Voerstreek bewijzering

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Cayman
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 15 oktober 2008, 11:05

Goedemorgen,

Wij zijn van plan om volgende weekend de Voerstreek route te gaan rijden. Wie heeft deze route de laatste weken gereden en hoe is de bewegwijzering?

Groet,
Cayman
I am I
CannondaleHardtail
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 21:33

Ik heb de laatste weken stukken van de route gereden tijdens de MH2D en de Bart Brentjens Challenge, maar veelal in tegengestelde richting. Op de bewegwijzering heb ik toen niet gelet.

De laatste keer dat ik de gehele route heb gereden, op 3-5-2008, viel mij alleen op dat er nieuwe bordjes bij waren gekomen van het nieuwe Mountainbikenetwerk Euregio (http://www.limburg.be/?ch=int&id=16631" target="_blank). Deze bordjes wezen toen op een aantal plaatsen de verkeerde kant op. Gelukkig hingen de oude bordjes er ook nog. Voor de rest was de bewegwijzering altijd prima.
Groeselt
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 20 oktober 2008, 10:40
Mijn mountainbike: Cube HPC Elite "Teamline"

Ben deze week veel in de voerstreek geweest, ik vind de bewegwijzerijng niet altijd even duidelijk. Nu woon ik in de beurt en ken me goed uit in deze streek zo dat dit geen probleem voor mij is.

Jammer dat niet alle routes goed onderhouden worden
wielerkoempel
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 26 oktober 2008, 18:05

Ik heb afgelopen week de route gereden... in elk geval getracht de route te rijden. Bordjes zijn moelijk te vinden en er zijn er veel in verschillende soorten en maten....geen aanrader!
Gillish
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 288
Lid geworden op: vr 20 augustus 2004, 21:46
Mijn mountainbike: Eindhoven

Met de nieuwe bordjes is ook de route veranderd. Er zijn nu twee delen, zegmaar oost en west, van de voerstreekroute, en een hoop gave klimmen/afdalingen zijn eruit. (nu gewoon shortcuts over asfalt... :-{ ) Vooral het stuk bij Teuven, het mooiste van de oorspronkelijke route, komt er karig vanaf.
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Als je de voerstreekroute dus echt op zijn mooist wil rijden kun je het beste een local proberen zover te krijgen dat hij als gids fungeert. Ikzelf heb de route me gewoon aangeleerd door hem eens goed te bekijken op google earth en daarna gewoon te gaan rijden. Eerste keer had ik een stukje verkeerd gereden maar de tweede keer ging al prima. Maar wil je dat doen moet je denk ik wel al beetje bekend zijn met de plaatsen in de voerstreek en iets kunnen onthouden.
Zumpelvelder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1927
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Stumpjumper 29"
Contacteer:

Naar mijn weten mag je in de bossen rondom Teuven niet meer met de mountainbike komen, dit is ook de reden dat de route is veranderd. Tijdens de MH2D en BBC werd er rondom Teuven ook veel over de asfalt gereden, dit had
ook dezelfde reden helaas. :(

Hoe het met de bewegwijzering zit durf ik niet te zeggen, daarvoor al te lang de route niet meer gereden.. Laatste keer was ergens in 2007 meen ik, en toen was het allemaal niet best met de bordjes.
Deltaflex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 6 februari 2008, 21:14
Mijn mountainbike: Niner Air RDO Kermit Green
Contacteer:

De laatste keer dat ik de voerstreek route heb gereden is afgelopen oktober. Bordjes waren best wel in orde :-q Heb toch wel met GPS gereden, maar aantal bordjes viel mij niet tegen.

Ik zou iemand met een GPS raadplegen welke als gids kan fungeren. Dan komt het altijd goed.
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Er zijn idd nieuwe bordjes geplaatst. Maar deze geven de nieuwe route aan (die stuk minder uitdagend is). Dus als je een gps track download zou ik proberen om de track van de oudere route te zoeken.

Ik wist niet dat je in de bossen rondom Teuven niet meer mocht komen... Maar volgens mij wordt daar ook niet echt op gecontroleerd als dat zo zou zijn. Dus als je alleen of klein groepje bent kun je dat stuk van het bos wel nog mooi meepakken. Bij een evenement zoals de bbc of mh2d gaat at helaas niet meer.
MICHEL UIT BERG
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 542
Lid geworden op: do 2 augustus 2007, 08:56
Mijn mountainbike: lapierre Zesty AM 827 Ei-shock

vandaar dat ik er vandaag totaal niet wijs uit kwam
nieuwe gele en zwarte bordjes en oude zwarte
probeer daar maar eens iets van te maken als ze een andere kant op wijzen opeens
WE ARE BASTA!!!!!
Gwendall
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: do 5 februari 2009, 16:15

er zijn nieuwe vaste routes sinds enkele maanden, maar de oude bordjes hangen er nog, echter te weinig om nog op te vertrouwen
de nieuwe routes zijn minder avontuurlijk en duidelijk bedoeld om de bikers te weren uit de bossen..
de bossen rond Teuven zijn nog toegankelijk, aan de nederlandse kant wel opletten in 't Bovenste Bos: er is een ijverige boswachter daar die graag boetes schrijft!!
ik woon in Voeren en heb een heleboel gps tracks uitgewerkt, ook heuvelland en herve (te bekomen via pb)
lordbachus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 21:09
Mijn mountainbike: Cube Stereo R1 Carb & Bulls Copperhead III Disk
Contacteer:

