Downhill/4x en FR-kalender 2008

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Freeride events
28-29/06/08 Passe Portes Du Soleil
07-13/07/08 Megavalanche Alpe d’Huez
31/07-03/08/08 Adidas Slopestyle Saalbach

81bikesprogress Just Ride-tour - DH
06/01/2008 Huy
20/01/2008 Namur
03/02/2008 Chooz - France
17/02/2008 Aywaille
02/03/2008 Terres Rouges - Freeride - trajet uniquement
16/03/2008 Chaudfontaine
30/03/2008 Chooz - France


German races - DH
23-25/05/08 IXS Cup #1 Winterberg (NRW) (DH - 4X - Slopestyle)
30/05 - 01/06/08 IXS Cup #2 Ilmenau (DM) Ilmenau (Thüringen)
01-03/08/08 IXS Cup #3 Rittershausen (Hessen)
22-24/08/08 IXS European Downhillcup Garmisch (Bayern)
29-31/08/08 IXS Cup #4 Steinach (am Silbersattel, Thüringen)
26-28/09/08 IXS Cup #5 Bad Wildbad (Baden Wüttenberg)

13-15/06/08 Need for Speed Willingen (Sauerland)
15-17/08/08 Downhillrennen am Inselberg Tabarz (Thüringen)
19-21/09/08 Rosstrappendownhill Thale (Sachsen Anhalt / Harz)

Swiss races - DH
31/05/08 IXS Swiss Downhillcup Wiriehorn/BE
09/08/08 IXS European Cup Scuol/GR
16/08/08 IXS Swiss Downhillcup Klosters/GR
06/09/08 IXS Swiss Downhillcup Rinderberg -Zweisimmen/BE
20/09/08 IXS Swiss Downhillcup Verbier/VS
04/10/08 IXS Swiss Downhillcup Bellwald/VS

French races - DH
19-20/04/08 Barr (67)
26-27/04/08 Remiremont (88)
2-3/05/08 Planche Belle Fille (25 ?)
17-18/05/08 Faulx (54)
24-25/05/08 Saint Dié (88)
21-22/06/08 Lac Blanc (68)
6-7/09/08 Algrange (57)



2008 UCI World Cup
May 10-11: DHI/4X #1, Maribor, Slovenia
May 31-June 1: XCO #4 & DHI/4X #2, Vallnord, Andorra
June 7-8: XCO #5 & DHI/4X #3, Fort William, Great Britain
July 27-28: XCO #6 & DHI/4X #4, Mont Saint Anne, Canada
August 2-3: XCO #7 & DHI/4X #5, Bromont, Canada
August 30-31: XCO #8 & DHI/4X #6, Canberra, Australia
September 13-14: XCO #9 & DHI/4X #7, Schladming, Austria

2008 UCI World Championships
June 17-22: World XCO/DHI/4X/Trials Championships, Val di Sole, Italy


(kopie van mijn weblog events, vandaar engels. Aanvullingen hieronder posten, dan pas ik ze aan.)
Laatst gewijzigd door Tanja op ma 7 januari 2008, 21:38, 2 keer totaal gewijzigd.
The Funk Soul Brother
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1505
Lid geworden op: di 21 februari 2006, 22:04
Mijn mountainbike: Gravel
Contacteer:

wanneer zijn de NLse 4x races bekend?

ik hoop dat dit jaar Adidas Slopestyle in Hinterglemm wel door gaat, ik vond het echt zonde van vorig jaar :(

is er tijdens die IXS race in Winterberg trouwens ook een slopestyle competition? meestal is dat toch op dezelfde datum in Winterberg?
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

The Funk Soul Brother schreef:is er tijdens die IXS race in Winterberg trouwens ook een slopestyle competition? meestal is dat toch op dezelfde datum in Winterberg?
Zeker! DH, Slopestyle én 4x. Zie ook http://www.dirtmasters-festival.de/
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Tanja schreef:Zeker! DH, Slopestyle én 4x. Zie ook http://www.dirtmasters-festival.de/
Waar kan je de rest van de info over de IXS cup vinden, want ik wil wel eens de afstanden uitzoeken naar de diverse cup plaatsen.
Helaas zijn er meerdere plaatsen die "Fikkie" heten in Duitsland en die liggen dan ook nog wel eens ver uit elkaar. Wellicht dat de IXS site waar de data op staan uitkomst kan bieden...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wicked DJ schreef:Waar kan je de rest van de info over de IXS cup vinden, want ik wil wel eens de afstanden uitzoeken naar de diverse cup plaatsen.
Normaal staat het redelijk netjes op de site van de cup, ware het niet dat die overstap naar 2008 nog niet helemaal gemaakt heeft...
Helaas zijn er meerdere plaatsen die "Fikkie" heten in Duitsland en die liggen dan ook nog wel eens ver uit elkaar. Wellicht dat de IXS site waar de data op staan uitkomst kan bieden...
Zoveel 'dubbelingen' zitten er toch niet tussen, zeker niet met het Bundesland erbij (Willingen is overigens "Hessen").

Wil "Jared" nu ook een DH carriere starten? Niet doen joh, komend jaar vol op de 20" concentreren met spelen op komst! :wink:


Is die "Just-Ride-Tour" in België een beetje aardig (~ te overleven)?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

cheeta schreef:Wil "Jared" nu ook een DH carriere starten?
Nee, maar ik had het idee dat tegelijk met de DH ook standaard 4X verreden werd (waar het mij om te doen is), of vergis ik me daar nu in?
(kan iemand anders even de scheiding maken tussen een DH/FR en een 4X kalender om misverstanden te voorkomen?)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wicked DJ schreef:Nee, maar ik had het idee dat tegelijk met de DH ook standaard 4X verreden werd (waar het mij om te doen is), of vergis ik me daar nu in?
Bij de WorldCups, in Duitsland is afgezien van Winterberg waar het tegelijk verreden wordt, de 4X en de DH een apart circuit... (en dan bedoel ik *duhh* niet het parcours).
In de Zwitserse kalenders (iXS en ...) kon ik vorig jaar ook weinig overeenkomst vinden.

Misschien dat ze bij de "Wheels of Speed" nog een 4X-race organiseren, die hadden vorig jaar tegelijkertijd het Duits kampioenschap 4X (voor Duitse licentiehouders).
Wicked DJ schreef:(kan iemand anders even de scheiding maken tussen een DH/FR en een 4X kalender om misverstanden te voorkomen?)
De discipline benadrukken is misschein niet zo'n gek idee...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Demo8pro rider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4402
Lid geworden op: di 8 februari 2005, 21:29
Mijn mountainbike: een paar Transitions
Contacteer:

Wicked DJ schreef:Nee, maar ik had het idee dat tegelijk met de DH ook standaard 4X verreden werd (waar het mij om te doen is), of vergis ik me daar nu in?
(kan iemand anders even de scheiding maken tussen een DH/FR en een 4X kalender om misverstanden te voorkomen?)
IXS is de DH-cup, en daar worden geen 4X wedstrijden bij gereden.
MDC is de 4X-cup. En ook die site loopt nog achter.
"There`s no such thing as failure, only results and feedback. Feedback will help you learn, correct and improve, because failure is your very own, guaranteed ego crusher"


* A couple of Transitions
* Something new is in the make
pieterenzijntoy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 507
Lid geworden op: di 30 november 2004, 00:17
Mijn mountainbike: gloryhole en een STP
Contacteer:

jus ride it is geen wedstrijd.
Is gewoon een dag dat er een shuttle is
ga toch fietsen!!!
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Klopt, er staan nog geen 4x data tussen, op de uci wedstrijden na (en als die niet kloppen, stuur even een pb'tje als ik het verkeerd heb).
De Just Ride it zijn shuttle dagen, maar kan best de moeite waard zijn. Kan best zijn dat het door succes erg druk kan zijn, maar daar durf ik niets over te zeggen.

Ik moet ergens nog een tabelletje met duitse afstanden hebben, ooit eens opgezocht. Correctie heeft Jass opgezocht afstanden zie hieronder.
Deze data heb ik van MTB-news de gehaald. Correcties gewoon even roepen :-)

Afstanden (staan races tussen die dit jaar niet worden gehouden btw)

Deventer - Steinach (D, 96523)
Afstand 559 km.
Reisduur 06:00

Deventer - Ilmenau (D, 98693)
Afstand 516,3 km.
Reisduur 05:08

Deventer - Bad Wildbad (D, 75323)
Afstand 536,2 km.
Reisduur 05:09

Deventer - Dietzhölztal - Rittershausen (D, 35716)
Afstand 305,4 km.
Reisduur 03:07

Deventer - Tabarz (D, 99891)
Afstand 463,3 km.
Reisduur 04:36

Deventer - Todtnau (D, 79674)
Afstand 657,6 km.
Reisduur 06:14
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

pieterenzijntoy schreef:jus ride it is geen wedstrijd.
Is gewoon een dag dat er een shuttle is
Dank u...

Zou interessant zijn wanneer die ook nog later in het jaar zijn, ben in maart sowieso 'in de buurt' maar vermoed dat de prioriteitenstelling dan niet ten faveure van zal zijn...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Website schreef:Friday, 29 August 2008
Persbericht Stichting Bikpark Groningen

Met betrekking tot de Dutch Fourcross Series 2008 deelt de Stichting Bikepark Groningen het volgende mede:

De tweede wedstrijd uit de Dutch Fourcross Series en het NK Fourcross welke gepland stonden voor het weekend van 20 en 21 september zullen tot onze grote spijt geen doorgang vinden.

Van de KNWU kregen wij geen toestemming om op deze datum het NK te organiseren, dit vanwege de volle BMX kalender. Op de keuze voor een alternatieve datum ontvingen wij geen reactie.

Hierop hebben wij besloten om dit jaar geen wedstrijd meer te organiseren maar ons toe te leggen op verbetering van het fourcrossparcours. De eerste fase van wijziging en verbetering heeft inmiddels plaatsgevonden en een tweede fase volgt nog later dit jaar.

Ideeën en opmerkingen van rijders over de baan zijn door ons serieus genomen, besproken en overwogen. In de verbouwing van de baan doen wij onze uiterste best om hier iets goeds mee te doen.

Voor 2009 hebben we alweer mooie plannen gemaakt. Hierover zal in een later stadium meer bekend gemaakt gaan worden.

Alle deelnemers van wie het e-mail adres bekend is bij de Stichting Bikepark Groningen zullen op de hoogte gebracht worden van bovenstaande en zodra een en ander definitief is geïnformeerd worden over de plannen voor 2009.

N.B. De rijders die zich hadden ingeschreven voor de gehele Dutch Fourcross Series zoals die aanvankelijk stond gepland krijgen persoonlijk bericht over de restitutie van het teveel betaalde inschrijfgeld.

Stichting Bikepark Groningen
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie