Houffalize.

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
spec rider
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: do 11 oktober 2007, 15:22

Wij willen volgend weekend misschien maar is naar Houffalize gaan.
Beetje rare vraag misschien, maar zijn er grote parkeetplaatsen bij de startplaatsen aangezien we niet een heel klein busje hebben :tong .
Heb al wel gelezen dat route 3 en 6 het mooist zijn als je een beetje van technische routes met afdalingen houdt.
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

spec rider schreef:Wij willen volgend weekend misschien maar is naar Houffalize gaan.
Beetje rare vraag misschien, maar zijn er grote parkeetplaatsen bij de startplaatsen aangezien we niet een heel klein busje hebben :tong .
Heb al wel gelezen dat route 3 en 6 het mooist zijn als je een beetje van technische routes met afdalingen houdt.
Parking genoeg! ga staan op de parking van Houtopia (net voobij het grote plein, richting La Roche, op jouw rechterzijde).

Persoonlijk vind ik de 4 iets mooier dan de 3, er zit meer offroad in; terwijl de 3 wat meer asfalt-verbindingen moet maken tussen de technischere stukken.
Op eind van de 6 kan je ook nog het fourcross-parcours op; wel effe opletten beneden of je vliegt de straat op.
Have fun!!!!
BTTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: zo 17 juni 2007, 22:21
Mijn mountainbike: Santos SCC03 Special 07 (XT)

pr0zaq schreef:
mtbdriver schreef:Zo te zien heb je route 3 gereden bij dat houten "bruggetje".
Deze keer niet, maar sommige routes 'delen' het laatste stuk. Meen dat dit route 4 was, die van "40"KM. (volgens de kaart, volgens de gps zo'n 35)
Dat klopt helemaal. Vandaag ook de "4 "gereden. Maar die is echter geen 40 km "slechts" 36....
nxat
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 8 juli 2008, 19:33
Mijn mountainbike: houdt van limburg
Contacteer:

jullie spreken allemaal over route nummers kan ik die ergens terug vinden? ben tevens opzoek naar een goeie acco voor 3-4 personen??
Het leven is geen pony kamp!
jervanheg
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 19 augustus 2007, 19:54

nxat schreef:jullie spreken allemaal over route nummers kan ik die ergens terug vinden? ben tevens opzoek naar een goeie acco voor 3-4 personen??
http://users.telenet.be/chalethouffaliz ... routes.jpg
Deze kaart wordt u aangeboden door (zie footer)... enfin, je snapt het wel.

Accomodaties genoeg, hangt er van af wat je wil (en wat je wil betalen).

http://www.houffalize.be/nl/tourisme/he ... /locations
nxat
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 8 juli 2008, 19:33
Mijn mountainbike: houdt van limburg
Contacteer:

zo heb het eens bekeken en zal woensdag met nog 2 forumleden 130 km afdalen richting het mooie Houffalize. Als ik het zo lees beetje offroad en afdalingen vind ik op route 4. We gaan maar 1 dag maarja het is maar 1.20 uur rijden dus ben benieuwd.

Ik zal eens ff wat plaatjes schieten!
Het leven is geen pony kamp!
Kok70
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 18:46
Mijn mountainbike: VanNicholas Zion RH '19 Rohloff, Gates Belt en Lefty

He, vandaag aan de slag geweest met route 3 en 6, ik zou zegge 3 valt wat tegen (net niet het MTB mekka gevoel), maar 6 daarentegen is 21 km 'rollercoaster'....doe dus eerst de 6, daarna de rest.
As zondag is in hetzelfde gebied de La Chouffe - marathon, als ie lijkt op route 3 ben ik van de partij, als het 90 km route 6 werk is , laat maar....
nxat
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 8 juli 2008, 19:33
Mijn mountainbike: houdt van limburg
Contacteer:

Hallo, Gisteren samen met Mike22 en Martijncoolen plus een vriend naar Houffalize geweest. Goed te doen met de auto makkelijk te vinden en het is gewoon MTB mekka daar.

