Doe eens wat voor het bos...(en voor de boswachter)

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Het Heuvelrugberaad organiseert in samenwerking met Staatsbosbeheer op zaterdag 17 januari 2009 de eerste boswerkdag voor mountainbikers. We gaan met 100 man aan de slag om de boswachter te helpen met onderhoud aan de mountainbikeroute waar we zo graag op rijden.

Het aanleggen, beheren en onderhouden van de mountainbikeroutes kost handenvol geld en tijd, iets waar wij als bikers meestal niks van merken. Omdat de wereld om ons heen verandert, is het belangrijk dat wij ons gezicht laten zien en dat wij laten zien dat wij er iets voor over hebben om te kunnen blijven genieten van de natuur en de mooie omgeving van het Nationaal Park de Utrechtse Heuvelrug!
Het Heuvelrugberaad is daarom in overleg met het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug en de Provincie Utrecht over de uitbreiding van het aantal routes, het onderhoud en het beheer daarvan.

Het zelf meewerken aan het onderhouden van onze routes is onderdeel van onze voorstellen. Staatsbosbeheer – de terreineigenaar waar de meeste routes over het terrein lopen – heeft ons uitgenodigd dat maar eens te laten zien. Dat laten we ons toch geen twee keer zeggen?

Als jij wel eens op de vaste routes rond Amerongen fietst, wil je er vast wel bij zijn. We willen het goed aanpakken en gaan ons van onze beste kant laten zien. Staatsbosbeheer heeft alvast ruim gereedschap in huis gehaald, zodat we na een dag hard werken ook echt resultaat van onze inspanning kunnen laten zien aan al die mensen die zo sceptisch naar ons kijken! We gaan aan de slag met de route, de paaltjes, de slechte stukken, gaten en kuilen...

Meld je aan via het opgaveformulier (http://www.dirty-pages.net/boswerkdag/opgave.php) en geef je vandaag nog op. We houden je via het forum van Dirty Pages verder op de hoogte van het verdere verloop. We rekenen op je hulp en zien je graag op zaterdag 17 januari a.s.

Heuvelrugberaad
Bert Lam
Voorzitter

(Heuvelrugberaad is een commissie binnen de NTFU van wielerclubs op de Utrechtse Heuvelrug. Wij werken aan sociaal en ecologisch verantwoord mountainbiken op de hele Heuvelrug. Het Heuvelrugberaad wordt gevormd door DTC, AXA Valleirenners, TTV, Scherpewoud, RTC Duurstede, TT Leusden, MBC Midden, Stichting MTB Promotie en ongebonden bikers.)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
ott
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma 22 augustus 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Ss= kona humu""" 26+ kluncker orgineel, gravelrace= kona jake fluor
Contacteer:

Vindt het een goed initiatief, zeker om een keer de andere kant te zien. :-q
Als dit op de posbank of montferland wordt gedaan dan ben ik zeker van de partij
A.K.A. Kale gek met gat in het oor
http://www.singlespeed.nl/forum/" target="_blank
http://www.bikepacking.net" target="_blank
Trapperd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 636
Lid geworden op: vr 3 juni 2005, 01:16
Mijn mountainbike: Fuel EX 9.9 / Ventana El Comandante 29er
Contacteer:

Goed plan idd, maar eens kijken of ik dan iets te doen heb.
Mag de route dan ook naar eigen inzicht aangepast worden? :winkie:
Zou graag wat meer singletracks zien in Amerongen. Zie iig dat 17 jan op een zaterdag valt.

