Routes nabij Virton

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
greeny
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: TREK 6500 disc
Contacteer:

Heeft iemand ervaring met vaste routes in de buurt van Virton? Ga er binnenkort op vakantie(Rabais) en ben benieuwd of er in de buurt iets fatsoenlijks ligt. Heeft er ook iemand tips over de bandenspanning die daar het beste past? Ik weet dat dit persoonlijk is, maar ik weet helemaal niet wat voor omgeving ik kan verwachten.
hondasnl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 30 maart 2008, 06:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel 100 - XTR
Contacteer:

Heej Greeny,

Deze kan ik vinden:

http://www.mtbroutes.be/route.aspx?id=58

Zie de verslagen.

Wellicht zijn er nog meer.

http://www.mtbroutes.be/kaart.aspx

De omgeving is in iedergeval erg mooi daar.

Veel plezier!
greeny
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: TREK 6500 disc
Contacteer:

Heej M.

Dank je voor de tip. Ben er inmiddels al geweest. Supermooie omgeving en hele leuke/zware routes. Ga er zeker nog een keer terug!

Groetjes,

Greeny :-q
bgk@biker
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: do 19 maart 2009, 23:40
Mijn mountainbike: TREK EX 9
Contacteer:

hey greeny, k er ook keer een week geweest om te biken.
maar na virton toen naar La Roche gegaan en daar vond ik de routes toch echt iets leuker en beter. en toch over het algemeen zwaarder.
|

Ik schakel en kom boven tot de laatste trap en boven,.....
PimR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 12:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL 9.0

Ik weet dat deze topic al wat ouder is maar toch. Ik ben nu 3 keer in Virton geweest en daar liggen een paar mooie lussen die ook nog te combineren zijn. Mocht iemand interesse hebben in de GPS tracks en/of een kopie van de kaart, moet je het maar even melden.
Yes you Can(yon) --- O ja, je hoeft niet hard te rijden om hard te vallen! Draag altijd een helm :-q
Method
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: za 7 februari 2009, 21:13
Mijn mountainbike: Focus Super Bud Team/ Specialized Tarmac SL2 S-Works/ Trek 4500 / Giacomelli crossfiets
Contacteer:

PimR schreef:Ik weet dat deze topic al wat ouder is maar toch. Ik ben nu 3 keer in Virton geweest en daar liggen een paar mooie lussen die ook nog te combineren zijn. Mocht iemand interesse hebben in de GPS tracks en/of een kopie van de kaart, moet je het maar even melden.
Heb wel interesse in de GPS tracks :wink:
Mijn e-mail staat in mijn profiel.

Bedankt :-q
bassline
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: wo 27 juli 2005, 16:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX7...... No-name
Contacteer:

ga er begin september ook op vakantie(ook rabais)

kopie van de kaart is welkom :-q
PumPerMTB
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 26 oktober 2009, 10:05

Method schreef:
PimR schreef:Ik weet dat deze topic al wat ouder is maar toch. Ik ben nu 3 keer in Virton geweest en daar liggen een paar mooie lussen die ook nog te combineren zijn. Mocht iemand interesse hebben in de GPS tracks en/of een kopie van de kaart, moet je het maar even melden.
Heb wel interesse in de GPS tracks :wink:
Mijn e-mail staat in mijn profiel.

Bedankt :-q
Ben ook geïntereseerd in die track en kaart, zou je die ook willen doormailen naar mijn mail.
deze mail kan je ook vinden in mijn profiel :-q
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ff een oud topic omhoog halen, omdat ik geen nieuw aan wilde maken.

Volgende week gaan we een weekje naar een park bij Virton. Nu schijnen er daar best wat vaste routes te liggen. En omdat we maar een weekje gaan en ik niet elke dag kan fietsen hoop ik dat jullie mij van aanraders kunnen voorzien.
Kan iemand mij bepaalde routes aanbevelen? Of heeft iemand een mooie route op gpx die je kan aanraden.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
PimR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 12:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL 9.0

DeefDeef, het hangt er een beetje vanaf hoeveel km je per rit wil maken. Routes 7 en 8 (37,5 km) zijn mooi achter elkaar te rijden en dat kan met route 1 en 2 (30 km) ook. Als je dan nog meer dagen wil/kan rijden heb ik nog wel een paar tracks van oude tourtochten daar (35-45 km). Ook zeker de moeite waard om te rijden alleen zijn deze routes niet uitgezet.
Yes you Can(yon) --- O ja, je hoeft niet hard te rijden om hard te vallen! Draag altijd een helm :-q
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Thnx PimR.
Zijn de routes goed aangegeven of is het aan te bevelen een gpx van de routes te zoeken?
Zag op gpsies inderdaad ook die combinaties voorbij komen. Ook 2 en 3 worden vaak gecombineerd zag ik.

Ik denk dat ik met die 2 combi's van jou wel genoeg heb. We gaan maar een weekje en ik moet eigenlijk rustig aan doen van de huisarts vanwege mijn knieën. Maar ik wil gewoon minimaal 1x in de omgeving gefietst hebben.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
PimR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 12:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL 9.0

De routes zijn goed aangegeven, voor zover ik weet hing de laatste keer alles er nog (01/16). Combi van 2 en 3 is ook mooi. Als je maar één keertje gaat fietsen is 7 en 8 minder handig omdat die niet vanuit het park starten.
Je ziet maar, in ieder geval veel plezier.
Yes you Can(yon) --- O ja, je hoeft niet hard te rijden om hard te vallen! Draag altijd een helm :-q
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Thnx voor de tips Pim.
Zijn de routes erg technisch of moeilijk?
En zit er veel asfalt in? Vorig jaar in Durbuy bevatten de routes namelijk veel harde weg.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
PimR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 12:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL 9.0

De routes zijn niet erg technisch of zwaar al zitten er soms stevige klimmen in. Veel bospaden al dan niet half verhard en je komt zeker wat asfalt tegen. Ik denk dat route 2 en 3 de minste stukken hebben. Als je een kaart hebt kan je de routes redelijk goed combineren en de "saaie" stukken goed afsnijden. Verwacht geen Houffalize of Bouillon maar is het een leuk en rustig gebied om lekker te toeren. Als je het gebied wat beter kent zijn de routes wel spannender te maken :)

Ik hoor graag hoe je het beleefd hebt.
Yes you Can(yon) --- O ja, je hoeft niet hard te rijden om hard te vallen! Draag altijd een helm :-q
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Weer terug uit Virton. Vanaf het park (Valle de Rabais) waar we zaten kon ik eenvoudig de blauwe mtb-route (Virton-route 2) op. Deze begint meteen met een forse beklimming die best zwaar kan zijn met nog "koude" spieren.
Ik heb combinaties gefietst van route 1-2 en 2-3. Beide hele mooie routes met de nodige uitdagende beklimmingen en afdalingen, mooie uitzichten, rustige paden door de natuur en soms doorkruis je een dorpje.

Ik ben geen held in afdalingen met losse keien en uitgespoelde watergeulen. Heb daardoor enkele afdalingen heel rustig genomen en 1 afdaling bevatte zoveel grove keien en watergeulen dat ik die gelopen heb.
In de blauwe route (route 2) zat 1 forse steile beklimming dat ik halverwege ff moest stoppen, omdat ik buiten adem was. En ook route 3 had een straffe, (te) steile, hele lange, beklimming met veel keien en vochtige stukken. Hier heb ik delen ff gelopen en delen gefietst.

Van de beide combi's vond ik de combinatie 2-3 denk ik het mooiste qua natuur-beleving. OP een gegeven moment duik je een natuurreservaat in en volg je een hele tijd een mooi meanderend riviertje. Wat mij het echte mtb-gevoel was een pad dat rustig aan afdaalde, in 1 spoor stroomde water en 1 spoor was meestal droog. Zo nu en dan ontkwam je er niet aan om een heel stuk door het water te moeten fietsen en onderaan de afdaling moest je door een breed ondiep stroompje of je kon over een klein bruggetje.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Plaats reactie