Op advies van hier begonnen met route 6, 1 woord GEWELDIG! Dit is moutainbiken, sjieke afdalingen leuke klims. Soms wat lei steen afdalingen die best leip zijn maar goed voor de superman onder ons. Na ongeveer 2-3 uur te hebben gefietst kwamen we weer in het dorp aan. Na een frisse pauze toch maar weer eens naar het routebord gereden en een nieuwe route uitgekozen.

Het werd route 5, 1 woord K*&. Wat een K*& route!!! continu klimmen of asfalt en of gras en wanneer je eindelijk een afdaling hebt is het in het gras en misschien maar 30 meter. Op het einde van de toch echt een paar keer gestorven bij de klims.
Ik denk dat we ook wel wat vermoeid waren van route 6 maar route 5 is ook gewoon saai en niks aan, bijna geen bos gezien.

Maarja foto's voeg ik dadelijk even toe

de foto's :


ROUTE 6


Afbeelding
Begin tocht, wat een uitzicht!
Afbeelding
Afbeelding
Het gevolg van een hevige regenbui
Afbeelding
Bike wash
Afbeelding
Beetje afsfalt
Afbeelding
Smalle bedoeling
Afbeelding
1 van de klims
Afbeelding
2 van de klims

ROUTE 5

Afbeelding
Na een paar plassen te hebben gepasseerd
Afbeelding
Afbeelding
Moe? Concentratie?
Afbeelding
THE END
Laatst gewijzigd door nxat op do 7 augustus 2008, 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Het leven is geen pony kamp!
martijncoolen
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 21 juli 2008, 16:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC / Canyon Yellowstone

Yep! Ben het helemaal eens met nxat! Die route 6 is echt super, een aanrader voor diegene die die kant op gaan! Qua bereik heel simpel: de A2 op, in belgie E25 volgen, en afslag Houffalize eraf, et voila!

EN; na afloop genoeg gelegenheid om een fijn terrasje te pikken en een hapje te eten!
(vooral de bediening bij HÔTEL DU COMMERCE is een aanrader, he nxat? ;) )
Laatst gewijzigd door martijncoolen op do 7 augustus 2008, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
De kick wint toch altijd van het verstand...
nxat
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 8 juli 2008, 19:33
Mijn mountainbike: houdt van limburg
Contacteer:

martijncoolen schreef: (vooral de bediening bij HÔTEL DU COMMERCE is een aanrader, he nxat? ;) )
Inderdaad gek, vergeten pic te maken
Het leven is geen pony kamp!
mike22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: vr 19 januari 2007, 20:08
Mijn mountainbike: Turner Flux Custom
Contacteer:

Nou, was een super mooie tocht, al heb ik nu wel een beetje spierpijn.... ik zou zeggen over een maandje gaan we weer. doen we meteen een overnachting erbij.
If tin whistles are made out of tin, what do they make fog horns out of?

Mijn Turner Flux
Kok70
All rounder
All rounder
Berichten: 95
Lid geworden op: zo 3 augustus 2008, 18:46
Mijn mountainbike: VanNicholas Zion RH '19 Rohloff, Gates Belt en Lefty

Ok, dus voor 5 hoef ik niet terug te gaan :(

Coole pics
martijncoolen
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 21 juli 2008, 16:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC / Canyon Yellowstone

Even m'n fiets door de plaatselijke wasserette gooien ;)

http://nl.youtube.com/watch?v=9f5DD4W3SEo
De kick wint toch altijd van het verstand...
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1742
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

nxat schreef: Afbeelding
Smalle bedoeling
Was dit pad nog erg modderig?
Ik heb twee weken geleden deze route gereden, en stond op dit punt op een gegeven moment tot aan m'n naven in de modder :-{

Desalniettemin een geweldige route :-D
Het is hier geen ponykamp!
martijncoolen
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 21 juli 2008, 16:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve XC / Canyon Yellowstone

Dat pad was behoorlijk modderig!!! Fietsen was daardoor ook onmogelijk op dit stuk... Nxat is een keer van z'n fiets af "gestapt", maar ik weet zo niet meer of dat door de modder kwam. Ik heb verderop in de route wel regelmatig zowat met de naven erin gezeten ;)
De kick wint toch altijd van het verstand...
Plaats reactie