Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Volgende
Auteur Bericht
Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do 27 april 2006, 10:01 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: ma 1 maart 2004, 16:34
Berichten: 330
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works Carbon
Ik heb zelf de spinder Eagle en ben er erg tevreden mee.
Voordelen
* lichtgewicht
* kan zonder hulpstukken op de trekhaak, hoeft zelfs niets aan te draaien
* alles kan versteld worden zonder gereedschap ook de gootjes
* zit standaard een slot op zodat hij niet van de trekhaak gehaald kan worden

Nadelen
Prijs
Moet goed (volgens voorschrift) bevestigd worden zodat niet de kans bestaat dat hij van de trekhaak afdonderd onder het rijden (dit is volgens mij 1 van de weinige dragers waar op de site een handleiding staat bij de algemene productpagina).

_________________
There are three ways to get something done: do it yourself, hire someone, or forbid your kids to do it.


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 april 2006, 14:32 
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: do 30 maart 2006, 16:55
Berichten: 35
Mijn mountainbike: GT Avalanche 1.0
Iemand ervaring met een drager van dit type?

Afbeelding

Het is een Mont Blanc Quickball, staat op de Halfords site voor 40 euri,

3 jaar garantie
Eenvoudig te monteren
Inklapbaar
Voor 2 fietsen
Gewicht; 4,4 kg.
Inclusief kentekenplaathouder

_________________
please don't quote me!


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 29 april 2006, 14:45 
Extreme Biker
Extreme Biker
Geregistreerd op: za 5 februari 2005, 23:42
Berichten: 529
Mijn mountainbike: Van Nicholas Zion 29er
JA ik heb ervaring met zo een drager.
Het hele grote nadeel is dat de fiets vastgezet moet worden met spanbanden. Ik heb eens meegemaakt dat er een bandje knapt en dan zie je in je spiegel iets voorbijkomen wat je liever niet had gezien.

Ook zijn er vele soorten frames die er gewoonweg niet oppassen omdat hij op de bovenbuis rust, ook moet je veel schuimrubber hulpstukken hebben om beschadigingen te voorkomen


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo 7 mei 2006, 20:37 
Pro Biker
Pro Biker
Geregistreerd op: zo 16 april 2006, 12:09
Berichten: 1338
Mijn mountainbike: BergjeOp, BergjeAf
Ongeveer gelijksoortig heb ik jaren gebruikt. Met uit de kluiten gewassen koehorens waar ik inderdaad dik isolatieschuim omheen had vastgezet met tierips. Opletten dat de pedalen goed staan, anders heb je lelijke deuken in je auto.
Stalen fietsframe vastgezet met spanbanden en regelmatig checken. Reed ik regelmatig mee naar de Ardennen zonder centje pijn. In die tijd nog zonder verlichting en nummerplaatbevestiging. Weegt niet veel en kan zo achter in de auto. Zat geen mogelijkheid op om hem op slot te zetten, c.q. "anti-diefstal" aan de auto te bevestigen.
Als je er niet al te vaakgebruik van maakt, b.v. 1x p.mnd. lijkt het me geen probleem. M'n oude Coldrock woog denk ik toch minstens 14 kilo.

_________________
Bedankt voor het lezen, hou het leuk en Let's Ride!


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma 19 juni 2006, 18:18 
Mountainbiker
Mountainbiker
Geregistreerd op: ma 19 juni 2006, 18:12
Berichten: 1
Hoi,

ik heb een vraagje over de spinder hawk:
bij halfords was vorige week de spinder hawk in de aanbieding... voor 179 euro... ik heb een aanbetaling gedaan (ze hebben me gezegd dat ik mijn aanbetaling terug krijg als ik er toch vanaf zie). Nu zie ik echter dat deze spinder hawk, net iets anders is als andere spinder hawks... iemand ervaring? en ben ik heel dom als ik deze koop?

degene waar ik een aanbetaling voor heb gedaan:
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=218808

en de spinder hawk die ik op iedere site tegenkom:
http://www.fietsendragers.nl/scripts/mo ... asp?m=rh2f

Groeten,

Edward


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 juni 2006, 09:14 
All rounder
All rounder
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: do 30 juni 2005, 16:22
Berichten: 98
Scheivlak schreef:
Hoi,

ik heb een vraagje over de spinder hawk:
bij halfords was vorige week de spinder hawk in de aanbieding... voor 179 euro... ik heb een aanbetaling gedaan (ze hebben me gezegd dat ik mijn aanbetaling terug krijg als ik er toch vanaf zie). Nu zie ik echter dat deze spinder hawk, net iets anders is als andere spinder hawks... iemand ervaring? en ben ik heel dom als ik deze koop?

degene waar ik een aanbetaling voor heb gedaan:
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ ... tId=218808

en de spinder hawk die ik op iedere site tegenkom:
http://www.fietsendragers.nl/scripts/mo ... asp?m=rh2f

Groeten,

Edward


Afbeelding

Ik ken deze niet, kan me ook voorstellen dat je hiermee niet alle bikes gemonteerd krijgt.

