Max

Herman de Biker - Snowdon Ranger Path 

Rilson - Cotic Rocket Max 

 

Terugblik: Canyon "Roc All Mountain"

De Roc d'Azur is alweer achter de rug. Wij blikken terug op de Roc All Mountain tour welke we reden met de Canyon Spectral. Een bike die gemaakt is voor dit soort tochten.

De start van de Roc All Mountain is niet zoals je gewend bent van de Roc op de Base Nature
maar start in het pittoreske dorpje Roquebrune. Op het centrale plein van het stadje wachten
een kleine 300 deelnemers op het startschot.
Om me heen kijkend zie je een diversiteit van deelnemers. Van dikke AM-fullys compleet met
fullface helm tot snelle hardtails zonder protectie en met strakke lycra kleding. Een groter
contrast kun je bijna niet voorstellen.

Bikers die deze tocht al vaker hebben gereden weten dat je eigenlijk toch wel minimaal een
dropper nodig hebt. We volgen namelijk een paar specials van de Enduro. En de nieuwe
afdalingen zijn niet voor de poes.
 
Half 10! Het startschot is gegeven en we zijn weg. Al snel verlaten we het asfalt van Roquebrune
en beginnen met een lange klim door het achterland. Een 10 kilometer lange klim. De Canyon
Spectral laat zich van de goede kant zien en klimt gestaag omhoog. Maar tegen de lichte
hardtails zijn we niet opgewassen en deze schieten dan ook regelmatig langs ons af.
Maar na 10 kilometer volgt de eerste special. De demper gaat in de open stand en we zijn
weg. Een stijle special met grote stenen, drops en bomen. En hier overheen een flinke laag
stof waardoor het lijkt alsof je over een knikkerbaan rijdt. Remmen doe je dus een eind voor
een drop of sectie en daarna laat je de bike er doorheen rollen. En dat doet de Spectral goed.
Ik zit lekker in mijn zone en zie in de zijkanten diverse hardtails geparkeerd en wachtend om
naar beneden te lopen. De rollen zijn omgedraaid en de All Mountain tour toont zijn ware aard.

Beneden steken we een uitgedroogde rivierbedding over en ik maak een praatje met een andere
rijder welke samen met mij in de afdaling dook. Cultuur en taalbarrières worden snel verbroken
onder een flinke stoot adrenaline en met een grote grijns biken we verder.
We gaan weer klimmen, op naar de zijflanken van de Valdingarde.

Hier wacht ons de tweede special. Een splinternieuwe afdaling. Vers gemaakt door de organisatie
en gemaakt met een bosmaaier en frees. Heel mooi aangelegd met diverse switchbacks en mooie
drops. De grond biedt redelijk wat grip omdat deze pas ontgonnen is en wij een van de eerste licht-
ingen zijn die er overheen rijden. Het pad moet dus nog flink ingereden worden.
Onder aan de afdaling wacht ons de bevoorrading. Tijd voor een hapje en een drankje.

Weer gaan we klimmen, maar nu naar het hoogste punt van de tocht. De top van de Col de Val-
dingarde. Een van de meest schitterende trails die er te vinden is. Super technisch met alles erop
en eraan. Dit jaar een stuk gladder dan vorig jaar maar waar ik vorig jaar een stukje heb gelopen
laat de Spectral zich overal doorheen sturen.

Bike en bestuurder zitten vandaag super in hun vel en alles klopt. Een paar keer met de wieltjes
los van de grond en daarna vol in de remmen om goed uit te komen voor de volgende sectie.
Wauw! Wat een kick, de adrenaline giert door je aders en je hartslag blijft hoog.
Wie zegt dat afdalen geen werken is!

We laten de Valdingarde achter ons en zakken langzaam af naar Roquebrune. Er wachten ons
nog een paar specials en een aantal schitterende paden. De specials verlopen goed en de bike
slurpt alle drops met gemak op. Na een geweldige dag rollen we over de finish lijn in Roquebrune
waar een lekker biertje op ons staat te wachten.

Het is moeilijk om je enthousiasme op papier te zetten maar ik kan de Roc All Mountain aan
iedereen aanraden die van technische trails houdt. Vooral als je wilt fietsen zonder modder
en onder een warme Zuid Franse zon.
Volgend jaar weer? Reken maar!

Pagina's