Gwendall schreef:er zijn nieuwe vaste routes sinds enkele maanden, maar de oude bordjes hangen er nog, echter te weinig om nog op te vertrouwen
de nieuwe routes zijn minder avontuurlijk en duidelijk bedoeld om de bikers te weren uit de bossen..
de bossen rond Teuven zijn nog toegankelijk, aan de nederlandse kant wel opletten in 't Bovenste Bos: er is een ijverige boswachter daar die graag boetes schrijft!!
ik woon in Voeren en heb een heleboel gps tracks uitgewerkt, ook heuvelland en herve (te bekomen via pb)
Ik ben vandaag rond gereden op de nieuwe routes, over het algmeeen redelijk goed bewegwijzerd, gelukkig kwam ik ook nog een paar keer per ongeluk op de oude route terecht........ En net die stukken waren erg mooi... Maar over het algemeen was de nieuwe bepijling erg goed. Toch waren de stukken "oude" route die ik vond en die mij uitnodigden het geëfende nieuwe pad te verlaten veel heftiger dan de nieuwe route.

Ik vond het gebied erg leuk, Ik begon bij Libeek en op het stuk tussen Libeek en Mheer leek het omhooglopende pad wel een snelstromende rivier, de laatste hoosbui was net voorbij en het water wilde dus naar beneneden, sooms wel 20 cm diep en tot de assen in het water. Al met al was dit een geweldige ervaring. Fietsen tegen de stroom op, een van mijn mooiste MTB ervaringen ooit.

Aangezien ik een GPS hoog op mijn verlanglijstje heb staan, zou ik een PB met wat GPS tracks van het gebied niet echt vervelend vnden. Ik zou zeggen, stuur alvast maar op.


Nog even terug over de bepijling, de diverse wandel en fietsroutes beconcureren elkaar voor elk paaltje en lantaarnpaal, in Mheer bijvoorbeeld was er over het MTB pijltje gewoon een bordje gehangen van de Nederlandse knooppunt routes. Daarnaast waren er ook diverse pijltjes gewoon kapot geslagen, stommme vandalen.
-
Fietsen daar waar je niet of nooit geweest bent.
Daar gaat het toch eigenlijk om.....www.DanDBikers.nl
-
RogerMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 160
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 13:02
Mijn mountainbike: Turner Sultan dw-link 2011, Cannondale F1000 2004

Gwendall schreef:er zijn nieuwe vaste routes sinds enkele maanden, maar de oude bordjes hangen er nog, echter te weinig om nog op te vertrouwen
de nieuwe routes zijn minder avontuurlijk en duidelijk bedoeld om de bikers te weren uit de bossen..
de bossen rond Teuven zijn nog toegankelijk, aan de nederlandse kant wel opletten in 't Bovenste Bos: er is een ijverige boswachter daar die graag boetes schrijft!!
ik woon in Voeren en heb een heleboel gps tracks uitgewerkt, ook heuvelland en herve (te bekomen via pb)
Ik heb vandaag de oude route in zijn geheel gereden. De nieuwe route is verdeeld in een blauwe en een zwarte lus (zie http://www.bloso.be/public/Bloso/Docs/M ... nRoute.pdf).

De blauwe lus is nagenoeg onveranderd. Alleen de lus bij Altenbroek (afdaling + klim) is eruitgehaad en vervangen door een stuk vlak asfalt rechtdoor. Dit was wel een van de leukere stukken van de blauwe route.

De nieuwe zwarte lus is er minder goed vanaf gekomen. Het mooie stuk door het bos achter Teuven (2 klimmen, 1 asfaltafdaling en 1 lange afdaling) is er helemaal uitgehaald en vervangen door kilometers asfalt :( :( :( . De eerste klim door het bos in Teuven is nu een verbindingsroute naar de Vijlenroute, bovenaan gaat het dus naar links i.p.v. naar rechts zoals vroeger.

Op stukken van de oude route hangen wel nog pijltjes, maar echt betrouwbaar is het niet meer. Op een aantal stukken van de oude route zijn ook slagbomen geplaatst en borden waarop staat verboden voor auto's (knappe jongen die daar met een auto rijdt :~), motors, brommers en loslopende honden. Een fietsverbod ben ik echter niet tegengekomen.
Deltaflex
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1054
Lid geworden op: wo 6 februari 2008, 21:14
Mijn mountainbike: Niner Air RDO Kermit Green
Contacteer:

Ik snap het ook niet. Met de regio voerstreek gaat het behoorlijk slecht. Veel huizen leeg en te koop, hoge werkloosheid, etc.

Een kans is om de mtb'ers goed te gaan vermaken met aantrekkelijke routes, pensions etc. Maar nee, ze boycotten de mtb'ers...Slim hoor..
lordbachus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 21:09
Mijn mountainbike: Cube Stereo R1 Carb & Bulls Copperhead III Disk
Contacteer:

Deltaflex schreef:Ik snap het ook niet. Met de regio voerstreek gaat het behoorlijk slecht. Veel huizen leeg en te koop, hoge werkloosheid, etc.

Een kans is om de mtb'ers goed te gaan vermaken met aantrekkelijke routes, pensions etc. Maar nee, ze boycotten de mtb'ers...Slim hoor..
Ze verdienen in de voerstreek momenteel erg veel aan de wandelaars, en wandelaars en bikers gaan niet echt goed samen, dus hebben de wandelverenigingen het pleit gewonnen.

Elke zaterdag en zondag zitten de lokale restaurants en terrasjes vol met (Hoofdzakelijk) Nederlandse wandelaars.
-
Fietsen daar waar je niet of nooit geweest bent.
Daar gaat het toch eigenlijk om.....www.DanDBikers.nl
-
Plaats reactie