Welke maat?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
bikerbob
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 6 november 2008, 13:31
Mijn mountainbike: heeft grote wielen!!

Heb vanmiddag gereden op een Spec Rockhoppertje, zowel in maat 19 als 21 inch.

Reed allebei lekker, maar bij de een gewoon een iets langere zadelpen. Hoe moet ik nou weten welke maat het beste is? Is dat afhankelijk voor welke doel de fiets geschikt is (bos of weg)?
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je kunt natuurlijk gewoon kijken wat jij het lekkerste vond fietsen, nietwaar? Misschien kun je even vertellen hoe lang je zelf bent? Als jij 1m70 bent zijn beide misschien wel ietsjes te groot, als je 2m bent is de 19" wellicht weer wat te klein.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Max1000
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 5 december 2008, 17:59

Kijk eens op http://www.bikefitting.com/Dutch/Frame.aspx" target="_blank
bikerbob
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 6 november 2008, 13:31
Mijn mountainbike: heeft grote wielen!!

Kapitein Iglo schreef:Je kunt natuurlijk gewoon kijken wat jij het lekkerste vond fietsen, nietwaar? Misschien kun je even vertellen hoe lang je zelf bent? Als jij 1m70 bent zijn beide misschien wel ietsjes te groot, als je 2m bent is de 19" wellicht weer wat te klein.
het fietste allebei lekker, merkte wel dat de 19 inch iets wendbaarder is. Lengte is 188m en heb me al eens laten opmeten, kwam voor een racefiets 62 cm framemaat uit.
Geloof dat je daar dan 8 cm moet afhalen voor een framemaat van een mtb :~

dus dan komt het op 54 cm (21 inch bij Specialized), maar de 19 inch is 48 cm, dus... wat is dan verstandig, groter of kleiner?
BramJ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 620
Lid geworden op: ma 24 november 2008, 17:10
Mijn mountainbike: Weert

als je veel op smalle singletrack'jes wil gaan fietsen is het misschien wel fijn wat meer wendbaarheid te hebben
Plaats reactie