Wordt er vantevoren een plan gemaakt wat ze allemaal aan willen passen en onderhouden?
Ik rij door zon en door regen
Je komt me oOOoooOOooveral tegen
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ja, er wordt van tevoren een plan gemaakt en ja je mag ideeën inleveren. Liefst zoveel mogelijk, zodat we de komende jaren ook nog wat te doen hebben. Een goed idee is wel redelijk gedetailleerd uitgewerkt en voorzien van een rijtje met vrijwilligers die er voor gaan.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

Offtopic posts opgeruimd.
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
HM'78
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1518
Lid geworden op: do 28 augustus 2008, 17:36
Mijn mountainbike: on one inbred 29er,trek roscoe7
Contacteer:

goed initiatief , kom zeker niet want kom uit rotterdam maar ben benieuwd naar de opkomst..
Moet maar eens wat meer gaan fietsen..
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

The Flying V schreef:Offtopic posts opgeruimd.
Waar zijn me batsen gebleven? : Suprised :

Ook een 010-er is welkom.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
RoLimit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 20:58
Mijn mountainbike: Cube LTD5
Contacteer:

Bert.....kun je "ons" al iets melden over het aantal vrijwilligers....
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We staan sinds gisteren op 20 man.

We hebben al twee 'voormannen' voor elk een werkploeg.
- De ene heeft 20 jaar ervaring in tuin- en bosonderhoud/-beheer en
- De andere is een duo-m/v dat werkzaam is in natuurbeheer/boomchirurgie.

De aangedragen plannen zijn
1- het slechte, kapot gereden stuk afdaling tussen de parkeerplaats op de Amerongseberg en de splitsing van de Amerongse route en de Leersumse route eens goed aan te pakken en
2- om met behulp van grondverzetmachines de meest extreme natte plekken te verduurzamen (zoekwoord Wadi op Wikipedia)
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
RoLimit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 20:58
Mijn mountainbike: Cube LTD5
Contacteer:

Zo.....ondanks dat ik niet zo actief fiets op de Amerongen route...maar er toch wel eens te vinden ben...besloten om ook de handen uit de mouwen te steken.
Naar mijn mening verdient deze route even wat zorg en aandacht....en vele handen maken licht werk........

Schrijf je ook in! We maken er een gezellige dag van..........
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Iedereen die er meer dan 2 keer per jaar fietst moet komen helpen. Wat is nou 8 uurtjes werken op een heel jaar. Bovendien op 17 januari zou je anders echt niks nuttigs gedaan hebben.

Ik snap best dat je nu achter je pc een smoes zit te verzinnen maar die is toch te slecht om te vermelden dus zorg dat we echt met honderd man en vrouw zijn en meld je aan!
six13 Freak
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: vr 8 september 2006, 09:13
Mijn mountainbike: Scalpel

Goed plan en ik hoop voor jullie op een massale deelname. Kunnen we laten zien dat het geen eenrichtingsverkeer is maar dat we er ook iets voor terug willen doen!
Dirrty
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: zo 2 december 2007, 18:04
Mijn mountainbike: Stevens S8
Contacteer:

bert l. schreef: De aangedragen plannen zijn
1- het slechte, kapot gereden stuk afdaling tussen de parkeerplaats op de Amerongseberg en de splitsing van de Amerongse route en de Leersumse route eens goed aan te pakken en
Juist die geul, maakt Amerongen o.a. zo leuk! Als die bereidbaar gemaakt word, is de lol er ook wel een beetje af....
Dwaas
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 29 december 2007, 16:10

six13 Freak schreef:Goed plan en ik hoop voor jullie op een massale deelname. Kunnen we laten zien dat het geen eenrichtingsverkeer is maar dat we er ook iets voor terug willen doen!
Haha

Zou het toch fijner vinden als je daar wat sneller naar beneden kan. Dus een paar snelle kombochtjes zouden leuk zijn.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Als er voldoende mensen opkomen draven en komen helpen, nemen we dat hele stuk onder handen. We kunnen zorgen dat we het duurzamer maken én tegelijkertijd de lol van de afdaling (sturen plus snelheid) erin houden.

In je eentje of met een paar man met harkjes en schepjes uit de zandbak lukt dat niet, maar met veel deelnemers en vrijwilligers we....dus... lees mijn sig en ga de uitdaging aan.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Plaats reactie