Een nieuwe Giant

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Vandaag tweedehands gekocht en een tochtje op gereden. Dat beviel prima

Giant Trance2
Meer Foto's
Afbeelding
Config:
Wielen:Mavic 317 Disc
Naven DTSwiss Cerit
Remmen:Hayes nine
Derailleurs:Shimano XT
Shifters:Shimano LX
Crank: RaceFace evolve XC
Zadelpen: RaceFace evolve XC
Zadel: WTB
Stuur:RaceFace evolve XC low rise
Vork:RebaSL
demper:Fox

Meer Foto's
#OpaRijdtEenIZZO
Giantterragobiker
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 16 januari 2006, 18:07
Mijn mountainbike: Giant terrago / K2 proflex 4500
Contacteer:

Mooi zwart is niet lelijk, erg stoer ding veel plezier ermee.
Met een rotgang naar beneden.... en nog sneller omhoog.
Gebruikersavatar
volvosurfer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 10:57
Mijn mountainbike: staat in de garage
Contacteer:

Maar goed dat het voorlopig nog te koud is om op het water te gaan. Mooie bike, veel plezier ermee.
Assumption is the mother of all fuckups.
bikerbob
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 6 november 2008, 13:31
Mijn mountainbike: heeft grote wielen!!

Mooi fietsje, like the black :tong
Robin v Berkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2874
Lid geworden op: ma 4 oktober 2004, 00:00
Mijn mountainbike: cannondale Scalpel team 09
Contacteer:

mooi Trance :-q
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

Cool nog een Trance erbij :D Heerlijk ding he!?
RocK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: za 10 juli 2004, 20:25
Mijn mountainbike: Giant Composite xtc 2005
Contacteer:

Mooie Giant, en de kleur is ook gaaf :-q
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

Mooi ding en ziet er lekker stoer (zwart) uit:P
Gène
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: wo 15 november 2006, 15:38
Mijn mountainbike: 29" en beeldschoon

Verstelbare stuurpen? Oogt fragiel, zou ik niet blind op vertrouwen. Voor de rest een prima bike.
Alpentour 2010, 2012
Sella Ronda Hero 2012, 2013
Sudety MTB Challenge 2012
Transalp 2010, 2011
Trans Germany 2011
Grand Raid Cristalp 2012
joeri
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 19:50
Mijn mountainbike: Specialized fsr turbo comp

erg mooie bike uit welk jaar is hij?

zelf rijd ik op de zelfde maar dan in het blauw en die is volgens mij uit 2006(weet dat dus niet zeker).

joeri
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Iederen bedankt voor alle reacties, het is leuk om te lezen.
De kleur was doorslaggevend ,ik surf niet voor niets met zwarte zeilen.
Ik heb er gisteren de Napoleon toertocht in Den Helder mee gereden en dat beviel prima!. Rijdt als een mercedes terwijl mijn hardtail aanvoelt als een strakgeveerde Honda Civic ;-)
Wel beide NN 2.1 vervangen door een RoRo2.25 voor en een RaRa2.25 achter. De NN's voldeden niet aan mijn verwachtingen (maar dat ligt mss aan de breedte)

Verder even voorstellen?
Ik ben Chris, 44 jaar en MTB sinds het pinksterweekend van dit jaar.
Samen met mijn zoon (12) ging ik mee met het MTB weekend van HRTC-DOK. Op een geleende fiets kreeg ik snel de smaak van het MTB'en te pakken. Wat ik eerst als een sport voor "oude mannen op een fietsie door het bos" bestempelde bleek een zeer uitdagende sport.
In Juni een nieuwe fiets gekocht bij fietssportief (instapmodel mtb) en daarmee begonnen mijn fietsskills en conditie te verbeteren.
Tijdens de vakantie in Groningen iedere dag gefietst en daarna 2 tot 3 keer in de week een uurtje fietsen.
In September voor het eerst een rondje over Schoorl daar stierf ik zeven doden maar bleef het mtb en fantastisch vinden. (Momenteel is 48:10 mijn ronderecord)
Eind September per ongeluk meegedaan met de RabotopNH in Quelderduin, per ongeluk omdat een sponsor van het evenement een goede kennis van me is en hij (antoin) me mee vroeg te doen. Wel kon hij alleen 's ochtends dus moesten we met de Topklasse meestarten. Zoals je zult begrijpen eidigde ik niet erg hoog (57 ste) maar zette Antoin wel op een rondje. (persoonlijk triomfje :) )

In de Herfst rijd ik wekelijks een toertocht door ons mooie NoordHolland en verbaas me nog steed over het aantal deelnemers en de plekken waar je allemaal komt als je aan deze tochten meedoet.

