Vogezen: Epinal, Remiremont en Gérardmer

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Onlang 6 dagen in de Vogezen door mogen brengen. Echt een aanrader dit gebied! We zaten in de buurt van Epinal en daar was het al verrassend leuk.

Voor uitgezette routes moet je echter op andere plaatsen zijn. In de omgeving van Remiremont zijn een aantal uitdagende routes. Maar de overtreffende trap is toch echt in de omgeving van Gérardmer. Mooie routes voor het uitzoeken. Helaas alleen route 2 kunnen doen, maar ik ga daar zeker nog eens terug om meer routes te doen (met Gérardmer als uitvalsbasis).

Maandag hebben we als toetje nog Le Grand Ballon beklommen (over de weg). Eigenwijs als we waren hadden we het weggetje vanaf Moosch naar de top genomen. Dat was dus toch nog ff flink stijl. Te stijl in ieder geval voor de Tour want zij kwamen via de Route de Cretes op de hoogste top van de Haute-Vosges aan.

Na de afdaling hebben we de spullen in de auto geladen en zijn nu met de auto omhoog gereden om de Route de Cretes langs Le Honeck en Col de la Schlucht te volgen. Verschillende keren de twee wielen teveel vervloekt. Ben er nog niet uit of ik die Route de Cretes nog een keer met de motor of met een racefiets wil doen. Damn ... dan allebei maar 8)

Nogmaals dit gebied is echt een aanrader! Slechts 500 km vanaf Eindhoven, dus je bent er zo! Kwam daar zelfs nog een medeforummer tegen in de stacaravan :P
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

ik wil daar ook graag een keer biken. echter vanaf groningen is het wel een heel eind. aangezien ik dit jaar van mijn vakantiegeld een racefiets wil kopen, hoop ik er volgend jaar te zijn (met racefiets en mtb als ik jouw verhaal zo lees :D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ha, dat was ik zeker :wink:
Hier onze JorisR6 in de omgeving van Remiremont:
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

ziet er goed uit! (de track dan) :tong
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29835
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Routekaart Gerardmer.
Een beetje slim combineren en je kunt een heel weekend biken.

Ik zie jullie boven ;)
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
TeamTaurine
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 25 maart 2008, 16:39

Had jij een GPS bij je en zoja, heb je nog routes wat je kan (wil) delen?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik heb ook een weekje vogezen erop zitten, wij zaten bij La Bresse, dus niet zo ver bij Gerardmer vandaan. We hebben wat locale routes gerden en een paar op de GPS, waarbij ik aan wil tekenen dat de GPS routes wel even wat leuker waren, meer singletracks, minderbosbouwjeeppaden. De routes gevonden via http://www.gpsies.com
Plaats reactie