Assos fietsbroek

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Jasper298
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 28 augustus 2006, 19:43
Mijn mountainbike: Epic S-Works 2011

Hallo,

Ik heb even een vraagje over een Assos fietsbroek omdat mijn Castelli fietsbroek alweer uit elkaar valt (3e broek alweer in 6 weken tijd)
ik ben benieuwd of Assos ook zo'n plastic doorzichtig anti slip laagje in de broekspijp zit zoals bij Agu en Castelli?
Bij de volgende modellen:
T F1 Uno S5
T F1 Mille

En zijn er mensen die ervaring hebben met bovenstaande broeken?
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

De Assos T F1 Mille heeft inderdaad zo'n laagje in de broekspijpen.

Niet bepaald een koopje maar ik zou niets anders meer willen. Na ruim 4 jaar gebruik (niet in de wintermaanden) en onnoemelijk vaak wassen begint de F1 Mille wat slijtage te vertonen.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

De uno s5 heeft anti slip 'bolletjes'. Een erg fijn broekje! Nog geen broek gehad die beter zit.
Jasper298
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 28 augustus 2006, 19:43
Mijn mountainbike: Epic S-Works 2011

Bedankt jongens voor jullie reactie. Ik ga volgende week die broek terug brengen en dan bestel ik waarschijnlijk de T FI UNO S5 in het WIT. Ziet er erg goed uit. Ook dat je wasmiddel en creme erbij krijgt.
Hoe is de maatvoering? Ik zie op de website van Assos dat je met 180cm een maatje L nodig hebt? welke maat hebben jullie en hoe lang (of hoe kort) zijn jullie?

EDIT:

Zie net dat de MILLE S2 goedkoper is dan de UNO S5 bij www.bike-o-mania.de
Dus misschien wordt het die dan, wat raden jullie aan?
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Ik ben 1.86 m en heb de maat XL. Komt dus overeen met de aanbevolen maat. Over het verschil tussen de Mille S2 en de Uno S5 kan ik je niets vertellen.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
wessell
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: za 25 maart 2006, 12:38
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9

ik heb de FI Uno in XL en ben 1.90m
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

ik ben 1.75 m en heb een M... maar een witte? Weet je het zeker? Blijft vast niet lang mooi
Digital P
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 17 september 2007, 19:07
Mijn mountainbike: Cannondale Rush 600; Gazelle HeavyDutyNL
Contacteer:

1.79 cm en heb een L S5 Mille (3 maanden) en een L FI.13 S2 (2,5 jaar).
Verschil wat er is tussen de twee is dat de Mille S5 geen extern stiksel heeft waar bij de FI 13 S2 dit stiksel nu (na twee en half jaar gebruik) wat gaat los laten. Niet hinderlijk maar het begint te slijten op de plekken waar je shirt de broek raakt (ik gebruik hem veel op de race fiest en het contact tussen shirt en broek is groter dan bij een MTB).
Ik denk dat de S5 hier minder last van heeft door het ontbreken van het externe stiksel.

En ja wit zou je dat nu echt wel doen met een MTB?????
De man die het wiel uitvond was een idioot.
De man die de andere drie uitvond een genie.

[Sid Ceasar]
Pamscalpel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 20 september 2004, 12:37
Mijn mountainbike: Specialized Epic SWorks, Stumpy FSR 29, BMC Fourstroke 01

Ik ben 1.78 en heb een Medium! En het grootste verschil tussen nieuwe S5 broeken en de oude broeken is natuurlijk de zeem!
PamScalpel:
Io non esisto senza la mia passione
robertjan3
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 23 januari 2008, 19:36
Mijn mountainbike: Cube Elite HPC Teamline

Ik heb meerdere Assos broeken (ook verschillende typen), allemaal in maat L (ben zelf 1,93m), advies: gewoon passen en op een fiets gaan zitten, staand mag hij "trekken" en/of "vervelend" zitten, in fietshouding is het subliem.
Nadeel van Assos: je wil nooit meer een ander fabrikaat :winkie:
......always look on the bike-side of life!
Gebruikersavatar
Yvan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 31 mei 2009, 12:59

Ik wil er een aanschaffen! Nu twijfel ik tussen L en XL. Ben 1.93, 19 jaar oud, 82 kg. Welke moet ik kiezen, ik denk zelf een L...
Pamscalpel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 20 september 2004, 12:37
Mijn mountainbike: Specialized Epic SWorks, Stumpy FSR 29, BMC Fourstroke 01

Yvan, van afstand een advies geven is moeilijk maar ik denk een XL! Of anders toch passen!
PamScalpel:
Io non esisto senza la mia passione
Gebruikersavatar
rcoenders
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1215
Lid geworden op: di 4 januari 2005, 14:20
Mijn mountainbike: SANTOS 4.29 Rohloff/Gates

Jasper298 schreef:Bedankt jongens voor jullie reactie. Ik ga volgende week die broek terug brengen en dan bestel ik waarschijnlijk de T FI UNO S5 in het WIT. Ziet er erg goed uit. Ook dat je wasmiddel en creme erbij krijgt.
Hoe is de maatvoering? Ik zie op de website van Assos dat je met 180cm een maatje L nodig hebt? welke maat hebben jullie en hoe lang (of hoe kort) zijn jullie?

EDIT:

Zie net dat de MILLE S2 goedkoper is dan de UNO S5 bij http://www.bike-o-mania.de" target="_blank
Dus misschien wordt het die dan, wat raden jullie aan?

gewoon passen? O ja dat is bij een internetshop niet mogelijk. Ik ken mensen die 1.80 zijn die dat maatje L hebben maar ik ken ook mensen die 1.80 hebben en daar met geen mogelijkheid in kunnen. Bij de Duikshop werk ik regelmatig met maattabellen van een leverancier en ga er maar vanuit dat dit richtlijnen zijn. Maak te vaak mee dat er toch een andere maat nodig is.

Dit betekend dat je moet gaan gokken of passen bij je LBS en bestellen op het internet. Kost wat minder centen maar de coulance van je LBS ben je waarschijnlijk ook kwijt als je hem een nodig hebt.

Ik zou dus gewoon naar een lbs gaan en hem daar kopen, mogelijk ben je daar niet eens duurder uit.

Gr
Rob Coenders
Deelnemer: Duchenne Heroes 2008, Duchenne 2009, Duchenne 2011, Duchenne Heroes 2012, Duchenne Heroes 2013, Duchenne Heroes 2014 Duchenne Heroes 2015 Duchenne Heroes 2017

Mijn bikes: Santos 4.29 - Rohloff - Gates Belt
Scott-G40
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 20 maart 2009, 14:17
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Specialized Stumpjumper 29" expert carbon. Specialized Tarmac SL3

Ik denk dat iemands lengte niet bepalend is. Belangrijker is dat hij strak genoeg zit en passend wanneer je op de fiets zit. Heb je een dikke reet? Grote bovenbenen?
Ben zelf 1.89 en heb nu een maatje L.
Gebruikersavatar
Yvan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 31 mei 2009, 12:59

Ik ga de XL bestellen... Dealer die het dichtste bij zit is al 60 km rijden. Dus bestel hem bij Salden.
Plaats reactie