Verder (speed) windsurf ik regelmatig (2000km ,dit jaar) en heb een website over windsurfen. Er zijn enkele overeenkomsten tussen deze 2 sporten, vooral het 'bochten lezen' en snelle, bumpy afdalingen
doen mij denken aan windsurfen. Sinds ik MTB zijn mijn gijpen met sprongen vooruit gegeaan.

Waarom een nieuwe fiets?
In eerste instantie wilde ik mijn hardtail upgraden maar kwam al snel tot de conclusie dat ik het geld beter in een goede fiets kon investeren, dat is dus deze trance geworden.



Al met al een nieuwe verslaving..........

volvosurfer schreef:Maar goed dat het voorlopig nog te koud is om op het water te gaan. Mooie bike, veel plezier ermee.
He Volvo, normaal surf ik de hele winter maar sinds ik MTB is die behoefte een stuk minder.
Ik moet nu steed kiezen tussen 2 leuke dingen ;-)
Gène schreef:Verstelbare stuurpen? Oogt fragiel, zou ik niet blind op vertrouwen. Voor de rest een prima bike.
De stuurpen (BBB)zat erop, ik heb geen ervaringen met verstelbare pennen. Kwestie van goed aangedraaid houden?

joeri schreef:erg mooie bike uit welk jaar is hij?

zelf rijd ik op de zelfde maar dan in het blauw en die is volgens mij uit 2006(weet dat dus niet zeker).

joeri
Ja volgens mij 2006 ,alleen kan ik niet exact dezelfde plaatjes op het internet vinden
#OpaRijdtEenIZZO
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Mooie fiets, al zouden bar-end en bel (?) inmiddels plaats hebben kunnen maken. Blijf een behoorlijk zwak houden voor de Maestro frames, i.h.b. Glory DH en dit Trance-frame als short-travel gooi en smijt fiets (de nieuwe Trance(X)-frames kunnen me eigenlijk niet bekoren).

Van jaargangen heeft Giant een zooitje gemaakt op een gegeven moment. Door modellen niet of wel te leveren, of het nieuwe model maar inbepaalde markten te leveren.

In Duitsland was het tenminste het 2006 model.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
stevo87
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3249
Lid geworden op: ma 19 februari 2007, 17:19
Contacteer:

De Giant Benelux collectie loopt altijd achter op de Britse en Duitse markt. Jou model is een 2005/6 model, de allereerste van de Giant Trance lijn. De 2005 versies waren toen nog alleen in de US of A leverbaar. De 2006 modellen hadden alleen een andere kleur toen ze naar Nederland kwamen en liep de bovenbuis door in een knik tot de zadelpenbuis, bij de 2005 modellen was de bovenbuis een rechte buis en was het knikje erop gelast.

Toen de 2007 Giant Trance's uitkwamen zaten wij nog vast aan het 2005/6 model Trance. Totdat ze er in de Benelux uit gingen vanwegen een te laag animo voor dit soort type fiets. Zwaar frame, hoge prijs / onderdelen kwaliteit verhouding, niet echt een echte snelle xc fiets. Tja... 1200 euro voor een fiets (Giant Trance 4) van 15kg met v-brakes en wat deore spullen is veel geld.

Maar het heerlijk comfortabel en stijf / robuust frame maakt veel goed :D

hier nog een lijst van de Giant Trance lijn van onze modellen.
glasius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: di 2 september 2008, 09:05
Mijn mountainbike: Niner Jet9 Lefty

De Trance modellen van toen (2005 en 2006) zijn nu de Anthem modellen van 2009. Kijk en vergelijk maar eens op de homepage van Giant. De veerweg is hetzelfde en de geometrie ontloopt ook niet veel van elkaar.

Ik weet zeker dat _Chris veel plezier gaat beleven met deze Trance. Ik ben namelijk een bezitter van een Trance 4 en ik mag niet klagen over deze fiets. In het blauw (trance 4) is hij niet zo geweldig mooi, maar hij rijd wel erreg lekker. Ik had hem ook liever in het zwart, maar dat werd me toch iets te duur. Mijn trance kon ik al overjarig model kopen (eind 2006) voor 800 euro (aanschafprijs was 1200 euro).

He _Chris, misschien een keertje afspreken op Schoorl?

Ik rij trouwens ook de EPE komende 10 januari. Rij jij die ook?
----------------------------------------------------
Aan de fiets kàn het niet meer liggen.
joeri
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 463
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 19:50
Mijn mountainbike: Specialized fsr turbo comp

heb je het dan over deze blauw??

dit is mijn trance.

Afbeelding

jaar weet ik eigenlijk niet. zal dus 2005/6 zijn.type is mij niet geheel duidelijk(trance 1 ,2 ,3 ,4 ) heb hem als frame gekocht en mijn Klein over gebouwd.


joeri
Plaats reactie