(ik heb zelf de "normale" Spinder en ben uitermate tevreden ermee)


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 juni 2006, 19:24 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Geregistreerd op: do 25 juli 2002, 15:01
Berichten: 297
Mijn mountainbike: 29er only
Een collega van mij is bij 120km/u de fietsendrager met 2 fietsen verloren. Gelukkig hield de achterligger genoeg afstand.
Het ging hierbij om het nieuwe model Spinder, met kliksysteem. Er zijn al verschillende fietsenwinkels die deze drager uit hun assortiment hebben genomen, vanwege soortgelijke incidenten. De fietsendrager was overigens correct in elkaar gezet door de LBS.

Ik heb zelf een spinder met het "oude" bevestigingssysteem, deze wekt toch iets meer vertrouwen.

Nordin


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 juni 2006, 20:50 
All rounder
All rounder
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: do 30 juni 2005, 16:22
Berichten: 98
Nordin schreef:
Een collega van mij is bij 120km/u de fietsendrager met 2 fietsen verloren. Gelukkig hield de achterligger genoeg afstand.
Het ging hierbij om het nieuwe model Spinder, met kliksysteem. Er zijn al verschillende fietsenwinkels die deze drager uit hun assortiment hebben genomen, vanwege soortgelijke incidenten. De fietsendrager was overigens correct in elkaar gezet door de LBS.

Ik heb zelf een spinder met het "oude" bevestigingssysteem, deze wekt toch iets meer vertrouwen.

Nordin


Wow...

Welke drager is dit dan? En wat is er dan anders aan het bevestigingssysteem?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 juni 2006, 23:28 
Da's idd de goeiste,daar kan geen Twinny-Kloot tegen op!


Omhoog
   
 
Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 20 juni 2006, 23:40 
All rounder
All rounder
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: do 30 juni 2005, 16:22
Berichten: 98
het tuig schreef:


Klopt! Mijn broer heeft zo'n Twinny Load met framebevestiging. Het lijkt heel erg op deze Spinder Hawk. Alleen is het allemaal net iets minder degelijk en staan de fietsen net iets dichter op de auto. In zijn geval, is dat best onhandig, hij heeft namelijk een stationwagon die heel recht is aan de achterkant.

De Twinny Load is wel een heel stuk lichter dan de Spinder.


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 21 juni 2006, 14:33 
All rounder
All rounder
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: do 30 juni 2005, 16:22
Berichten: 98
Nordin schreef:
Een collega van mij is bij 120km/u de fietsendrager met 2 fietsen verloren. Gelukkig hield de achterligger genoeg afstand.
Het ging hierbij om het nieuwe model Spinder, met kliksysteem. Er zijn al verschillende fietsenwinkels die deze drager uit hun assortiment hebben genomen, vanwege soortgelijke incidenten. De fietsendrager was overigens correct in elkaar gezet door de LBS.

Ik heb zelf een spinder met het "oude" bevestigingssysteem, deze wekt toch iets meer vertrouwen.

Nordin


Ik heb even ge-googled:

zie http://www.gatago.com/nl/fiets/12432241.html:

De ergste nachtmerrie van elke fietsendrager gebruiker is mij afgelopen
zondag overkomen: de fietsendrager is met fiets en al van de trekhaak
geschoten. Gelukkig op een rustige landweg waardoor er niemand
persoonlijk letsel opliep en verder met weinig materiele. Ik ben zoals
jullie begrijpen wel erg geschrokken, want je had er toch niet aan
moeten denken dat dit me op de autosnelweg was gebeurd. Ik heb uiteraard
deze week contact opgenomen met de fabrikant van de Spinder Eagle
fietsendrager en bij voorhand moet ik zeggen dat ze dit zeer serieus
nemen, uiteraard. Mij is gemeld dat ze berichten/waarschuwingen in de
landelijke bladen hebben geplaatst, contact opgenomen met de aan hun
bekende kopers van deze dragers en ze hebben de drager gemodificeerd en
laten testen zodat dit niet meer kan gebeuren. Niets dan goeds dus en
dit is dan ook geenzins een negatief aankoopadvies voor deze toch zeer
mooie en gebruiksvriendelijke drager. Blijft het feit dat al die
waarschuwingen mij niet hebben bereikt en het mij dus toch is overkomen
en misschien zijn er meer bezitters die hier geen weet van hebben. Ik
zou zeggen neem contact op met Spinder of de winkel waar je de
fietsendrager hebt gekocht, want er wordt gratis een modificatie
uitgevoerd. Ik heb vanmiddag de zaak eens proberen te reconstruren en
het is me gelukt en heb wat fotootjes gemaakt zodat men zelf kan
controleren of de fietsendrager goed is gemonteerd. Zie:



http://home.planet.nl/~holtm072/albums/ ... inderEagle

Ik kan me voorstellen dat de tekst bij de foto's niet helemaal goed te
lezen is. Voor diegene die belangstelling hebben kan ik ze in origineel
formaat mailen.

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte van de verdere afwikkeling van de
zaak. Ik zal de modificatie nauwkeurig bestuderen en kijken of dit echt
voorkomt dat de drager verkeerd gemonteerd kan worden. Ook door
onhandige mensen zoals ik ;-).


Afbeelding

Afbeelding


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 1 juli 2006, 14:53 
Mountainbiker
Mountainbiker
Geregistreerd op: za 1 juli 2006, 11:43
Berichten: 1
Ik heb een twinny load (recent model) met crankbevestiging (off road model). Nu blijkt dat mijn MTB met XT-cranks van shimano niet op de twinny past. Iemand een suggestie.

Bijkomend probleem is dat ik een model nodig heb die past op een terreinwagen (Het reservewiel hangt namelijk achteraan). De twinny load off road is daar speciaal voor gemaakt maar dan moet mijn MTB wel meekunnen. Cranks zitten veel te hoog... HELP !!


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za 1 juli 2006, 18:57 
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Geregistreerd op: vr 16 september 2005, 19:08
Berichten: 298
als het er een is waarbij er een haak over de crank gaat is dat geen probleem
als er een heb waarbij je er iets in schuift, dan gaat het niet


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di 11 juli 2006, 15:10 
All rounder
All rounder
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: do 30 juni 2005, 16:22
Berichten: 98
Ik ben zelf in het bezit van een Spinder Hawk. Ik ben uitermate tevreden over dit ding. Eigenlijk heeft hij maar 1 nadeeltje. Het gewicht is relatief hoog. Wat mij persoonlijk betreft is dit geen probleem.

Daarom heeft mijn broer 1 maand geleden een (2e hands) Twinnyload Traditional F (= framebevestiging) gekocht. Deze is niet kantelbaar, maar ik zie dat zelf niet als een probleem. Ik zie me niet een drager met fietsen erop kantelen (dan pak ik liever de fietsen even eraf). Deze Twinnyload is redelijk licht, dat zagen we als een absoluut voordeel.

Toch heb ik het ding vandaag voor hem verkocht en heeft hij inmiddels ook een (2e hands) Spinder Hawk gekocht.


Een vlug vergelijk tussen deze twee dragers met frame-bevestiging:

Afstand fietsen tot de auto:
- De Twinnyload zit een stuk dichter op de auto dan de Spinder. Mijn broer rijdt een stationwagon (Vectra). De achterkant van de auto is redelijk recht. Als hij de mountainbike in de eerste goot zet, dan komt de remhendel soms tegen het raam.
- De Spinder zit net iets verder van de auto af en heeft dit probleem niet

Framebevestiging:
- Aangezien mijn broer een Full Suspension (all mountain) rijdt, moet je de "frame-bevestiging" aan de zadelpen vastmaken. Dit past maar net! Ik kan me voorstellen, dat een grotere frame-maat problemen gaat opleveren.
- De "uitschuifstang" die je aan het frame (of in dit geval aan de zadelpen) bevestigd, van de Spinder is een stukje langer.
- Daarnaast is de "uitschuifstang" van de Spinder ook een stuk steviger.

Kofferklep auto
- Doordat de Twinnyload relatief dicht bij de auto zit, kun je de klep van de auto niet openen (als er GEEN fietsen op de drager staan).
- De Spinder zit iets verder van de auto af. En het openen van de kofferklep is geen probleem (als er GEEN fietsen op de drager staan).
(dit hebben we bij 2 auto's geprobeerd, Opel Vectra vorig model en Mazda 6. Beide stationwagon's)

Gewicht
- De Twinnyload is een heel stuk lichter (3 kg) dan de Spinder Hawk:
Twinnyload Traditional F: 11,8 kg
Spinder Hawk: 14,75 kg
Ter vergelijk: Een Spinder Falcon (aluminium i.p.v. de stalen Hawk) weegt 13,5 kg



Algemeen
- De spinder zit wat stabieler op de trekhaak dan de Twinnyload
- De Spinder geeft over het algemeen een "stevigere indruk" dan de Twinnyload


Afbeelding
Twinnyload Traditional F

Afbeelding
Spinder Hawk


Omhoog
 Profiel  
 
Offline
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo 12 juli 2006, 23:51 
All rounder
All rounder
Avatar gebruiker
Geregistreerd op: wo 21 juni 2006, 19:42
Berichten: 124
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.5
in 1 keer heel makkelijk

twinny is ruk
hawk is super <alleen de frame becesteging verstelbaar> rh2 f en de rc2f
dat komt door deze het meest stabiel is te monteren
daarnaast passen op de hawk ook nog een alle fietsen en zou montage perfect zijn <zeker als je van door rijden houd net als ik>
op een twinny staan fietsen vaak te dansen en op een hawk staan ze lekker stevig!! :-q
zeker bij snelheden rond 140!!! :o


Omhoog
 Profiel   WWW
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 20  Volgende


Wie is er online

Bikers op dit forum: Geen geregistreerde bikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar: