Herentals

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
funkstar
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 321
Lid geworden op: do 29 november 2007, 16:36
Mijn mountainbike: Chineesje
Contacteer:

Nu dezer dagen zal ze er redelijk nat bij liggen.
Rood en groen blijven redelijk berijdbaar, blauw wordt baggeren.
Maar eigenlijk is de route kompleet stuk gereden, ze is niet meer wat ze was een jaar geleden.
Wel nog leuk, maar de boomwortels zijn stilletjes aan de overhand aan het nemen van de de wegjes.
Sjoerie
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: do 3 mei 2007, 10:59
Mijn mountainbike: Giant XTC Alu Frame - Sram X9/X0 - DT Swiss - FSA V-drive - Maxxis Ignitor

http://picasaweb.google.be/sjoeriemoeri ... ingMeeting

Paar fototjes, niet allemaal bloso!
Don't fear Sjoerie is here!
De La Vega
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 8 oktober 2008, 20:49

Best een goed parkoer, enkel bij slechter wéér enkele vette stukken en niet echt klimwerk
Danny xc
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 17 juni 2008, 09:13

De La Vega schreef:Best een goed parkoer, enkel bij slechter wéér enkele vette stukken en niet echt klimwerk
Heb een paar dagen geleden vernomen dat de Bloso route eens serieus onderhanden zal worden genomen door de bevoegde instanties. dit om het "ecologisch" evenwicht van de bosen te herstellen ,waardoor sommige delen niet meer toegankelijk zullen worden en alzo worden vervangen door andere paden.
Kortom: Wachten of ze hun woord gaan houden en wat ze ervan gaan terecht brengen :-q
Schorem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3943
Lid geworden op: ma 12 maart 2007, 13:16
Mijn mountainbike: Pantsman® 29-er
Contacteer:

Is deze route de moeite waard om iets meer dan 1 uur in de auto te zitten?(enkele reis)
Method
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: za 7 februari 2009, 21:13
Mijn mountainbike: Focus Super Bud Team/ Specialized Tarmac SL2 S-Works/ Trek 4500 / Giacomelli crossfiets
Contacteer:

Schorem schreef:Is deze route de moeite waard om iets meer dan 1 uur in de auto te zitten?(enkele reis)
Ik denk het wel :-q
Cartman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: do 29 december 2005, 12:28

Als je de 3 routes combineert, is het een heel mooi rondje. Zeker nu je nog halverwege een veldritrondje van 2,5 km kunt meepakken. Leukste is om de rode lus (bij Herentals) 2x te doen, dan heb je nog wat hoogteverschil. Door de droogte zijn de vele plassen gelukkig ook weg. Een aanrader!
Roben
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 2 september 2007, 21:21

Ik ga een paar keer jaar wel naar Herentals toe om de route te doen. Vind het echt een hele mooie route met veel uitdaging. In het midden van de route zit nog een camping waar je een lekker broodje kan eten om daarna weer vol door te gaan. Het is naar mijn mening véél beter dan de Drunense Duinen waar je in de zomer stof kan happen en in de herfst/winter slijk kan rijden. Kijken jullie wel eens op http://www.mtbroutes.be" target="_blank ? Is een heel overzichtelijke site met alle routes in België.
schnitzer
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 23 maart 2007, 23:10

Ben er vandaag nog geweest,ligt er lekker vettig bij
mfhanske
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 2 oktober 2006, 15:46
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp Carbon & Scott Scale 40
Contacteer:

Vandaag de 3 routes maar weer eens gereden, was wel alweer 1,5 - 2 jaar geleden.
Tjonge wat was het weer heerlijk vettig :-q maar los van dat blijft dit gebied tot de favorieten en dat binnen 30 auto min.
Is de route her en der veranderd? of lijkt dat maar zo.

Grtz Hans
My Bikes:
Specialized
Scott

Drommelsch Drommelsch en nog eens Drommelsch het zijn die clown en die acrobaat.
dustin
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: za 27 december 2003, 12:35

Moest toevallig in de buurt zijn en was prettig verrast !

Ik heb rood, blauw en groen gereden en de lokale rode ronde (5 km).
Wat mij betreft een echte aanrader als je in de buurt woont.
Blauw is erg leuk en uiteraard groen ook.

Vergeet ook niet de 200 m lange 'afdaling' bij het spoor naast de lokale rode route.
Leuk om ongeveer 30 drops (treden) te nemen van 40-70 cm hoogte :-q
Alleen daarom is het al leuk...

Verwacht geen grote hoogteverschillen, maar heeeeel veel singletrails.
Is nu wel wat zanderig maar wel te rijden.
Canyon Spectral 125 CF8 2023
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

In de maand mei staat deze route op mijn lijstje. Wat is de huidige staat van de route? Met andere woorden: is het de moeite waard om vanuit Bergen op Zoom af te reizen om de route te rijden? Nog tips voor vertrekpunt en :bier: locatie na het biken?
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
philleuh
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: vr 14 december 2012, 21:23
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp 2013

Met dit weer goed te berijden daar.
Is zeker de moeite om naar toe te gaan.
Als startplaats zou ik opteren voor Camping Floreal, daar heb je een ruime parkeerplaats.
Gebruikersavatar
Bas Stayokay
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 20:09
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi, Salsa Spearfish, Salsa Mukluk

@philleuh, dank voor de tip qua parking! Er zijn momenteel geen werkzaamheden in het bos aan de gang of andere zaken waar we rekening mee moeten houden?
Riding bikes is just a small piece of the experiences that all comes out of it!
Paul Dun
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2152
Lid geworden op: vr 27 maart 2009, 10:25
Mijn mountainbike: Salsa El Mariachi

En Bas Stayokay@, we moeten uiteraard ook wel een uitspanning vinden voor de nazit zo lijkt me :bier:
You can bomb the world into pieces but you can't bomb it into peace! (Michael Franti)



http://www.featherbikes.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mellowbikers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.stayokay.com/bergenopzoom" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie