Artikel over GPS in het blad HCC Magazine

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Brewskie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: za 3 november 2007, 12:17
Mijn mountainbike: Gary Fisher Supercaliber 29"

Hallo,
Omdat ik lid van van HCC (abonnee Zoom Magazine), ontvang ik tevens het nieuw blad 'HCC' Magazine. Een nieuwe blad dat nu nummer 1 van jaargang 1 kent.

In dit blad stond een artikel over fietsnavigatie en GPS.
http://www.hccmagazine.nl/index.cfm?fus ... n&id=51856

In dit artikel werden de voordelen van GPS opgesomd, waarbij ook wat aankooptips werden gegeven. Jammer dat als handige sites niet dit forum werd vermeld.

Wel vermeld werden onder meer:
www.gpstracks.nl
www.gpsfietsroutes.nl
Fietsen.123.nl
GPSTracks
GPS Fietsroutes
GPS.nl
GPSCenter.be
GPS Garmin
Magellan
GPS Shop
Laatst gewijzigd door Brewskie op vr 16 november 2007, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

Brewskie schreef:
In dit artikel werden de voordelen van GPS opgesomd, waarbij ook wat aankooptips werden gegeven.
Aankoop tip 5: koop geen gps in de VS (ook niet via internet) al u deze in Europa wilt gebruiken :~

in de tekst wordt dit toegelicht:
Een tip: laat je niet verleiden tot de aankoop van een gps in de VS via internet of tijdens je vakantie. Ze zijn misschien honderd euro goedkoper, maar onbruikbaar in Europa. Dat heeft te maken met copyright.

Dit geeft het nivo van het artikel goed weer :D
Brewskie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 174
Lid geworden op: za 3 november 2007, 12:17
Mijn mountainbike: Gary Fisher Supercaliber 29"

Bedoel je dat dit niet met copyright te maken heeft, maar met iets anders ? en zo ja, wat dan ? Misschien zit er wel regiobeveiliging op net als bij de dvd-spelers. Waar ik zelf overigens helemaal geen last van heb gehad in het verleden :)
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

Brewskie schreef:Bedoel je dat dit niet met copyright te maken heeft, maar met iets anders ? en zo ja, wat dan ? Misschien zit er wel regiobeveiliging op net als bij de dvd-spelers. Waar ik zelf overigens helemaal geen last van heb gehad in het verleden :)
Ik bedoel gewoon dat "deze tip" onzin is en de rest lees je hier:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=38499
Remo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
Contacteer:

Ja, is klinkklare onzin. Ik krijg ook het HCC blad en ben zeer verbaasd over deze mededeling. Waarschijnlijk worden ze gesponsord door de nederlandse navigatie-leveranciers. Toch slecht dat een "onafhankelijke" organisatie zo'n uitspraken doet.
Rare uitspraak. Dat zou dus betekenen dat alle vakantiegangers uit de States met een Amerikaans toestel er hier in Nederland niets mee kunnen en omgekeerd...

Ik ben aan het denken om een reactie naar HCC te mailen.
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. And that's my religion.
Digital P
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 17 september 2007, 19:07
Mijn mountainbike: Cannondale Rush 600; Gazelle HeavyDutyNL
Contacteer:

Voor diegene die niet weten waar de H van HCC voor staat, dit is;
Hobby.
Hopelijk verklaart dit e.e.a.
De man die het wiel uitvond was een idioot.
De man die de andere drie uitvond een genie.

[Sid Ceasar]
heuvelrugmtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 306
Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56

Digital P schreef:Voor diegene die niet weten waar de H van HCC voor staat, dit is; Hobby.
Er is niks mis met Hobby; is het voor mij ook.
Dat de schrijver de beleving /mening van één iemand weergeeft ontslaat hem echter niet van e.e.a. op juistheid controleren en zeker zijn "tips"
Remo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 423
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
Contacteer:

Digital P schreef:Voor diegene die niet weten waar de H van HCC voor staat, dit is;
Hobby.
Hopelijk verklaart dit e.e.a.
Juist, een club, precieser gezegd een vereniging, en dus onafhankelijk (niet gekoppeld aan het bedrijfsleven). Dus beter de artikels controleren op onjuistheden. Als er zo'n fouten in een artikel staan dat gemaakt zou moeten zijn door hobbyisten die normaal gesproken precies weten waar ze het over hebben, komt dat bij mij over alsof ze dat van de leveranciers moeten zeggen.
Daarbij, ook de grotere hobbyclubjes kunnen niet zonder financiële ondersteuning. Ohra en XS4all hebben in het blad advertenties geplaatst. XS4all is dan wel weer logisch vanwege de overname van het providergedeelte van HCC.
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. And that's my religion.
Plaats reactie